Monteur gezocht
samsonic77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 25 januari 2011 11:59 AM

Goedemorgen,

Hierbij een verzoek of iemand mij kan helpen met het volgende;

Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Xsara Picasso 1.8 16v uit 2003, nu heb ik deze
auto relatief goedkoop kunnen aanschaffen, maar zonder garantie en APK enz…

Nu heb ik mijn auto onlangs laten keuren incl. beurt, hier is in eerste instantie weinig uitgekomen, maar er zit nog wel een grote reparatie aan te komen, namelijk de koppeling! Nu lees ik dat dit een veel voorkomend probleem bij Xsara Picasso is, maar wel uiterst belangrijk is voor de levensduur van de auto.

Als ik dit via mijn garage (niet Citroën) laat doen, (drukgroep, plaat en druklagers) kost mij dit zo’n Eur 600 - 700 ik vraag mij derhalve af of een monteur dit in zijn vrjie uren voor mij kan repareren tegen een gunstiger tarief?

Daarnaast heb ik een foutmelding op mijn display “Oliedruk te laag” en een knipperend “moersleuteltje” met de melding onderhoudsbeurt nodig. Ook dit euvel kon mijn garage niet verhelpen (softwarefout) en hiervoor zou een nieuwe BSI? unit nodig zijn, kosten onbekend! Wellicht kan iemand mij hier ook bij helpen.

Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar ik denk dat deze problemen voor veel minder geld op te lossen zijn.

Alle ideëen en tips zijn zeer welkom!

Groeten,


Timo

2003 Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 25 januari 2011 12:16 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum

Ik heb je topictitel even aangepast, schreeuwen doen we hier niet Wink

De koppeling is niet veel voorkomend en ja, die kost rond de 7 a 800 euro. (dealerprijs)

Die oliemelding zou ik me zorgen over maken!  even snel kijken of er genoeg in zit.

Het moersleuteltje betekent dat hij ver over de onderhouds interval zit.

Deze moet je of resetten, of dus een beurt laten uitvoeren.

Resetten doe je als volgt

Contact uit
Knopje waar je normaal je dagteller mee op nul zet ingedrukt houden.
Contact aan.


Oh, je woonplaats zou ook handig zijn!
Je ziet hem dan vanzelf naar nul lopen
Loslaten en klaar is kees.


Succes very good

 

Profiel  
 
samsonic77
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-01-2011

Gepost: 25 januari 2011 12:31 PM
  [ # 2 ]

Beste Rene,

Dank voor de info, ik zal ook mijn woonplaats vermelden!

M.b.t. de meldingen, ik heb dus ook de beurt laten uitvoeren, incl. olie/filters, er zit dus genoeg olie in! Ook zij kregen de melding niet eruit, ze zijn schijnbaar zelfs naar een bevriende Citroën dealer gereden, maar ook hij kon met zijn apparatuur /software de melding niet laten verdwijnen! Vandaar dat zij aangaven dat de BSI? unit vervangen moest worden en dat er een speciaal programma geschreven moest worden om beide meldingen te verwijderen.

Op zich niet heel erg die melding, maar wel irritant!

Timo

2003 Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook