kleppen stellen van een 1,1
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 januari 2011 12:54 PM

Ik heb 2 maand geleden een AX erbij gekocht om de nodige kilometer door de pekel en slechte weersomstandigheden te maken, waarbij mijn mooiweer auto de DS in garage blijft staan.
Na 2 weken zag ik grote olievlekken onder de ax ontstaan.
Eerst carterpakking vervangen, maar dat was het niet: koppakking lag eruit.
Deze heb ik ondertussen al zelf vervangen, met de nodige antwoorden op mijn vragen van het internet geplukt.  Nu staat de ax weer lekvrij voor de deur en wordt ook weer warm ( thermostaat bleef openstaan )  Maar nu tikken de kleppen harder dan voor de koppakking vervanging.
Om dit op te lossen heb ik weer mijn aandacht op het internet gestort, maar kan nergens een goede uitleg over kleppen stellen vinden. Ik weet ondertussen wel de klepspellingen , maar dat ook gelijk alles.

Kan iemand mij met plaatje duidelijk laten zien hoe het een en ander werkt?

Ik heb een groot aantal posts gezien waar bij het zoeken de woorden kleppen stellen in staat, maar ik ben nog nergens een duidelijke beschrijving tegengekomen.
Heeft iemand een kopie uit een wph van de AX of een linkje naar een site?

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 21 januari 2011 07:59 PM
  [ # 1 ]

uitlaatklep eerste cilinder ingedrukt, dan stellen inlaat 3 en uitlaat 4
      ,,  derde   ,,      ,,    dan stellen inlaat 4 en uitlaat 2
      ,,  vierde   ,,      ,,    dan stellen inlaat 2 en uitlaat 1
      ,,  tweede   ,,      ,,    dan stellen inlaat 1 en uitlaat 3

kleppen stellen bij koude motor, inlaat 0,2 en uitlaat 0,4


succes er mee

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 januari 2011 08:12 PM
  [ # 2 ]

Dank!

Daar kan ik wat mee.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 januari 2011 09:02 PM
  [ # 3 ]

Ter aanvulling, cilinder 1 is aan vliegwiel/versnellingsbakzijde.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 25 januari 2011 09:45 AM
  [ # 4 ]

En hier een linkje naar een WPH...

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 25 januari 2011 07:41 PM
  [ # 5 ]

Nu kan het niet meer verkeerd gaan.
Bedankt voor de reacties.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook