Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
C15GrandVolume schreef:...Weer eens wat anders, want iedereen rijdt tegenwoordig met die velgen zoals hierboven lijkt het wel.
Ik zie het probleem niet.
Die staan toch hartstikke mooi onder een visaatje!
Als van ons visaatje het lijstje met puntjes is opgelost lijkt het me ook wel geinig om die velgjes onder het 11RE-tje te schroeven.
Mijn eerste Visaatje (tevens eerste eigen auto) had overigens doppen die er sterk op lijken.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die doppen heb ik ook nog, ben er alleen niet zo wild van, vanwege de flutkwaliteit door het enge goedkope plastic
De andere"trx” in de normale maat, dus niet de AS (160-340TRX) zijn schitterende velgen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Leuke foto van die Visa met die dopjes!
Ik ga met ‘n beetje geluk over 2 weken de velgen bekijken en als het me allemaal aanstaat ook kopen. Ik wil ze wel in originele staat terugbrengen, dus lekker *bling*bling*. Er is iemand aan ‘t zoeken naar moeren voor me. Maar vooralsnog heb ik ze niet gevonden…
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De doppen die op de foto staan werden ook standaard gemonteerd op de “olympique” uitvoering van de visa.
Af en toe kom je ze wel tegen.
wielmoeren te kust en te keur: http://www.biesheuvel.nl/store/group/54/moeren
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
De velgen heb ik gisteren opgehaald! Ze moeten wel opgeknapt worden, want ik wil ze echt weer “strak” hebben. Iemand hier ervaring mee? Is dat goed zelf te doen? En hoe dan? Want het diepste deel van de velg is gespoten en de nokjes en de rand is gepolijst… hoe krijg je zoiets weer mooi? Of heeft iemand ervaring met het láten opknappen van zulke velgen?
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zelf doen is mogelijk, maar met gepolijstje randjes e.d. vind ik het altijd extra lastig (ergo: ik doe het niet). Je kunt ze prima ergens laten opknappen, dan worden ze vaak gestraald en gecoat. Aangezien je ook wat te polijsten hebt zal dat iets meer kosten. Een goede coater vind je al wel voor ca. € 150,- voor 4 velgjes, wat het polijsten extra moet kosten durf ik niet te zeggen.
Forummer oops heeft zijn BX 16v velgen eens gepolijst en dat zag er erg mooi uit. Misschien kun je hem eens PB-en. Was wel een tijdrovend klusje meen ik.
Hoe is het verder? Hier prima, heel druk met mijn nieuwe werk en zaterdag ga ik voor 3 weekjes naar Amerika
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Hey Wouter, laat ik nou net toevallig vandaag de velgjes weggebracht hebben naar ‘n coater in Heerde . Over 1,5 week kan ik ze weer ophalen. Ze krijgen gewoon 1 kleur grijs. Het origineel (met polijsten enzo) werd me allemaal ‘n beetje te gortig. En eigenlijk vind ik 1 kleur zilvergrijs ook wel mooi. Ook al is dat niet helemaal conform ‘t origineel . Moet alleen nog ‘n keer achter wielbouten aan, want dat wil nog niet echt vlotten… Op de lichtmetalen velgen zaten overigens 4 vrijwel nieuwe banden. Waarvan ik er 2 opnieuw ga gebruiken (Continental) en 2 niet, omdat die 135 breed waren. Maar daar komen dan de 2 Michelins op die nu voorop liggen. T.z.t. komen er op de stalen velgen dan winterbanden…
Afgelopen weekend trouwens ook weer ‘ns een heel eind met de Visa gereden. Sloeg weer vlot aan en rijdt prima, ondanks dat ze ‘n maandje of 2 stilgestaan had.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik ben persoonlijk wild van de vlakke AX dopjes, die komen bij mij ook weer op de TRS.
Je hebt eerdaags in ieder geval een stel mooie strakke “symetrische” velgen voor je visa.
Heb je voor de wielbouten al in de webshop van autex.nu gekeken?
Misschien kun je Okke Groot even een PB of mail doen, die is al jáááren met TRX aan het stoeien, dus die kent de bouten wellicht.
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
En ook de wielmoeren zijn inmiddels geregeld, hoop ze komend weekend op te kunnen halen. Zodra de velgen binnen zijn zal ik foto’s maken . Hoop dat ‘t mooi wordt!
Dank voor jullie tips!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik had ook niet anders gedacht dan dat jij wel aan die moeren zou komen
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Afgelopen zaterdag de gepoedercoate velgjes weer opgehaald van de Euromaster (superservice daar overigens!). De monteur noemde ze “kruiwagenwieltjes” . Vandaag met ‘t mooie weer maar ‘ns even de Visa gewassen en ‘n paar fotootjes gemaakt. Hoewel niet helemaal conform ‘t origineel, ben ik toch érg blij met de velgjes! De Visa wordt steeds meer de Visa zoals ik ‘m in gedachten heb!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hij`s mooi Frank…
Zal eens even bij je door de straat rijden eerdaags
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
haha, dankje Maurice! Doe je dan gelijk ‘n bakkie?
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ziet er leuk uit. Fleurt de gehele Visa van op. Zijn deze velgen wel gewoon inch maten?