Beste mensen,
ik heb vandaag een vreemd verhaal gehoord. Er zouden in 1979 gedurende een tweetal maanden, speciale vis’s gemaakt zijn met een LNA blok erin. Hierbij zou bv het luchtfilter op een andere plaats gezeten hebben dan bij de gewone visa’s.
Verder gaat het om een 652cc motor met 40pk. Kan dit ? Klopt dat verhaal ?
Jozef
Hallo visa-kenners,
is deze vraag zo absurd of is het antwoord onbekend ? Ik heb mij dit laten vertellen door een Visa-verkoper. Het zou gaan om een motortje dat 5pk sterker is dan de gewone 652cc. Onzin of waarheid ?
Ik vraag me dit maar af omdat hij het hele wagentje als zijnde 100 procent aanprijst.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt als een enorm onzinverhaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bovendien beweerde hij ook dat alle visa’s heel slecht terug schakelen naar de tweede versnelling.
Ik wil veel dingen geloven, maar zoiets ... ??
Bij het schakelen was het telkens alsof de pook in de volgende versnelling moest geforceerd worden. Het ging wel, maar elke keer met een droge knak. Normaal ?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, zeker niet normaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Enorm offtopic natuurlijk, maar betekent dit dat het GS-verhaal ook gestrand is?
Ik zou een kortverhaal kunnen schrijven over wat me hier de laatste weken te beurt is gevallen. Dat bespaar ik u.
1)Ami8, état nickel. Andere kant van België. Uitvoerige foto’s over kleine krasjes in de lak. telefonisch alles zes maal besproken. Blijkt: auto als botsautootje, vol deuken. Roest voor foto’s perfect verborgen.
2)GS gekocht, voorschot betaald, naar Duitsland gereden. Met voorschot en de rest van de cash wéér naar huis. De foto’s die in detail alles toonden, bleken van zoveel jaar geleden.
3)Volgende GS in België, perfecte staat. Eens daar, zelfde verhaal foto’s uit andere eeuw.
Plan B : VISA. Donderdag naar de andere kant van België. Visa in perfecte staat. Deze keer was het waar. Ik betaal het ding en rijd ermee naar huis. Halfweg, in de spits, benzinepomp dood.
De verkoper komt me wegslepen (!eerlijk man!), en geeft me mijn geld terug. Trein naar huis.
En het is dus die man die me dat LNA-motor verhaal verteld, en de schakel-instructies ...
Maar men zegt in België: de aanhouder wint !
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Je koopt een (oude) auto niet omdat de benzinepomp overlijdt!? Kan je dan niet beter een hele nieuwe auto kopen?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik koop de Visa alsnog. De benzinepomp in kwestie heb ik hoor. Het is alleen het motorverhaaltje en het rare schakelen dat me wat doet twijfelen.
De verkoper had het druk en pas morgen zou de auto weer bij hem in de garage staan.
Ook nog volgens hem is het bij de visa iets lastiger om dat pompje te vervangen (orde 2 uur werk).
MAAR: wat een prachtautootje is zo’n VISA uit 1979. Liefde op het eerste gezicht !
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heb je de visa al aangeschaft dan?
Versnellingsbakjes zijn wel te vinden, in nederland sowieso plenty voorradig.
Visa-2cv-bakken schakelen heerlijk en precies, met duidelijke slagen en goed gevoel.
Motorverhaal met meer PK`s is onzin, is niets over terug te lezen in het boek van onze Thijs, en een LNA heeft ook geen sterkere motor.
36PK is trouwens vlot genoeg
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hallo,
de Visa reed fantastisch, en was zéér mooi !
Het verhaal deed mij echter twijfelen aan de verkoper ... Bovendien was de versnellingsbak echt gaar denk ik.
Ik heb destijds de koop een week uitgesteld, en in die week viel mijn keuze op en GS.
Die heeft inmiddels een motoropknapbeurt gehad.
Ik blijf wel heel verliefd op de rouge géranium eerste neus Visa ...
Maar dat komt er nog wel eens van.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De GS is een beauty, mooie kleur…
Als je toch niet had opgezien tegen een motoropknapbeurt dan was een bakwissel bij een visaatje een makkelijke klus gebleken, erg makkelijk te doen.
Dat in tegenstelling tot de GS, waarbij ik aan motor-opknapbeurt al gauw denk aan het vervangen van motorkeerringen en pakkingen tussen de motor, distributieriemen en dergelijken
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
en de visa heb je dus niet gekocht?
Dat was een triest verhaal. Ik heb hem gekocht, er onderweg naar huis mee stilgevallen, de verkoper gebeld en mijn geld terug gekregen.
Ik zoek stiekem nog steeds naar een Rouge Géranium Visa I !!
Dat had ik eerder gelezen, maar ik dacht dat je nog terug zou gaan om hem op te halen.
Staat hij nog ergens aangeboden?