Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Goeie tip!!!!!
Dank je
Tijd voor een update. Ik werk er eigenlijk dagelijks wel even aan, maar het gaat niet echt heel hard. Afgelopen weken al een en ander aan plaatwerk opgeknapt. Nu weer met de motor bezig. Vanavond heb ik het blok er uit gehaald. Wat een vette bende is dat zeg. Echt wel heel duidelijk waarom het nodig is, deze operatie.
Ik maak veel foto’s. Vooral voor eigen gebruik, maar als je ze wilt zien: http://www.mijnalbum.nl/Album=3SAB4SDA
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi werk. Ik zie dat je stukjes plaatwerk erin lijmt. Welke lijn/kit gebruik je daarvoor?
Citroen!
Met Sikaflex 260. Voorlopig ben ik er heel tevreden mee. Natuurlijk even afwachten of het op den duur ook goed blijft. Verzetrandje er in knijpen als dat nodig is en goed afklemmen. Als het buiten het zicht is (zoals de stukken vooraan bij de voorschermen) dan zet ik het met popnagels en lijm vast. Het is in elk geval makkelijker werken dan lassen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die Sikaflex 260 is goed spul, maar ik vraag me af of Bison Polymax slechter is. Daar heb ik laatst een rubberhouder mee onder op een DS-deur gelijmd en dat zit echt muurvast.
Wat kost een koker Sikaflex 260?
Citroen!
€ 16,95 bij de automaterialenhandel. Ik hoop dat het niet te snel hard wordt in de koker. Dat zou zonde zijn.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bewaren in de koelkast schijnt te helpen?
Citroen!
Ga ik proberen! Ik was nu van plan regelmatig even het laatste stukje er uit te drukken, maar eigenlijk is dat zonde van het spul. In elk geval heb ik er een schroef in gedraaid als afdichting.
Vanavond nog wat spullen besteld bij Daniel Engelhart, dan heb ik volgens mij alles liggen wat ik nodig heb. Morgen eerst maar een een heleboel schoonmaakwerk aan blok, bak en motorruimte. Dasty, lampolie en remmenreiniger in de aanslag!
Dan kan ik later deze week het blok gaan demonteren. Vanavond alvast wat kruipolie gespoten.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
In de afgelopen dagen heb ik weer een paar stappen gezet. Veel vette smerigheid, maar de hele operatie is ook bedoeld om dat juist op te lossen .
Het hele fotoverslag staat nog steeds hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=3SAB4SDA
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Het gaat niet snel, maar het begint er wel weer een beetje op te lijken. Schoon, verfje, verse pakkinkjes etc. We gaan stug verder.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Melchior schreef:Sinds de aanschaf heb ik vrij probleemloos met de GS gereden. Afgezien van wat ik hier heb gemeld ging alles prima en hij rijdt steeds lekkerder .
Inmiddels is de koppeling wel gaan slippen. Bijstellen helpt niet meer. Samen met de behoorlijke lekkage reden om de boel maar eens aan te pakken.
Omdat de versnellingsbak in 3 en 4 bijgeluiden heeft, ben ik begonnen de bak van de sloper klaar te maken. Eerst maar eens schoongemaakt en daarna de remmen aangepakt. De klauwen heb ik geglaspareld in mijn straalkast en de handrembediening en veren netjes zwart gespoten. Dat knapt op zeg! De boel gaat met een revisiesetje weer in elkaar. De blokken zijn nog dik zat, die mogen weer terug. De remschijven heb ik laten afdraaien. Als nieuw, meneer!
Ik maak regelmatig plaatjes en die komen allemaal in mijn album (http://www.mijnalbum.nl/Album=3SAB4SDA) te staan. Als dat je te veel moeite is, hier ook even een picaatje:
Op deze foto zie ik dat je pennetje voor de bevestiging van de remblokken verkeerd om zit, nou ja echt verkeerd is het natuurlijk niet, maar als je je blokken moet wisselen terwijl je bak in de auto zit kan het nog wel eens lastig worden doordat hij dan niet geheel uit de klauw gehaald kan worden. De pin kan dan tegen het subframe aan stuiten.
Mijn advies zou zijn om het andersom te plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
scherp, peter!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Inmiddels druk om de motorruimte wat op te knappen. Als motor en bak er weer netjes ingaan is het wel zo aardig om ook de omgeving schoon te hebben. Alles is helaas méér dan vies. Maar goed, we hebben het ergste nu wel gehad geloof ik.
Nu de roest nog aanpakken en wegwerken met Owatrol, kwastje geel erover, gaatje onder de accu dicht en dan kunnen we weer gaan opbouwen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hallo Melcior,
Voor roestbestrijding heb je met Fertan betere resultaten.
Verkrijgbaar bij BREZAN, met lidm. kaart van de vereniging heb je daar ook nog korting.