hbeck schreef:Begin 2008 kreeg ik mijn C4GP en ik heb daar heel lang aan moeten wennen, de wegligging was erg slecht, vele keren naar de dealer en vele keren naar de importeur maar blijkbaar is de wegligging van de auto ze slecht dat dit als normaal wordt ervaren, zoals in deze topic ook al is aangegeven heeft de bandenspanning een enorme invloed op de wegligging maar uiteindelijk is het niet mogelijk de auto stabiel op de weg te krijgen. Ik vind het een prachtige auto en een van de meest praktische die ik ooit heb gehad maar die wegligging is niet goed te krijgen maar heeft uiteraard te maken met de hoogte van de auto en de invloed van de wind. De mijne zal binnenkort uit de lease gaan en worden vervangen door een (prive) DS3. Mijn uitgebreide proefrit met die auto toonde aan dat een busje niet te vergelijke is met een normale “lage” auto.
Wat een goede samenvatting van werkelijkheid! Om die reden zal ik waarschijnlijk weer heel serieus naar een Verso gaan kijken(of een 508SW 2tronic wanneer ik een A label moet leasen).Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maar dat konden we uit de laatste tig posts van jou al wel duidelijk opmaken, Molenaar. Je valt in herhaling.
tilanus schreef:Maar dat konden we uit de laatste tig posts van jou al wel duidelijk opmaken, Molenaar. Je valt in herhaling. :?
Bijzondere reactie Tilanus. Had ik niet aan zien komen op het moment dat ik iemand complimenteer met een goede samenvatting waar een toekomstige GP rijder beslist iets mee kan.
Een mogelijke overstap naar bovengenoemde merken had ik nog niet aangegeven, dus in herhaling vallen valt ook wel weer mee.
Wat mij betreft blijf ik de ontwikkelingen volgen.
Groet, Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Laten we nu niet uit de bocht vliegen met onze reacties, dat doen onze auto’s wel
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Iets negatief zeggen over een Citroen is niet toegestaan op dit forum
Ik heb nu 160000km gereden met de C4 Picasso, en ik moet eerlijk zeggen qua motor PERFECT nog nooit zo’n fijne motor gehad, als caravan trekker voldoet de auto boven iedere verwachting!
Maar dit was het positieve gedeelte
De wegliggingen en de kwaliteit van de auto is in 1 woord DRAMATISCH.
Ik ben erg onder de indruk van de inzet en de vriendelijkheid van de Citroen garage in Hengelo, mijn wekelijkse bezoeken “met je kan het zo gek niet bedenken of het is wel stuk” werden iedere keer met de zelfde inzet weer gerepareerd.
Ik moet nog 20.000km met deze auto, en dit was eens maar nooit meer een Citroen…...........en ja dit moet iedere aspirant kopers/leasers van deze auto cq merk zeker weten.
Voor de critici onder ons…..................commentaar van de garage: dit zie je niet vaak, iemand die zo zuinig is met een lease auto, meer dan 100.000km met remblokken, en zo,n 650000km met de banden.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Wat kregen jullie dan te horen als commentaar/verklaring voor jullie klachten. Wat was dan volgens de experts de oorzaak? Of bleven ze ontkennen?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heren, prachtig dat eenieder hier zijn gal wil komen spuien en natuurlijk mag iedereen zijn bevindingen posten; positief of negatief.
Maar voordat dit een algemeen klaagtopic wordt, wil ik u erop wijzen dat dit topic specifiek gaat over de wegligging.
Gaarne dus ON TOPIC.
Wegligging? Prima.
Ik rij niet, ik glij.
En dat is niet sarcastisch bedoeld, ik meen het.
Sorry voor de mensen die problemen hebben. IK NIET.
Dit laatste even voor toekomstige GP rijders.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
De C4 picasso wordt met diverse banden en velgmaten aangeboden door citroen. dit speelt wellicht ook mee in de stabiliteits ervaring Zelf heb ik 215/55R16 van Michlin onder mijn gewone picasso liggen en dat glijdt ook zonder problemen. Maar ja ik heb achter ook geen luchtvering.
Groeten, gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Hansdj schreef:
Voor de critici onder ons…..................commentaar van de garage: dit zie je niet vaak, iemand die zo zuinig is met een lease auto, meer dan 100.000km met remblokken, en zo,n 650000km met de banden.
650000 km met een paar banden doen en dan klagen over de wegligging…
Serieus nu: het beeld wat door sommigen hier wordt geschetst strookt niet met allerlei statistieken, Zo was de Picasso volgens de Adac de betrouwbaarste MPV op de Duitse markt…
Betrouwbaarheid heeft toch niets te maken met wegligging ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Klopt, maar in dit topic wordt op basis van de klachten over de wegligging ook opeens gesproken over allerlei andere zaken die wel gaan over de betrouwbaarheid.
Wat betreft de wegligging zie ik overigens in allerlei rijtesten op het Internet ook weinig klachten. Het blijft natuurlijk wel een MPV met een hoog zwaartepunt…
Ik ben uiterst tevreden over het rijcomfort en de wegligging van mijn GC4P Exclusive, dus mét de luchtvering en de 215/55/16 velgen/banden.
Zowel met zomer als winterbanden is het rijgedrag voorspelbaar en betrouwbaar. Vraag me niet hoe ze het doen, maar in elk van mijn 5 Citroëns kon ik voelen waar elk wiel mee bezig was en liet de auto op tijd merken als je ergens tegen een limiet aanging.
Dat laatste kan ik niet zeggen van de andere wagens waar ik mee heb gereden en heb dan ook enkele zeer onaangename verrassingen meegemaakt, gelukkig zonder erg.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Jalu schreef:Hansdj schreef:
Voor de critici onder ons…..................commentaar van de garage: dit zie je niet vaak, iemand die zo zuinig is met een lease auto, meer dan 100.000km met remblokken, en zo,n 650000km met de banden.
650000 km met een paar banden doen en dan klagen over de wegligging…
Serieus nu: het beeld wat door sommigen hier wordt geschetst strookt niet met allerlei statistieken, Zo was de Picasso volgens de Adac de betrouwbaarste MPV op de Duitse markt…
Testen worden meestal uitgevoerd op circuit en hebben weinig weg van normale omstandigheden.Zag test met caravans maar op circuit moeten ze geen vrachtwagens voorbij. Als het niet waait of je zeer traag rijdt zullen er ook niet veel klagen, maar de autosnelweg is nu eenmaal geen hellend circuit waar zelf wind wordt buitengehouden. Heb ervaring met MPV’s (VW, Ford) en onze klachten zijn NIET normaal.
Bij wegligging moeten we over 2 zaken spreken : 1 gedrag in bochten en 2 voeling met het wegdek op recht stuk baan.
En laat het nu op nr 2 zijn dat velen problemen ervaren. Als de wind constant je wagen verplaatst op het wegdek, waardoor je constant moet bijsturen, catalogeer ik dat duidelijk onder slecht weggedrag. Of als je van de ene oneffenheid in het wegdek naar de andere botst, vind ik niet OK.
Reden hiervan zoek ik nog altijd, samen met meerdere lotgenoten op deze topic. Iets moet verschillen of niet juist funtioneren wanneer de ene zegt GEEN probleem terwijl iemand anders enorme problemen heeft. Dus moeten we mss de lijst aflopen van wat invloed heeft op wegligging: van vering, banden,bandendruk ....(gelieve lijst aan te vullen). GOED tegen SLECHT
Mss stellen we dan een constante vast die mogelijk de oorzaak kan zijn.
Mss stellen we dan een constante vast die mogelijk de oorzaak kan zijn.
.
Wanneer ik op gesprekken onderweg, ervaring en collega’s en bekenden + het forum afga, kom ik tot de voorzichtige conclusie dat 16 inch banden echt een positieve bijdrage leveren.
Ook de eerste testrit in de GP en leenauto met dit type velg bevestigen het.
Hiermee dus 16” ingebracht als een “constante” voor positieve eigenschappen qua wegligging.
Gr Molenaar
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?