hallo iedereen,
Het valt me de laatste tijd op dat als de auto nog koud is en ik aan het stuur draai dat het dan zacht wat ratelt ofzo, als ik een stukje gereden heb en hij is goed warm dat is het geratel ook weer weg.
Toen ik onder de motorkap bij de vloeistof keek zag ik dat het net onder het minimum streepje is.
nou heb ik gelezen dat je de stuurbekrachtigings vloeistof van een auto eigenlijk nooit hoeft te verversen hooguit een beetje bij te vullen.
Maar wat gooi ik er in? klopt het dat het voor franse auto’s altijd ATF olie is?
en zo ja maakt het dan uit als ik twee verschillende merken bij elkaar gooi?
Ik heb zelf niet de boekjes van mijn auto vandaar dat ik het jullie vraag.
Het gaat om een Citroën Xsara Coupe 1.4i BJ2000.
Volgens schema van Citroën alleen controleren en bijvullen.
Citroën heeft wel zijn eigen olie nl. Total Fluide ATX.
Ik heb div. olie leveranciers gemailt voor een alternatief maar de meeste verwijzen naar de Citroën garage voor het eigen produkt.
Voor de prijs hoef je ook niet iets anders te zoeken kost dacht ik ongeveer een €18,- per ltr.
Bedankt ronjo, weet ik dat ook weer
Wat gek…, ik was net bij de Citroën garage en ze zeiden dat ze dat niet hadden :S
Ik ben daarna naar de Brezan Automaterialen gegaan en daar verkochten ze het ook niet..
na wat op zijn computer te hebben opgezocht gaf hij me “Brega ATF-D2” mee hij zij dat dat gewoon het zelfde soort olie is en dat het gaat om de “Dexron II” specificatie en dat ik het hiermee gewoon kan bijvullen.
Brega ATF-D2 is volgens de General Motors Dexron II specificatie.
Het koste 10 euro (1L)
Bij de Citroën garage hadden ze alleen spul van BP staan…?