23 van de 25
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende > 
   
De GS X3 van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2011 03:14 PM
  [ # 331 ]

Druk weet ik niet, ik dacht 0,4 bar maximaal bij 80 liter/uur.
Qua vermogen zal het niet veel uitmaken, misschien kost de elektrische pomp iets meer vermogen.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2011 03:48 PM
  [ # 332 ]

Bij de elektrisch pomp heb je twee energie overgangen. Van mechanische naar elektrische en terug. Daarvan moet je de rendementen vermeningvuldigen!
ergo…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2011 03:49 PM
  [ # 333 ]

Lekker aan het neuzelen mannen? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 19 januari 2011 03:56 PM
  [ # 334 ]

Wink jah!

ik vroeg het omdat een elektrische pomp niet gebruikt mag worden in de Engelse 2CV races, aangezien je hier mogelijk vermogenswinst uit zou kunnen halen…. maar zoals Bogaard ook al opmerkt moet het toch ergens uit die motor komen, met het nodige verlies.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2011 04:37 PM
  [ # 335 ]
bogaard77 schreef:

Bij de elektrisch pomp heb je twee energie overgangen. Van mechanische naar elektrische en terug. Daarvan moet je de rendementen vermeningvuldigen!
ergo…

Waar zit de overgang van mechanisch naar elektrisch? Hoe hoog zijn de rendementen volgens jou?

Citroen!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 januari 2011 04:55 PM
  [ # 336 ]
DriverD schreef:

Waar zit de overgang van mechanisch naar elektrisch?

In je dynamo.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2011 05:02 PM
  [ # 337 ]

Ok, logisch. Nu de rendementen nog…

Citroen!

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 19 januari 2011 05:13 PM
  [ # 338 ]

Rendement van een dynamo volgens E.Welter van 80 en 94%, maar van een mechanische benzinepomp lijkt met me lastig

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2011 05:13 PM
  [ # 339 ]

en de kracht die een en ander kost.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 19 januari 2011 06:11 PM
  [ # 340 ]
pmd schreef:

Wink jah!

ik vroeg het omdat een elektrische pomp niet gebruikt mag worden in de Engelse 2CV races, aangezien je hier mogelijk vermogenswinst uit zou kunnen halen…. maar zoals Bogaard ook al opmerkt moet het toch ergens uit die motor komen, met het nodige verlies.

een kleine aanvulling:
Behalve een (mogelijke) vermogenswinst is het ook een veiligheidsrisico om een elektrische opvoerpomp gebruiken. In het geval van een crash kan het zijn dat je pomp lekker blijft doorpompen om je vuurvaste overall op de proef te stellen.

Een een inertia-schakelaar of een inductierelais kan hier wel extra veiligheid toevoegen, maar bij de eendenrace mag het in elk geval niet.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2011 06:20 PM
  [ # 341 ]

precies, als een mechanische pomp 5 PK kost en de dynamo 1PK nodig heeft om de stroom op te wekken heb je winst.Daar doet je rendement dan niks meer toe.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2011 12:09 AM
  [ # 342 ]

Hé, zag ik daar nou opeens in de regen jullie glimmende X3 langs de B&D weg staan?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 augustus 2011 12:20 AM
  [ # 343 ]

Yep, een kennis daar had assistentie nodig bij zijn DS. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Geoffri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2008

- GS/GSA Break C-Matic
- CX Break TRD-2
- GS/GSA Service
- CX 25 Prestige
- CX 20 Familiale
Gepost: 25 augustus 2011 04:37 PM
  [ # 344 ]
DriverD schreef:

Het GS-je loopt nu goed op LPG, start er ook op (ook bij -10’C). Verdamper bevriest niet. Soms moet ik de gas/benzineschakelaar even in neutraal zetten bij starten (LPG-luchtmengsel iets te rijk bij starten dus).
Vandaag met -5’C zo’n 130 km gereden. Kacheltje krijgt het interieur ook gemakkelijk op +25’C. Blijft lachen, zo’n GS.

Hallo DriverD,

Geweldig verhaal over de gas inbouw ! Ik ben van plan het net zo te gaan doen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring op langere termijn.
Daarnaast vraag ik me af of het water niet gaat koken zodra je op benzine rijdt. De uitlaat wordt erg heet in de zomer.

groet,

Geoffri

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 augustus 2011 10:03 PM
  [ # 345 ]

Hallo Geoffri,

Bedankt voor het compliment.
De GS gebruiken we heel veel, bijna dagelijks. De koelvloeistof gaat niet koken, ook niet bij tropische omstandigheden. Het koelvloeistofpompje draait wel continu als het contact aan staat. En een warmtewisselaar (hotspotpijpje met ingegoten koperen leiding) zal misschien ook niet gemakkelijk meer te vinden zijn. Volgens de LPG-boer had ik de laatste gekocht die hij had en wist te vinden.
Stationair moet ik soms de choke iets uittrekken, afhankelijk van de motortemperatuur. Boven stationair toerental loopt ie altijd als een trein.

Citroen!

Profiel  
 
 
23 van de 25
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook