Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ondertussen…
- Is de voorste uitlaatpijp een stukje gedraaid zodat alles nu wél goed in elkaar past en niet meer lekt.
- Zijn de hotspotpijpjes weer dicht. Deze keer met dik folie, uitlaatpasta en uitlaatverband. Dat gaat wel weer een tijdje goed maar als iemand nog een net spruitstukje heeft liggen houd ik mij aanbevolen.
- Is de elektronische ontsteking weer in werking gesteld. Nu met bijpassende bobine. Het motortje loopt er heel mooi glad mee en reageert veel vlotter dan met de analoge ontsteking.
- Zijn beide brandstoffilters vervangen, inclusief een stukje oeroude benzineslang (dat was nog af-fabriek!). Het filter bij de tank was ook antiek en daar kwam best wat grijze derrie uitlopen. Goede kans dat dit idd de oorzaak van het vage gedrag bij hogere snelheden is geweest. Afwachten wat er gebeurt de komende ritten.
To do voor de komende keuring (due @ 11 feb):
- Een ashoes bakzijde (kutzooi, waarom hebben ze geen hoezen met een rits ontworpen… )
En niet voor de keuring noodzakelijk maar wel nodig:
- Goede uitlijning
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Weet bijna zeker dat het vuile benzinefilter de oorzaak in geweest van z’n wangedrag.
Veel succes verder.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond ging het voor de tweede keer goed… het lijkt erop dat het filter inderdaad de oorzaak is geweest. Maar niet te snel juichen, ze heeft me al vaker de gek aangestoken.
De elektronische ontsteking is in elk geval een hele verbetering. Veel soepeler bij het rijden en mooier stationair. Soms voelt het bijna modern aan… En dan zitten de nieuwe bougie’s er nog geeneens in en de klepjes zijn inmiddels ook wel weer eens aan een afstelrondje toe.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tot op heden doet ze het uitstekend. Je hebt er wat geduld nodig maar ze gaat zonder morren naar de 140, dus de oorzaak van het inhouden was idd dat ouwe benzinefilter bij de tank. Een goeie om te onthouden voor iedereen die vage klachten ondervindt.
Het enige karaktertrekje dat ze op motorisch gebied nog heeft is dat ze, nadat je veel vermogen van de motor hebt gevraagd en vervolgens te snel gas mindert, een schok geeft. Het voelt alsof ze dan kortstondig verzuipt. Er is prima mee om te gaan maar toch ben ik benieuwd of iemand een idee heeft wat dat nog kan zijn.
Zie ook: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204163/
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanmiddag heb ik een overleden binnenste ashoes vervangen.
01. Omdat de bouten van de as heel erg slecht bereikbaar zijn heb ik ervoor gekozen om het tripoïdehuis lekker te laten zitten en daar een bakje onder te leggen om de evt. vallende lagertjes in op te vangen. Gelukkig bleef alles in elkaar zitten. Dat scheelt puzzelen.
02. Resten oude hoes van de as en het t-huis verwijderd, borgringetje losgeprutst, de tripoïde omwikkeld met tape zodat die in elkaar bleef zitten en die van de as afgeklopt met een rubber hamer.
03. De nieuwe hoes even in warm water gelegd en er omheen geknutseld, vervolgens de tripoïde terug op z’n plek geklopt en het borgringetje teruggeplaatst. Daarna de tripoïde en tripoïdehuis goed ingevet en tot slot de boel weer in elkaar gezet.
Lastigste onderdeel is de clip goed om het brede deel van de hoes zetten. Je kunt er érg slecht bij. De kachelmotor moet er daarvoor sowiezo uit.
Morgen kan ik mooi testrijden naar de GS-bijeenkomst in Twello.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Je ging toch met witte naar twello als het weer een beetje redelijk is?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Klopt. Maar ze blijft voor vandaag nog even binnen. Over een kleine maand ofzo krijgt Geesk’ weer alle aandacht.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Aanschouw het resultaat van de elektronische ontsteking en een nieuw benzinefiltertje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZETMsZFWYuQ
Bij snelheden boven de 130 wilde ze in het verleden nog wel eens beginnen te pingelen op euro 95 maar met de elektronische ontsteker heeft ze daar totaal geen last meer van.
Het verbruik over de afgelopen 395 km: 1:11,4.
Dat kan idd beter maar ik heb ook niet bepaald mijn best gedaan om zo zuinig mogelijk te rijden, getuige ook de video. Bijna het hele eind boven de 130 gereden. En daarna ook nog twijfelachtig geparkeerd recht voor een politiebureau. 100% Draakstyle.
Oh, en de aandrijfas is nog heel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Midfriesland schreef:Aanschouw het resultaat van de elektronische ontsteking en een nieuw benzinefiltertje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZETMsZFWYuQBij snelheden boven de 130 wilde ze in het verleden nog wel eens beginnen te pingelen op euro 95 maar met de elektronische ontsteker heeft ze daar totaal geen last meer van.
Het verbruik over de afgelopen 395 km: 1:11,4.
Dat kan idd beter maar ik heb ook niet bepaald mijn best gedaan om zo zuinig mogelijk te rijden, getuige ook de video. Bijna het hele eind boven de 130 gereden. En daarna ook nog twijfelachtig geparkeerd recht voor een politiebureau. 100% Draakstyle.Oh, en de aandrijfas is nog heel.
HAHA mooi om te zien, vooral ook die vlotter die lekker op en neer gaat. Hetzelfde verhaal hier…sinds ik mijn gsa weer terug heb : Lekker scheuren met dat ding!! Hoe harder het gaat hoe lekker die rijdt
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, die boxertjes hebben totaal geen moeite met hoge toeren. Volgens de spec’s heeft de 1129 met 4-bak een top van 146 maar als ik dat zou willen gaat ze volgens mij rustig door tot 160.
Ze is de deze week trouwens stilletjes de 150.000 gepasseerd. Helaas heb ik geen foto van dit historische ogenblik.
En komende dinsdag gaan we zien of ze wederom keuringswaardig is.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
160? Op de teller misschien. Even de GPS ernaast dan…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
GPS met snelheid aanduiding heb ooit in mijn GSA gehad en deze was zelfs iets in voordeel van de GSA dus 100 op gps was 95/100 in de GSA. Een ding klopt wel wat Wouter hierboven ook zegt, als de dame lekker warm is en goed afgesteld gaat ze als een speer veel harder dan je voor mogelijk houdt!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb geen GPS-geval maar wat ik wel weet is dat die ‘u rijdt te snel’ borden meestal nog aanschieten als ik zo’n 5 km onder de max. snelheid zit op de teller… Da’s wel een aanwijzing dat die niet zo heel veel afwijkt.
160 Heb ik er trouwens nog niet mee gereden, dat hoeft voor mij ook niet zo nodig, maar bij de 150 van het filmpje had ze nog over en dat was nog bij een heuveltje op ook, dus ik vermoed dat ze het wel haalt.
Ze doet ‘t in elk geval best goed voor een bijna 30 jarige.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Goedkeur zonder opmerkingen.
Morgen kijken of Geesk’ er ook weer zo doorrolt. Die heeft bijna geen km’s gereden dus ik verwacht eigenlijk geen problemen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30