Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik heb een niet werkend mistachterlicht op mijn xsara break, nu wil het feit dat ik er in de zomer een trekhaak onder heb gemonteerd, vanmiddag even de stekkers losgehaald van de trekhaakbedrading en dan doet het mistachterlicht het wel.
Nu heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn saxo, hier bleek de stekkerdoos de boosdoener te zijn, echter heb ik op de xsara een nieuwe doos gemonteerd dus dit moet goed zijn, lijkt me.
Heeft iemand een suggestie, ik heb al wel op het forum gezocht maar kon niet specifiek een antwoord voor dit probleem vinden.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Hallo,ik heb het zelfde probleem mijn mistachterlichten doen het ook niet van mijn xsara break uit 2000 maar wat ik al wel heb gezien dat ze al bezig zijn geweest bij de doorvoer rubber tussen achterklep en carrosserie waarschijnlijk een draad breuk of zo.Maar heb de auto nog maar twee dagen in bezit maar het komt vast goed,rustig blijven.
- Saxo 538 spot
Ben dit weekend druk bezig geweest om het mistachterlicht weer aan de praat te krijgen, helaas niet gelukt
Alle bedrading zit goed aangesloten in de stekker doos, wanneer ik de stekker loshaal, die op het linker achterlicht zit, en alles weer origineel aansluit, doet alles het weer.
Ik heb er overigens een originele stekker set opgezet, dus allemaal door lusstekkers, geen gekllot met kroonsteentjes of scotch blokjes.
Een beetje vreemd allemaal,het lijkt wel of er geen spanning op de draad staat als de trekhaakbedrading er tussen zit, heb al erg veel gegoogled, maar nog steeds geen antwoord kunnen vinden, DUS ALLE HULP IS WELKOM!
heeft het iets te maken met een constante stroomdraad of mistachterlicht draad in je stekkerdoos?
stroom is een raar iets je ziet het niet maar je voelt het wel bij 230V geintje tussen door.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Meten is weten Mark, of een testlampje is ook heel erg nuttig.
Komen de aansluitingen op de pinnen overeen met de specificaties?
Er branden geen zekeringen door?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- Saxo 538 spot
Ik heb alles inderdaad met een testlampje, en de fietsendrager gechekt, alle verbindingen kloppen, ik heb alleen de constante stroomdraad aan gelegd zoals het hoort, dus heb deze aansluiting niet gebruikt voor het mistlicht op de kar.
Ik kan je ook niet helemaal helpen. Heb ook eens zoiets aan de hand gehad en toen bleek het te liggen aan de kleine schakelaar die in de rand van de stekkerdoos zit (toch een 7-polige?). Die schakelaar schakelt de achtermistlampen uit wanneer er een stekker van een caravan, fietsdrager of zo iets geplaatst wordt, zodat de voorkant van de aanhanger niet zo mooi rood verlicht wordt. Ik raad je aan dat nog eens goed na te lopen.
Heb aan bedradingsprobleem van de trekhaak van m’n Xsaar ook al ‘ns m’n goeie humeur verloren. Zoek op trekhaakbedrading, daar staat ook een toelichting op de kleurcodes van de bedrading:
aansluiten bedrading trekhaak
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
- Saxo 538 spot
Sorry voor de wat late reactie, had vandaag een begrafenis van mijn 19 jarige buurjongen, wie ik al ken vanaf baby,http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/12200/dodelijk-ongeval-op-delleweg-tussen-middelstum—stedum.html.
Back on topic, waar kan ik dit “schakelaartje"vinden in de stekker, het vreemde is, zoals jij het beschrift, dat het lampje alleen geschakelt word als je de stekker in de contra stekker word gestopt, bij mij doet de lamp het juist niet als er niets in de stekkerdoos zit! Ra,ra hoe kan dit
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt :smt214