Heren technici,
Mijn 1.1i TU-blok heeft het volgende probleem:
Als ik ‘m wil starten dan gaat dat met veel moeite en geplof en geknal in het luchtfilter. Ook slaat ie niet meteen aan op 4 cilinders. Zodra hij loopt moet je een verhoogd stationair houden anders slaat de auto af en begint bovenstaande weer opnieuw.
Misschien is de oorzaak wel gewoon vocht en moet ik de verdeelkap/ rotor/ bougiekabels vervangen.
Echter voorat ik dit doe heb ik graag wat meer zekerheid. Het gaat in dit geval om een ‘90-er Peug 205 Accent (sorry) waar nog al wat achterstallig onderhoud aan zit.
Ik heb liever niet dat dit een bodemloze put wordt, vandaar mijn vraag.
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken en de antwoorden.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Vandaag begonnen met het vervangen van de verdelerkap/ rotor/ bougiekabels en bougies.
Het was weer ouderwets, sleutel omdraaien en meteen mooi lopen.
Ik moet ook zeggen dat het oude spul wat vervangen werd ook wel in verre gaande staat van ontbinding was!! In de verdelerkap waren 2 van de 4 nokjes zelfs bijna geheel verdwenen.
Nu loopt het blokje weer mooi rond en staat voor volgende week zaterdag het volgende op de planning;
Verversen van olie (incl.nw filter), verversen van koelvloeistof en remvloeistof. Verder het vervangen van het luchtfilterelement en natuurlijk ook het vervangen van de distributieriem en spanrol. Ter plaatse dan maar even kijken of het ook noodzakelijk is om de waterpomp te vervangen.
Ook een rondje kleppenstellen wordt dan meteen meegenomen.
Zodra dit alles gebeurd is moet dit Peugje er weer een hele tijd tegen kunnen.
Aan de mensen die gereageerd hebben op mijn eerste oproep: Nogmaals hartstikke bedankt voor het meedenken en tips geven.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vergeet het waterpompje dan niet te vervangen als je de hele distributie los hebt liggen .
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het spijt me, maar ik moet hier even ingrijpen, voor Peugeots kun je hier terecht.