stuurairbag demonteren voor de com2000
ingmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 18 januari 2011 01:11 AM

Goede dag

kan iemand mij vertellen hoe ik de airbag van het stuur los krijg.
Het gaat om een berlingo 16i 16v 2003 2001/2008 model.
de knipperlicht hendel gaat in de linksaf stand staan als hij eerst in de rechtsaf stand heeft gestaan als ik linksom terug stuur.
Normaal als je het stuur linksom terug draaid dan word de hendel automatisch in de nutraal stand terug gezet alleen, bij mij werkt de hendel te licht en word hij in de linksaf stand door gegooid.
Aangezien dit probleem zich voordoet moet ik die hendels er af hebben maar daarvoor moet mij en gaat hij dus linksaf knipperen stuur er af en jaaaja daarvoor moet dan weer eerst de airbag gedemonteerd worden.

PS: ik hoop dat het duidelijk is en iemand mij hiermee kan helpen.

Bvd Ingmar (nieuw lid)

Profiel  

kuuper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- Berlingo 2.0HDI 600
Gepost: 18 januari 2011 10:50 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het furmum.

Om de airbag te demonteren, eerst de accu afkoppelen, vervolgens als je de kapjes rond de com2000 weg gehaald hebt, kun je 3 gaten in de achterkant van je stuur zien zitten.
als je daar een schroevendraaier in steekt kun je daar 1 voor een soort van veer uithaken die de airbag beethoud. als de airbag eruit is een stekker loskoppelen en dan is ie helemaal los.
Het stuur zit vast met Torx 50 uit m’n hoofd, dan moet de com2000 er af kunnen.

Waarschijnlijk vervang ik vrijdagavond ook een com2000 dus als je belang hebt bij foto’s kan ik ze dan maken.

Profiel  

ingmar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 januari 2011 11:44 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel voor je reactie. Mr. Green

Ik kan alleen twee sleuf gaatjes vinden achter in de kap die achter op het het stuur zit.
Maar ik zal het eens proberen.
En de foto’s betrefd…. Graag.
Dikke kans dat het me nog niet lukt voor volgende week.
En dan is het altijd fijn om te zien hoe het er aan de binnen kant er uit ziet.

gr Ingmar

Profiel  

HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 19 januari 2011 12:19 PM
  [ # 3 ]

Hoi Kuuper en Igmar

Hopelijk stuur je de foto’s/info naar het Forum zodat ook anderen iets van je kennis kunnen opsteken.
Ik kijk er alvast naar uit!

Groetjes
HAUG

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  

ingmar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 januari 2011 07:46 PM
  [ # 4 ]

Zo ik zie nu pas hoe knudde ik de uitleg heb neer gezet Surprisedops: .
Maar goed!, ik ben er gister avond nog mee bezig geweest maar geen resultaat.
Ik voel de veertjes wel maar ik weet dus niet welke kant ik ze moet opduwen of wel trekken.
Na drie kwartier vond ik het wel weer welletjes en ben lekker weer naar binnen gegaan.
We houden jullie op de hoogte.

INGMAR

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7821

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 januari 2011 08:08 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij heeft een Berlingo hetzelfde stuur als mijn Xsara. Door via de sleufjes de klembeugels naar buiten te bewegen moet de hele airbag los komen.

Wellicht heb je iets aan de foto.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ingmar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 januari 2011 09:34 PM
  [ # 6 ]

dank voor de foto het heeft mij zeer goed geholpen cheese

ik heb het probleem kunnen verhelpen door in de drukstift van de knipperlichthendel een stalen afgeronde pennetje van drie milimeter te zetten.

Het in elkaar zetten was ook geen probleem allen toen ik alles weer had gemonteerd was ik bij het monteren van de plus pool vergeten de contactsleutel terug in off stand te zetten met als gevolg dat de auto dus al op contact stond stupid .
Nu heb ik dus een zodanige storing dat het airbag en het motormanagement lampje blijft branden en de claxon doet het ook niet meer erg Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Mijn koplampen gingen ook nog even spontaan aan en uit zonder ingeschakeld te hebben.
Dus al met al OPPASSEN.
Morgen maar even langs de dealer.
tomtitomtitom.

Gr Ingmar

Profiel  

HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 04 februari 2012 12:19 AM
  [ # 7 ]

En ... Ingmar? 
Hopelijk ben je er enkel met wat rode kaakjes bij de dealer van af gekomen en heeft hij je niet te veel geld uit je zakken geklopt.
Hoe is het euvel opgelost en heb je er nog enerlei ‘nasleep’of last van ondervonden?

HAUG
03-02-2012

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook