Hmm, oké, veel te veel uitvoeringen van de BX:S
De bekensten voor mij zijn:
Deauville, Cannes, GTi, TZD, 16V, Sport, TZI, Chic, TGI, TRD.
Maar dat de BX ook nog uitvoeringen van de CX/DS heeft overgenomen:) (zoals Pallas en Athena)
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
wat te denken van een 1.3 en een 1.5
Ook weer van die inhoudsmaten waarvan je zegd: Ja hoor dat is Citroën weer.
Ojeej, ik mag Citroën steeds meer dankszij dit forum, denk ik.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
karel schreef:XBXG schreef:Yannick schreef:En je had toch al de BX’s service of zijn die niet door Citroën zelf gebouwd?
Ik neem aan dat je de BX Entreprise bedoeld?
In het geval van de BX Entreprise berline, zijn ze gewoon door Citroën gebouwd. Indien Break Entreprise, dan zijn komen ze van Heuliez vandaan.Nou, “service” is wel de naam op het kenteken…
Wel ja, ik bedoel de BX Breaks zondar achterdeuren en zonder zijruiten. Ik noemde het maar service omdat ze ook spreken van de Ami 8 Service e.d…...
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Heb even gegoegeld….deze bedoelde ik dus:
http://carcatalog3.free.fr/h98e.htm
en die zijn idd gebouwd door Heuliez.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:Heb even gegoegeld….deze bedoelde ik dus:
http://carcatalog3.free.fr/h98e.htm
en die zijn idd gebouwd door Heuliez.
Ja, allicht dat ze bij Heuliez gebouwd werden, aangezien alle BX breaks (en ook die van de Xantia) bij Heuliez werden gebouwd.
Overigens is er in NL voornamelijk een versie van de BX break service geleverd mét achterdeuren maar geblindeerde achterzij-ramen. Op CM verschijnt er wel eens een break die inderdaad aan 1 kant geen zijdeur heeft maar of dat een serie-geleverd model of een “one off” is weet ik dan weer niet.
Ich bin ein Breaker
Zo, we weten weeral wat meer
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
karel schreef:Yannick schreef:Heb even gegoegeld….deze bedoelde ik dus:
http://carcatalog3.free.fr/h98e.htm
en die zijn idd gebouwd door Heuliez.
Ja, allicht dat ze bij Heuliez gebouwd werden, aangezien alle BX breaks (en ook die van de Xantia) bij Heuliez werden gebouwd.
Overigens is er in NL voornamelijk een versie van de BX break service geleverd mét achterdeuren maar geblindeerde achterzij-ramen. Op CM verschijnt er wel eens een break die inderdaad aan 1 kant geen zijdeur heeft maar of dat een serie-geleverd model of een “one off” is weet ik dan weer niet.
Deze dus: BX 19 TD Service
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
arjan_verkade schreef:XBXG schreef:arjan_verkade schreef:wij hebben vroeger wel eens een montreu gehad (ik weet niet precies hoe je dat schrijft)
klinkt zoiets iemand bekend :
ik weet wel dat het een actie model was, volgens mij met een 1.4 motor.
en was iets luxer dan de standaard 1.4 modellen, had o.a. electrische ramen e.d.
ik heb nooit meer ergens iets van die naam gehoord.
ik denk dat het een laatste serie BX was, aangezien het onze laatste BX ook was.ben benieuwd of iemand er meer over weet
Montreux is op basis van de BX 1600, en juist een type 2, standaard uitgevoerd met mooie lichtmetalen velgen.
Ben nu niet thuis, maar zal morgen ff een fotootje van de paar Montreux zoeken die ik heb.1600 zou ook kunnen, dan zou het misschien onze 1 na laatste BX zijn geweest
ben wel benieuwd naar de foto’s
het is erg lang geleden voor mij was toen nog kleinverder hoor ik over een Montreux nooit wat eigenlijk, zijn ze vrij zeldzaam?
Ik zie ze zelden. Ik heb er ooit 1 in Berlicum zien staan, en verder 1 in Breda, in topstaat. Onder ook een paar foto’s van een sloper die op een sloperij in Eemnes stond.
Deze stond vorig jaar op Marktplaats:
Hier nog wat details van de Montreux op de sloop:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jep dat is hem
leuk om nog eens te zien
ook ff gegoogld maar kon er verder geen pic’s over vinden
wel jammer maar zo belangrijk is het ook weer niet.
weet nu wel dat we toch toen een vrij zeldzaam model hebben gehad
Ben nu niet thuis, maar naar interesse heb ik nog wel een foto van een Palais.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Ben nu niet thuis, maar naar interesse heb ik nog wel een foto van een Palais.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:Ben nu niet thuis, maar naar interesse heb ik nog wel een foto van een Palais.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik ken er nog enkele mogelijk zijn ze alleen op de Belgische markt gebracht.
BX Royale voor zover ik weet 1400 met fluweel en getint glas in 1986.
BX Brio standaard 1600 met lichtmetalen velgen type optie trs ook 1986
Mijn vader heeft ze ooit nieuw in de showroom gehad.
BX-GTI-16V schreef:Ik ken er nog enkele mogelijk zijn ze alleen op de Belgische markt gebracht.
BX Royale voor zover ik weet 1400 met fluweel en getint glas in 1986.
BX Brio standaard 1600 met lichtmetalen velgen type optie trs ook 1986Mijn vader heeft ze ooit nieuw in de showroom gehad.
Van de BX Royale zijn er zelfs 2 verschillende series geweest in Duitsland. Dit zijn foto’s uit de 2 brochures die ik heb liggen:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX