Diravi afstellen
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 19 januari 2011 09:07 PM

Mijn cx (een 20 RE 1983) trekt naar rechts. Ik verdenk de Diravi-stuurbekrachtiging. Dit omdat de auto pas naar rechts trekt vanaf pakweg 40 km/u. Op en daaronder rijdt de auto strak rechtuit. Nu zegt mijn garage dat dit een lastige (maar te doene)klus is. Aan een schroef draaien en weer rijden, net zo lang tot de auto niet meer trekt. Werkt dit idd zo en kun je dit zelf doen? En vooral: Waar zit die stelschroef?

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 januari 2011 12:31 AM
  [ # 1 ]

deze schroef zit onder je reservewiel…. je moet geloof ik twee schroeven losdraaien en dan aan een exentriek draaien en dan de twee schroeven terug vastzetten, ik zal er morgen een foto van proberen te maken feit is wel dat je een lang stuk rechte weg moet hebben op te testen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 januari 2011 01:03 AM
  [ # 2 ]

Ik denk dat als het alleen boven de 40km/h voorkomt, het juist niet de diravi is. Ik denk dan eerder aan de wielophanging. Ook bij lage snelheden drukt de diravi het stuur naar de middenstand.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 20 januari 2011 01:11 AM
  [ # 3 ]

kan ook liggen aan de rubbers waar speling op zit op het stuurhuis, heb deze onlangs laten vervangen

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 januari 2011 09:49 AM
  [ # 4 ]

Bandenspanning al gecontroleerd? En daarna de uitlijning en alle andere onderdelen van de wielophanging? Pas dan heeft het zin de Diravi te verstellen…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 januari 2011 10:38 AM
  [ # 5 ]

Precies. stuurkogels en fusees zeker niet uitsluiten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 20 januari 2011 12:08 PM
  [ # 6 ]

Okee, bedankt voor de tips.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook