Hallo mede BX-ers,
onderstaand berichtje heb ik al via BXNL geplaatst maar ik dacht ik zet em ook maar hier, wieweet kan iemand me verder helpen…
alvast bedankt.
Gr.
Jorik
Ik heb maar kort van mijn huidige 1992 TZD Turbo mogen genieten, mijn
vriendin heeft er vanmiddag een aanrijding mee gehad. De schade is
aanzienlijk zie:
Ik wil dit zo spoedig mogelijk (laten) repareren, de radiateur is in
iedergeval gespiest door de trekhaak van de voorligger, de motorkap is
op het eerste gezicht onbeschadigd echter krijg ik hem niet meer open.
De koplampen zijn losgeschoten maar niet kapot. De meeste schade lijkt
te zijn ontstaan door de bumper die een weg naar boven heeft gezocht.
De kleur van de BX is Gris Silex (soort antraciet
metallic), mochten jullie een BX in deze kleur op de sloop weten te
liggen met een nette voorbumper en eventueel een linker voorspatbord
(bestuurderskant) dan hoor ik het graaaaag.
Na de crash van Marten gaat het hard met de TZD-en zo, baal als een
stekker man, ik had hem net dit weekend voorzien van een spoilerlip en
lichtmetalen velgen, mooi gewassen, hij stond er als nieuw bij…nou
ja ongelukje zit in een klein hoekje en het is gelukkig maar blik,
vriendin heeft gelukkig alleen maar een gedeukte ego.
Groetjes,
Jorik
dat is niet best
maar ik denk dat er wel meer aan de hand is dan alleen een bupertje en wat klein spul.
ik zou als ik jou was even serieus naar de balk kijken achter de bumper. de kans is heel groot dat ie dat goed op heeft gedrukt, en daarom je bumper zo ver naar achter staat. als ie die balk heeft gezet, gaat de rest van het front ook mee, waardoor je je motorkap ook niet meer open krijgt 1 2 3.
kijk dat dus eerst even goed na !!!!
veel succes met de shade en hopelijk rijd de auto weer snel.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Denk idd ook wel dat je de bumperbalk moet (laten) vervangen. Die is zo te zien wel krom. Lijkt we op mijn schade.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zal je weinig kunnen helpen, maar ieder geval sterkte! Ik hoop dat je BX weer snel op de weg zal zijn!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon andere bx halen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waterman771 schreef:gewoon andere bx halen
wil je nooit meer zo iets raars zeggen
opknappen die Bx het worden er al steeds minder
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
McDean schreef:waterman771 schreef:gewoon andere bx halen
het worden er al steeds minder
en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
Edit Patje74; quote gefikst, zou je het vinkje voor “Schakel BBCode uit in dit bericht” even uit willen zetten bij je volgende posts?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waterman771 schreef:McDean schreef:waterman771 schreef:gewoon andere bx halen
het worden er al steeds minder
en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
ben je er in 1 keer vanaf
i LOVE my bx ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
waterman771 schreef:McDean schreef:waterman771 schreef:gewoon andere bx halen
het worden er al steeds minder
en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
puufff keuzes, maar we betalen wel lekker(relatief) weinig wegentax door het lage gewicht.
Sorry Cooper weet geen bix in jouw kleur te staan.
mzzls
Erik Hannewijk
Ik weet nog met wat geluk een BX met goed plaatwerk en dergelijke te staan. Binnenkort moet ik daar toch zijn, dan kijk ik er even naar. Als je mij je nummer via pm stuurt, dan kan ik je bellen als hij er nog staat.
waterman771 schreef:McDean schreef:waterman771 schreef:gewoon andere bx halen
het worden er al steeds minder
en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
Beetje arrogant verhaal Waterman. Omdat een BX voor jou geen waarde heeft, wil dat nog niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt. Poen heeft maar weinig met emotionele waarde te maken. En qua veiligheid; jouw SM haalt ook geen 5 NCAP sterren
Animal triste post coitum
en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
En vertel eens, wat kom je in het BX-deel doen?
Harm schreef:en dat is maar goed ook. Als je een beetje harder met die bx tegen bv een paaltje rijdt, ben je of dood of heb je een lange revalidatie in het verschiet…..
En vertel eens, wat kom je in het BX-deel doen?
Dat vraag ik me ook al af, ja…..het is dat Waterman ook een Citrofiel is, anders had ik hem verdacht als zijnde een (Sl)opelrijder of zo.
Ik treur in stilte met de 2 tzd-turbo rijders mee, wier auto de afgelopen week schade hebben opgelopen.
als we deze reactie serieus zouden nemen zou er hier gevraagd worden om ellende.. Geloof niet dat dat de bedoeling is…
Jongens bedankt voor jullie reacties, sommige reacties voegde helaas niet echt iets aan het onderwerp toe… We weten allemaal dat een BX niet de meest veilige auto is maar hij rijdt zo allejezus lekker en ik vind em gewoon mooi. Duseh wat mij betreft einde discussie op dat vlak.
Ik hoop dat WYD idd een bumper en mogelijk plaatwerk voor me heeft gevonden. De BX is vanmorgen afgesleept (zie pics) naar de garage, ik vond het gezien de lekkage van de radiateur niet meer verantwoord om er mee te gaan rijden.
Laten we hopen dat er niet te veel onderhuidse schade is dan komt deze BX snel weer op de weg! Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Jorik
Cooper schreef:Jongens bedankt voor jullie reacties, sommige reacties voegde helaas niet echt iets aan het onderwerp toe… We weten allemaal dat een BX niet de meest veilige auto is maar hij rijdt zo allejezus lekker en ik vind em gewoon mooi. Duseh wat mij betreft einde discussie op dat vlak.
Ik hoop dat WYD idd een bumper en mogelijk plaatwerk voor me heeft gevonden. De BX is vanmorgen afgesleept (zie pics) naar de garage, ik vond het gezien de lekkage van de radiateur niet meer verantwoord om er mee te gaan rijden.
Laten we hopen dat er niet te veel onderhuidse schade is dan komt deze BX snel weer op de weg! Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes,
Jorik
Jorik,
Ik ben het met je eens, die zeurreacties van sommigen voegen idd niets toe hier. Beetje flauw en gezien de leuke stemming van de laatste tijd een beetje een domper dat je dat soort opmerkingen uitgerekend hier weer moet tegenkomen. Natuurlijk rijdt een BX als een trein. Ik rijd nu weer tijdelijk in een 14 en dat is toch een heel andere beleving dan de Turbo D12 maar ook dit karretje heeft zijn charmes (en karakter )
Verstandig om ff niet te rijden. Gezien de mate waarin de zaak is ingedrukt denk ik dat de radiateur idd een opdonder heeft gehad. Niet zo grappig: turbod radiateurs zijn de prijzigste.
Bumperbalkje kun je misschien recht trekken, maar bij mij moet ie volgens de dealer gewoon vervangen worden. Afhankelijk van de schadeafwikkeling zal dat gebeuren.
Je had geen airco?
Veel succes met het herstellen van de schade. ‘t is erg zonde, maar uiteindelijk blijft t blik. Het belangrijkste is absoluut dat je vriendin niks heeft (behalve een gedeukt ego natuurlijk).