Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb ontdekt dat daar maar één methode voor is:
Een stuurman aan het stuur en zelf met de laptop op schoot. Zo ‘n 220v adapter is dan ook wel handig.
Laptops met meer dan een half uur batterijvoeding zijn schaars.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Die van mij doet er anderhalf uur mee, maar het is dan ook geen gewone laptop.
Het is een Colibri industriele computer voor buitengebruik. Relatief klein dingetje, op internet gekocht voor een net zo relatief prijsje….
Maar ja…. als je ‘m tussendoor niet oplaad…..
En die tweede technische man is voor mij moeilijk te vinden, waarbij gezegd moet worden, dat ik het ook errug graag allemaal zelf wil doen…. Eigenwijze techneut dus…..
Maar ik heb er al bijna een oplossing voor… achter het stuur, op de stuurbehuizing… moet alleen nog wat antislip vinden (of een andere methode) zodat ie er in de bocht niet afvliegt….
groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:
Laptops met meer dan een half uur batterijvoeding zijn schaars.
Koop een Mac 2 1/2 uur met een 2 jaar oude batterij.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Jaja… ik weet ‘t, er is niks beter dan een MAC… maar ik heb nóg een reservebatterij… da’s dus 3 uur..
Èn dat ding van mij heeft nog een paar andere voordelen vergeleken met een laptop.
Het is een pencomputer, met het toetsenbord onder en rechts van het scherm… geen deksel dus.
Ingepakt in een rubber behuizing en als ‘t moet kan ik ‘m ook in de stortregen gebruiken.
Èn…. hij kostte me met alle toebehoren maar 100 euro…
Wèl stomme mazzel, dat ik ‘m op marktplaats tegenkwam.
Ben er dus errug blij mee.!
groet
Lody
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Lody, ik heb al je quotes gewist.
Wil je voortaan >>> gebruiken?
Zo blijft het forum een beetje leesbaar.
THX.
Ha die Rene,
‘tuurlijk kan ik ......
Ik weet dat ik af en toe een beetje uitgebreid ben… waarschijnlijk de leeftijd ...<grijns>.....
groet
Lody
Geeft niks
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Brian:
Werkt Lexia op een Mac? zou mij zeer verbazen
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
wel met bootcamp en dan windows draaien.
Dus wel op Mac hardware maar niet onder Mac OS
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Hallo allemaal,
Nou…. het heeft lang geduurd, maar na een lange ziekte-periode, heb ik de oorzaak van dat “bokken” tòch nog gevonden.
Mijn achterklep lekte als een zeef, als het regende. Hij had blijkbaar een optater gehad.
Andere achterklep erop met dezelfde kleur(hoe is ‘t mogelijk…).
Heb die meteen wat “strakker” gezet.
Het gevolg van dat laatste was, dat hij niet altijd sloot, als ik ‘m dichtgooide.
Als ik daarna over een “speedbump” reed, kwam die klep een klein beetje omhoog….., nèt voldoende om een signaal naar de computer te sturen, die dan héél snel de magneetkleppen eventjes uitschakelde.
Dat was zó snel dat ‘t niet te zien op de computer…..
Alles werkt nu naar behoren.Ik blij… hij (zij) rijdt nu als een tierelier.
Helaas moet ik vanwege mijn gezondheid mijn XM waarschijnlijk verkopen… na al die moeite… kan wel janken…
Groet
LodyJ