26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 25 januari 2011 12:25 AM
  [ # 376 ]

Door en door warm. Gebeurde bij Hoevelaken. Ik kwam vanuit Nieuwegein. Temperatuur nog gecheckt toen het gebeurde en die was zowel qua water als olie ruim okay. Motor klonk ook nog zoals normaal. Het lampje heeft hooguit 6-7 seconden gebrand. Toen ik afremde en geen gas meer gaf, ging het lampje uit.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 01:01 AM
  [ # 377 ]

Volgende keer gelijk contact uit en koppeling in…..

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 25 januari 2011 02:52 PM
  [ # 378 ]

Koppeling in gedaan. Uitdoen kon niet. Ik moest echt nog even manoeuvreren in druk verkeer.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 januari 2011 05:25 PM
  [ # 379 ]

Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar! Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 25 januari 2011 05:45 PM
  [ # 380 ]

Morgen ga ik even kijken. Misschien is dat wel een plan om gelijk te doen. Wat zijn de kosten ongeveer van zo’n ingreep ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 januari 2011 05:50 PM
  [ # 381 ]

Minimum vijf liter ontvetter cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 januari 2011 05:53 PM
  [ # 382 ]

Het kost nooit zoveel als de schade die je kon oplopen. Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 25 januari 2011 06:06 PM
  [ # 383 ]

Dank je wel. Zo weet ik er nog wel een paar….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2011 06:12 PM
  [ # 384 ]

Ff naar wim vdLaan bellen. Die heeft de modificatie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 25 januari 2011 06:14 PM
  [ # 385 ]
Blooper1963 schreef:

Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar! Wink

Ik snap daar niets van. Wat staat daar nou helemaal op: 10 bar of zo. Als we in Nederland dat niet meer kunnen maken…...

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2011 06:36 PM
  [ # 386 ]

Het zit in de weg en de motor wordt er langzamer warm van.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 januari 2011 06:43 PM
  [ # 387 ]

Als men er de juiste slangen ( materiaal) tussen perst is er geen probleem. Maar de meesten weten niet exact welk materiaal er op moet. En dan bedoel ik degene die ze maken. Ik heb hier in België,onlangs, slangen te koop gezien, waar code’s op stonden welke volkomen niet aan de vereisten voldeden. En das hoge druk,hoge temperatuur en oliebestendig tegelijk. Confused

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 07:07 PM
  [ # 388 ]
PBuijsman schreef:
Blooper1963 schreef:

Weg met die slangen! Leve de warmtewisselaar! Wink

Ik snap daar niets van. Wat staat daar nou helemaal op: 10 bar of zo. Als we in Nederland dat niet meer kunnen maken…...

Bij mij loopt de druk bij koude motor op tot 8 a 9 bar. Maar de oliedruk wordt pas gemeten na de slangen en de koeler, waar hij dus weer terugkomt in het blok. Als de olie nog koud is kan het dus best dat de druk in de slangen behoorlijk wat hoger is. (ik ben eigenlijk wel benieuwd op welke druk het ventiel afgesteld is) Daarom verbaast het me een beetje dat het bij warme olie gebeurde. Als mijn motor warm is is de druk 4 a 5 bij 3500 rpm. Omdat de olie dan veel dunner is zal de druk in de slangen niet veel meer zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 25 januari 2011 07:45 PM
  [ # 389 ]

Juist! Slangen die niet deugen of: verkeerde olieoverdrukventiel! In de RTA staat duidelijk vermeld dat er 3 modellen waren en enkel het laatst geleverd model correct zou zijn. Daar kan ook het probleem liggen. De klep onder het oliefilter werk wel aangezien er meer dan druk genoeg komt op de slangen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 08:40 PM
  [ # 390 ]

Als de druk te laag is moet je bij het laatste type koperen vulringen weghalen (het laatste type heeft niet meer de kleine stalen). Er staan echter overal wel minimum drukken vermeld, maar geen maximum. Iemand die daar iets over weet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
26 van de 38
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook