1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

HiFi systeem met subwoofer
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 20 januari 2011 10:52 AM

Ook ik heb lang zitten twijfelen of ik wel ‘Pack Select MyWay Confort’ moest nemen, of dat woordje ‘MyWay’ moest weglaten, scheelde namelijk 793 eurootjes. Het ging mij met name om de betere radio, omdat ik nooit veel positiefs hoorde over de standaard radio.
Ik heb getwijfeld om dan maar ‘Pack Radio’ erbij te nemen, maar dan is de stap naar navigatie erbij nog maar 310 euro. Dus toch maar ‘Myway’..
Wat ik me nu afvroeg: is het ‘HiFi systeem met subwoofer’ nu alleen maar een extra tweetertje op het dashboard en die basbox achterin of is het meer? Andere radio (inwendig), andere speakers?
ik vrees van niet eerlijk gezegd, maar wellicht weet iemand dit zeker?

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 20 januari 2011 11:22 AM
  [ # 1 ]

Ik stond er exact hetzelfde tegenover als jou, dat ene speakertje en die subwoofer, dat kon toch niet zoveel verschil maken? Ik heb dan met volle overtuiging niét gekozen voor de MyWay navigatie, maar dat ik de HiFi upgrade heb gedaan ben ik achteraf maar wat blij mee! Het geluid klinkt veel voller en helderder dan hoe ik het herinner van de proefrit met standaard radio. Ik heb eigenlijk het idee dat die speaker voorin nu voornamelijk het middenwerk neemt en de tweeters op het dashboard nu daadwerkelijk tweeters zijn, in plaats van speakers die alle frequenties pogen weer te geven.

Bij het MyWay pakket is de radio dacht ik anders, maar als je enkel het HiFi pakket krijgt danzit er de standaard radio bij. Deze is zeker niet verkeerd, alleen is het een spuuglelijk plastic apparaat wat vloekt met de rest van het zeer chique dashboard Wink

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1228

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 20 januari 2011 01:33 PM
  [ # 2 ]

Ik heb zelf de standaard instalatie in mijn DS3 en ik vind t nu redelijk klinkten.
Met t hifi pakket krijg je andere speakers en inderdaad die center en subwoofer, wel zijn er veel klachten over rammelende delen door de subwoofer.

Ik zelf ga er een andere radio inzetten en andere speakers en alle zijkanten dempen, dan gaat t zekerweten een stuk beter klinken dan t hifi pakket.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  

Arian
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 02:16 PM
  [ # 3 ]

@j-wvb

“veel klachten over rammelende delen..”
Dat klinkt niet echt ‘premium’?
Zijn er veel klachten door 1 persoon met een ‘rammelbak’ of ken jij al meerdere DS3-bezitters met deze klachten, of betreft ‘t andere modellen?

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 02:33 PM
  [ # 4 ]

Ik hoor bij bijna iedereen die het Hifi pakket hebben dat er vanalles rammelt. Voornamelijk t rooster voor de subwoofer.

Ik zit bij Citrosport en t engelse DS3 forum, daar kom ik dit probleem overal tegen:S

Er zijn wel oplossingen voor, maar t blijft zonde bij een nieuwe auto…

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 02:41 PM
  [ # 5 ]

Ik moet eerlijk toegeven, ik heb wel eens een trilling gemerkt ergens in het interieur, ergens achter mij, maar dat kon ik nu niet echt als storend zien. Wellicht dat mijn afwijkende muzieksmaak die niet zozeer op harde bassen in vierkwartsmaat is gericht helpt. Ik hou dan ook niet van een bonkende sub, maar laat hem liever subtiel meedoen. De stelling dat “vanalles rammelt” deel ik daarom niet. Of misschien zet ik de boel gewoon niet hard genoeg omdat ik mijn gehoor wil beschermen Smile

Trouwens, als dat rooster zo’n probleem geeft, dan haal je het er toch gewoon uit? Of maakt dat het alleen maar erger?

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 02:43 PM
  [ # 6 ]

Dat maakt het een stuk lelijker in je achterbak;) dat is t rooster voor je subwoofer.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 03:05 PM
  [ # 7 ]

Je moet je passagiers ook niet in je kofferbak vervoeren, mijn tas zal zich er zeker niet aan storen Very Happy

(of ze doen het lichtje maar uit, dan zien ze het ook niet)

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 03:07 PM
  [ # 8 ]

Ik ben gewoon van mening dat een auto er van alle kanten perfect uit moet zien.

Maar t zal inderdaad wel aan t type muziek liggen en hoe hard je t zet. Maar als je alleen radio luistert en je radio nooit hard zet, vraag ik mij af wat je met het Hifi pakket doet, als je My-way wilt heb je natuurlijk geen keuze, maar anders…

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 03:48 PM
  [ # 9 ]

Oh begrijp me niet verkeerd, de afwerking hoort inderdaad naar de klasse en het prijskaartje te zijn. Ik ben simpelweg tevreden met wat ik heb gekregen als ik kijk naar dat ik eigenlijk zelden iets van kraakjes of getril heb opgemerkt. Uiteraard staat het geluid bij mij ook vaak wel wat harder maar ik denk dat met mijn muziek het gewoon niet vaak voor komt dat alleen of hoofdzakelijk de sub staat te brullen en de rest niks doet, en dat zijn de momenten waarop zulke problemen duidelijk te horen zijn.

HiFi is voor mij dus meer dan dikke bassen en hard geluid. Ik hou juist van een vol en gebalanceerd geluid, ook bij lager volume, en daar schieten standaard radio’s vaak tekort. Ben overigens ook geen radioluisteraar, enkel CD of MP3, voor minder doe ik het niet, ik zou me groen en geel ergeren aan de geluidskwaliteit.

Edit:
j-wvb, ik ben wel benieuwd hoe jij het getril hebt opgemerkt, en bij wat voor muzieksoort. Ik ben zelf namelijk een hardrock/heavy metal liefhebber. Ik kan me ook voorstellen dat het bij een rijdende auto minder opvallend is dan bij stilstand (indien je het enkel in de showroom hebt gehoord). In ieder geval al vast veel succes en plezier gewenst met je eigen geluidsinstallatie! Smile

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 03:52 PM
  [ # 10 ]

ik ben dus ook meer van de kwaliteit. Vandaar Alpine radio die erin komt. Hele auto dempen zodat t geluid in de auto blijft en t allemaal nog een stuk beter klinkt. en dan alle standaard speakers vervangen maar waarschijnlijk geen subwoofer nodig…

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 03:57 PM
  [ # 11 ]

Ik had mijn post even aangepast btw.

Ja in jouw geval is dat inderdaad nog een betere oplossing. Als je het immers echt goed wilt doen zorg je voor speakers die een subwoofer overbodig maken. Goede demping en het is helemaal af dan. Voor mij en anderen zal dit waarschijnlijk geen optie zijn, ivm lease. Wellicht voor Arian is dit ook de overweging waard.

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 03:59 PM
  [ # 12 ]

Dat is inderdaad wel een verschil. mijn auto is inderdaad gewoon prive, ik mag er mee doen wat ik wil:P dus dat gaat ook goed gebeuren, wat nou nieuwe auto???:P

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Arian
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 04:33 PM
  [ # 13 ]

Tsja, ik heb nu gekozen hè. Eerlijk gezegd had ik dus inderdaad eerst zónder MyWay gekozen, en wel voor het leerpakket, je kan tenslotte je centen maar 1 x uitgeven. Maar ik heb de hele nacht wakker gelegen of ik niet tóch MyWay moest kiezen, ook omdat ik er jaren mee wil doen. Over 20 jaar is dit model tenslotte een collector’s item Wink
Voor mij is ‘t ook een privé- (lees: spaarcentjes)auto. Dus ja, dan maar een weekje minder op vakantie.
Maar ik twijfel nog steeds…mijn dealer ziet me al aankomen. Ik was al degene die van C3 naar DS3 was veranderd. Daar kwam overigens ook de twijfel vandaan, omdat als je daar automatische airco wilt, dat alleen kan in het complete MyWay-pakket. En die auto-airco wilde ik persé. Maar ik dwaal af.
Ik wilde echter vooral weten of die 793 euro, behalve aan een mooier dashboard en ‘een’ navi (niet het meest begeerlijke als ik daarvan de reacties lees), ook besteed zijn aan een betere radio en -vooral- betere boxen.

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 januari 2011 04:35 PM
  [ # 14 ]

Waar je ook aan moet denken zijn de kosten van nieuwe kaarten voor my-way, die zijn ook niet echt goedkoop…

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Cid
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 20 januari 2011 04:45 PM
  [ # 15 ]

Topic titel aanpassen naar iets wat de lading beter dekt? Want volgens mij is het niet zozeer alleen de vraag of de HiFi het waard is, maar aan welk aspect (HiFi/Navi/Leer) je het geld het beste uit kan geven. Ik stond zelf voor diezelfde keuze, ondanks dat het geen spaargeldauto was betaal ik bij lease net zo goed het volle bedrag, maar over een langer termijn.

Ik zou er in ieder geval niet over in zitten om nog eens bij de dealer aan te kloppen met het verzoek tot wijziging. Zolang je auto nog niet in productie is zal het waarschijnlijk geen gevolgen hebben en is het voor hem enkel even iets regelen. Als het voor jou een auto is waar je een flinke tijd mee wilt rijden, dan is het jouw goed recht om in ieder geval het verzoek te kunnen doen Smile

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook