Onze citroen die wij nog maar 3 maanden hebben, bleek de lambdasonde stuk van te zijn. Deze i voor de vakantie gerepareerd. Het brandstofverbruik lag toen op 1 op 9,8. Dit was alleen in stad gereden.
Wij hebben nu 470 KM gereden, waarvan 70 km in de stad en de rest snelweg. Op de snelweg rijden we pittig door en hebbn de climate control ingesteld met airco aan. Dit gaf een prettigere lucht.
Het brandstofverbruik is nu 1:13,9. Is dit normaal of loopt hij nog duur? Volgens de specificaties zou hij gemiddeld 1 op 16 moeten rijden.
Mijn vraag is nu loopt hij nog duur of is dit een normaal verbruik?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
470 km. is nog niet zoveel. Ik denk dat het gemiddelde verbruik in de komende paar duizend kilometer nog wel iets naar beneden zal gaan.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
bedoel je dat hij dan nog iets duurder zal lopen? Dan komt het verbruik dus helemaal niet overeen met de specificaties?
Met de sensodrive 1.6 verbruik ik 6,8 l per 100km. met airco aan.
Ik rij als een slak (relax), laat de auto uitbollen als ik daar niemand mee erger, doe 105 - 110 km/u op de snelweg (3000 rpm) met cruisecontrol aan, steunend op de armleuning.
Ik rij weinig in de stad, fietsen is véél sneller en gevaarlijker.
Als je nooit boven de 90 komt en héél vooruitziend rijdt, rekening houdt met de windrichting geraak je m.i. aan die 1 op 16.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
RR schreef:
bedoel je dat hij dan nog iets duurder zal lopen? Dan komt het verbruik dus helemaal niet overeen met de specificaties?
Nee, ik bedoel dat hij nog wel wat minder zal gaan verbruiken. Goedkoper dus.
bedankt voor de reacties. Verbruik is dus redelijk normaal.
Hoe kan het eigenlijk dat hij nog zuiniger gaat lopen? Moet hij zich nog inregelen ofzo?