Door en door warm. Gebeurde bij Hoevelaken. Ik kwam vanuit Nieuwegein. Temperatuur nog gecheckt toen het gebeurde en die was zowel qua water als olie ruim okay. Motor klonk ook nog zoals normaal. Het lampje heeft hooguit 6-7 seconden gebrand. Toen ik afremde en geen gas meer gaf, ging het lampje uit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgende keer gelijk contact uit en koppeling in…..
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Koppeling in gedaan. Uitdoen kon niet. Ik moest echt nog even manoeuvreren in druk verkeer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar!
Morgen ga ik even kijken. Misschien is dat wel een plan om gelijk te doen. Wat zijn de kosten ongeveer van zo’n ingreep ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Minimum vijf liter ontvetter
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het kost nooit zoveel als de schade die je kon oplopen.
Dank je wel. Zo weet ik er nog wel een paar….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ff naar wim vdLaan bellen. Die heeft de modificatie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Blooper1963 schreef:Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar!
Ik snap daar niets van. Wat staat daar nou helemaal op: 10 bar of zo. Als we in Nederland dat niet meer kunnen maken…...
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het zit in de weg en de motor wordt er langzamer warm van.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als men er de juiste slangen ( materiaal) tussen perst is er geen probleem. Maar de meesten weten niet exact welk materiaal er op moet. En dan bedoel ik degene die ze maken. Ik heb hier in België,onlangs, slangen te koop gezien, waar code’s op stonden welke volkomen niet aan de vereisten voldeden. En das hoge druk,hoge temperatuur en oliebestendig tegelijk.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
PBuijsman schreef:Blooper1963 schreef:Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar!
Ik snap daar niets van. Wat staat daar nou helemaal op: 10 bar of zo. Als we in Nederland dat niet meer kunnen maken…...
Bij mij loopt de druk bij koude motor op tot 8 a 9 bar. Maar de oliedruk wordt pas gemeten na de slangen en de koeler, waar hij dus weer terugkomt in het blok. Als de olie nog koud is kan het dus best dat de druk in de slangen behoorlijk wat hoger is. (ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke druk het ventiel afgesteld is) Daarom verbaast het me een beetje dat het bij warme olie gebeurde. Als mijn motor warm is is de druk 4 a 5 bij 3500 rpm. Omdat de olie dan veel dunner is zal de druk in de slangen niet veel meer zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Juist! Slangen die niet deugen of: verkeerde olieoverdrukventiel! In de RTA staat duidelijk vermeld dat er 3 modellen waren en enkel het laatst geleverd model correct zou zijn. Daar kan ook het probleem liggen. De klep onder het oliefilter werk wel aangezien er meer dan druk genoeg komt op de slangen.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de druk te laag is moet je bij het laatste type koperen vulringen weghalen (het laatste type heeft niet meer de kleine stalen). Er staan echter overal wel minimum drukken vermeld, maar geen maximum. Iemand die daar iets over weet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.