Hallo iedereen,
Heeft iemand tips waar ik het beste een contactgeschakelde 12 volt vandaan pak voor mn autoradio?
In mijn bix ligt alleen constant +12 volt.
Ik heb mn dashboardverlichting geprobeerd, maar dat vond m’n auto niet leuk als de radio hard ging
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
ik heb daar ook ooit naar zitten zoeken.
Helaas niet gevonden dus ik heb de radio maar op de constante plus aangsloten.
Wat je wel kan doen is de 12v geschakelde + direct aftakken van je contactslot.
Mijn BX TD heeft dus weer wél geschakelde 12V. Raarrrr.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Volgens mij moet er ook een geschakelde plus zitten bij je (sigarette aansteker) Als je geen kontact maakt met je sleutel ,werkt deze niet.(dit moet je even controleren) .Een geschakelde plus kan je ook van je verlichtings lampje as-bak afhalen.Als het maar wel acc voor je radio is!!. Het vermogen wordt geleverd door de continu plus draad .(deze moet dik genoeg zijn ) Anders heb je bij het vermogen vragen van de radio dat het toestel uit valt. Te veel spannings verlies over de draad door de gevraagde stroom die er doorheen moet.
Bij twijfel een dikke kabel rechtstreeks van de accu trekken (wel gezekerd). daarbij niet de massa vergeten (dus niet via de antenne).De massa draad moet ook de juiste dikte hebben.En dan is de stroom kring rond en kun je gewoon het vermogen vragen en zal je toestel niet meer uitvallen.suc6 Frans
Ik heb een relais aangebracht, waarmee ik de kontinue + die achter de radio ligt schakel. De spoel van het relais kan worden gevoed vanuit een willekeurig gekozen geschakelde draad vanonder de stuurkolom of uit de buurt van de radio. In mijn geval heb ik een dubbelschoentje op de dimmer van het instrumentenlicht geschoven (die is ook geschakeld en je kunt er redelijk bij). Het kan vast ook anders want er is immers meer dan één weg naar een zekere stad in Italië.
`verum ipsum factum’
jeroen_m schreef:Ik heb een relais aangebracht, waarmee ik de kontinue + die achter de radio ligt schakel. De spoel van het relais kan worden gevoed vanuit een willekeurig gekozen geschakelde draad vanonder de stuurkolom of uit de buurt van de radio. In mijn geval heb ik een dubbelschoentje op de dimmer van het instrumentenlicht geschoven (die is ook geschakeld en je kunt er redelijk bij). Het kan vast ook anders want er is immers meer dan één weg naar een zekere stad in Italië.
dat is een veilige manier, werken met een relais en een direkte kabel naar je batterij, wel zekeren
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die kontinue +12V die ik mbv het relais schakel is die gele draad die voor de radio bedoeld is. Zit af fabriek achter een zekering (nummer weet ik even niet), dus is idd veilig.
`verum ipsum factum’