Heren technici,
Mijn 1.1i TU-blok heeft het volgende probleem:
Als ik ‘m wil starten dan gaat dat met veel moeite en geplof en geknal in het luchtfilter. Ook slaat ie niet meteen aan op 4 cilinders. Zodra hij loopt moet je een verhoogd stationair houden anders slaat de auto af en begint bovenstaande weer opnieuw.
Misschien is de oorzaak wel gewoon vocht en moet ik de verdeelkap/ rotor/ bougiekabels vervangen.
Echter voorat ik dit doe heb ik graag wat meer zekerheid. Het gaat in dit geval om een ‘90-er Peug 205 Accent (sorry) waar nog al wat achterstallig onderhoud aan zit.
Ik heb liever niet dat dit een bodemloze put wordt, vandaar mijn vraag.
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken en de antwoorden.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn gedachte is dat jouw eigen inschatting wel eens juist kon zijn.
Gewoon een klein beurtje dus, vervang vooral de bougies…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Als je goedkoop uit wilt zijn.. soms kan je het probleem vrij snel zien.
In de haynes staan wel wat plaatjes over goeie/slechte bougies (heb ik persoonlijk geen verstand van, ik vervang ze meestal maar gewoon).
En als je de verdelerkap eens losmaakt (benodigdheden: 1 schroevendraaier ) zie je soms ook meteen ellende (kost een 10tje geloof ik).
Als je niks geks ziet.. verdelerkap eens goed droog maken, ze trekken vocht aan (gek genoeg).
2CV 1985
Vandaag begonnen met het vervangen van de verdelerkap/ rotor/ bougiekabels en bougies.
Het was weer ouderwets, sleutel omdraaien en meteen mooi lopen.
Ik moet ook zeggen dat het oude spul wat vervangen werd ook wel in verre gaande staat van ontbinding was!! In de verdelerkap waren 2 van de 4 nokjes zelfs bijna geheel verdwenen.
Nu loopt het blokje weer mooi rond en staat voor volgende week zaterdag het volgende op de planning;
Verversen van olie (incl.nw filter), verversen van koelvloeistof en remvloeistof. Verder het vervangen van het luchtfilterelement en natuurlijk ook het vervangen van de distributieriem en spanrol. Ter plaatse dan maar even kijken of het ook noodzakelijk is om de waterpomp te vervangen.
Ook een rondje kleppenstellen wordt dan meteen meegenomen.
Zodra dit alles gebeurd is moet dit Peugje er weer een hele tijd tegen kunnen.
Aan de mensen die gereageerd hebben op mijn eerste oproep: Nogmaals hartstikke bedankt voor het meedenken en tips geven.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
kijk, da’s nog eens goed op te lossen mooi!
2CV 1985