Muizenissen
menno cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- CX Limousine Turbo 2
Gepost: 17 januari 2011 12:19 AM

Bij het openen van de motorkap in de garage trof ik letterlijk een springlevende muis op de motor. De CX startte na 3 maanden stilstaan probleemloos en alles wat voorheen functioneerde deed het nog. Na wegrijden lagen er een paar druppels van het groene goedje vlakbij waar het linker voorwiel had gestaan. Gezien de keutels had het beestje rechts bij het schutbord winterbivak gehad. Maar nergens was schade te bespeuren. Heeft iemand ervaringen met schade door beestjes of het voorkomen ervan?  very angry

Ik woon buiten, het is onvermijdelijk dat allerlei beestjes in de garage komen: van zwaluwen tot wilde katten, muizen en wat het land verder te bieden heeft.

Sinds 2004 heb ik de limo T2. Gaat alleen met mooi weer de deur uit. Afgezien van aandrijfstang rechts geen echte problemen gehad. Met kleine dingetjes als onlangs ventilator, radio, deurvanger, remlicht hou ik me wat bezig. Niet te veel, want ik heb het druk zat met andere dingen. Leuk om het forum te lezen: een ieder gegroet dus hierbij!

cx limousine T2
galant/legnum

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 januari 2011 12:29 AM
  [ # 1 ]

Je kunt hier (in Ierland) apparaatjes kopen die je in het stopcontact stopt en een hoge, voor mens en huisdieren niet te horen puls o.i.d. geeft, die muizen etc. niet fijn vinden.
Anders kun je natuurlijk met dieronvriendelijkere middelen werken…
Ook ik had muizennesten in mijn cx dorpels, compleet met de resten van hun wintervoorraad.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 januari 2011 12:39 AM
  [ # 2 ]

Eindelijk een muis met smaak!!

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 januari 2011 09:20 AM
  [ # 3 ]

Hele leuke foto Smile Mulder, LCER?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Jules Unlimited
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 190

Gepost: 17 januari 2011 10:13 PM
  [ # 4 ]

Bij mij had een muis(muizen) mijn hele isolatie bekleding van de motorkap uitgehold en er lag alleen nog een geraamte van een muis in! Helaas dus maden in de mat en het stonk verschikkelijk
De hele mat er maar afgehaald en in de vrijskou laten liggen. Daarna gebrobeerd schoon te maken maar daar is het niet echt beter op geworden. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe isolatiemat voor de motorkap!

Ik heb nu in de stalling en in de auto overal mottenballen gestrooid in de hoop dat de muizen hier niet van houden!

Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Profiel  

Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 604

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 januari 2011 12:20 AM
  [ # 5 ]

Gelukkig zitten er in mijn CX geen muizen maar…..

Ik heb mijn GSA in de schuur staan bij mijn ouders op het (boeren)erf. Elke winter vond ik wel enkele sporen van wat muizen maar niet heel ernstig.
Helaas lijkt het erop dat deze winter alle muizen uit de regio mijn GSA hebben gevonden als winterschuilplaats. Het is een komen en gaan van muizen en helaas hebben ze al een stuk bekleding van de voorstoelen aangevreten.
Dit lekker in het zicht (zitvlak), en daarbij was de blauwe Pallas bekleding nog bijna in nieuwstaat Nu dus niet meer en daar baal ik behoorlijk van gun

In het begin heb ik dier/milieu vriendelijk geprobeerd de muizen te verjagen. Denk aan het strooien van kruizenmunt en het plaatsen van zo’n elektronisch apparaat wat hoge piep (ultra soon) geluid maakt.
Nou de polonaise van muizen ging gewoon stug door. Nu ben ik maar overgestapt op de ouderwetse manier van muizenvallen en vergif. Dit werkt wel want ik heb er al een hele boel te pakken.

Goed, ik moet alleen bij beter weer eens gaan kijken hoe ze naar binnen kunnen komen en dit dicht maken.

Goed, mijn ervaring is dus—> werk met muizenvallen en vergif want al die milieu/dier vriendelijke methodes werken echt helemaal niet.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 januari 2011 12:27 PM
  [ # 6 ]

Die isolatiematten voor aan de binnenzijde van de motorkap, zijn die nog ergens heel te krijgen? Of is het zelf te maken van een bepaald hittebestendig materiaal? Zat die isolatie eigenlijk op de motorkappen van alle CX-en? Ik heb ze op vroege CX-en eigenlijk nog nooit gezien.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 januari 2011 12:35 PM
  [ # 7 ]
Quo schreef:

Gelukkig zitten er in mijn CX geen muizen maar…..

Ik heb mijn GSA in de schuur staan bij mijn ouders op het (boeren)erf. Elke winter vond ik wel enkele sporen van wat muizen maar niet heel ernstig.
Helaas lijkt het erop dat deze winter alle muizen uit de regio mijn GSA hebben gevonden als winterschuilplaats. Het is een komen en gaan van muizen en helaas hebben ze al een stuk bekleding van de voorstoelen aangevreten.
Dit lekker in het zicht (zitvlak), en daarbij was de blauwe Pallas bekleding nog bijna in nieuwstaat Nu dus niet meer en daar baal ik behoorlijk van gun

In het begin heb ik dier/milieu vriendelijk geprobeerd de muizen te verjagen. Denk aan het strooien van kruizenmunt en het plaatsen van zo’n elektronisch apparaat wat hoge piep (ultra soon) geluid maakt.
Nou de polonaise van muizen ging gewoon stug door. Nu ben ik maar overgestapt op de ouderwetse manier van muizenvallen en vergif. Dit werkt wel want ik heb er al een hele boel te pakken.

Goed, ik moet alleen bij beter weer eens gaan kijken hoe ze naar binnen kunnen komen en dit dicht maken.

Goed, mijn ervaring is dus—> werk met muizenvallen en vergif want al die milieu/dier vriendelijke methodes werken echt helemaal niet.

Gewoon een paar katten in de schuur dan zijn die muizen zo weg…

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 18 januari 2011 12:35 PM
  [ # 8 ]

Zat alleen op diesels en volgens mij ook op de duurdere benzine modellen.
zoms kom je nog wel een mooie mat tegen in een auto maar meestal hebben ze wel schade.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 januari 2011 12:37 PM
  [ # 9 ]
Mulder schreef:

Zat die isolatie eigenlijk op de motorkappen van alle CX-en? Ik heb ze op vroege CX-en eigenlijk nog nooit gezien.

Volgens mij alleen diesels om de herrie een beetje te dempen, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik heb inmiddels ook al heel wat muizen in de diverse CX-en gehad,op allerlei plaatsen in die auto’s, tot en met eentje die het zich wel heel comfortabel had gemaakt in het handschoenenkastje.
Maar nooit is het gebeurd dat er iets aan de auto kapot is geknaagd, behalve inderdaad de isolatiematten. Geen bedrading, geen slangen, niets. En ook bij ons is het onvermijdelijk die dieren buiten te houden.

Off topic misschien, maar best grappig. Een muis in het filterhuis van de BX. Stel je voor tijdens het rijden… Laughing

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 januari 2011 04:19 PM
  [ # 10 ]

Ik lijm die beesten vast

http://www.muizenwinkel.nl/index.php?action=article&aid=143&lang=NL

een pizzadoos met lijm in het interieur, een in de kofferbak en een in de motorruimte.
Kun je talloze muizen mee vangen. Als je dan in het voorjaar kijkt zie je alleen de skeletjes nog.

Wel redelijk wreed…. maar nadat zo’n beest mijn benzineslang had doorgeknaagd en de tankinhoud van een vrijwel helemaal volle tank over een hete motor werd uitgepompt (en ik op de snelweg tot stilstand kwam met een met benzine overgoten en druipende motor) ben ik medogenloos….

Maarten

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 januari 2011 04:24 PM
  [ # 11 ]

Piep… ohh

Nee hoor, ik begrijp het wel. smirk

Wel fijn dat die lijm niet giftig is… cheese

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook