Vraagje, ik wilde vandaag olie laten verversen, wat blijkt hebben ze de opening van de carterplug dichtgekit, mogelijk doordat de schroefdraad niet meer goed was of om welke reden dan ook. Is in onderhoud geweest bij Bertens te Tilburg (citroendealer) dus vind het wel vreemd.
Maar goed, ik ben op zoek naar een nieuwe/gebruikte carterpan met goede plug, en iemand die dat er voor mij onderzet in de regio Eindhoven, + olie ververst, wie weet iemand in de gezellige avonduren??
RIJD NOOIT HARDER DAN JE BESCHERMENGEL KAN VLIEGEN…....!
Dick, bel even naar Hegru in Veldhoven die kunnen dat vast oplossen voor je. Die hebben in ieder geval vast een carterpan liggen en zoniet kan je altijd naar van Gompel (maar die is in ieder geval duurder dan Hegru).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Bedankt voor de tip!!
Controleer eerst even of het schroefdraad in de carterpan ook echt beschadigd is, en niet de plug.
Nieuwe plug kost een euro bij de dealer.
Het kan zijn dat ze bij de laatste olie-wissel, geen geschikte afdichtingsring hadden, dus maar wat vloeibare pakking erop.
Er zit een zwart spul in, van de plug is niks te bekennen, het is het zelfde als een gat in de muur dicht plamuren!
Dus helemaal geen plug, één of andere prutser heeft dus het gat dichtgekit.
Verwijder de kit eens, en kijk of er schroefdraad in het gat zit.
Ik laat dit toch maar aan de garage over, volgens mij lekt hij ook olie om de carterpan heen, want het oliepeil was 1 á 2 mm, en deze is dan onderhouden door een Citroën dealer in Tilburg. Breek me de bek niet open, want….......
Niet alle dealers zijn prutsers, het kan ook de beslissing van de vorige eigenaar zijn geweest om dit zo op te lossen.