Je kunt de schakelaars ook vrij gemakkelijk repareren.Het vereist slechts enig geduld.
Gutta cavat lapidem…
Dan moet je ook weten hoe dat kan
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6483
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoe ie uit elkaar moet heb ik gisteravond met de kapotte al geoefend. Gek, er leek eigenlijk niets mis mee, de contactjes zagen er nog prima uit en ik zag niks dat gesmolten was. Maar goed, er zit een ander in, alles werkt weer. Deze kapotte kan dan wellicht ooit als reserve dienen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Robin Visser schreef:Dan moet je ook weten hoe dat kan
Daarover heb ik ooit een artikel geschreven, verluchtigd met foto`s, in La CX en Route. En op verzoek stuur ik dat graag nog iemand toe….
Gutta cavat lapidem…
Mulder schreef:Gek, er leek eigenlijk niets mis mee, de contactjes zagen er nog prima uit en ik zag niks dat gesmolten was.
Een simpel multimeterje van 10 euro of zo waarmee je weerstand en volt kan meten is een onmisbaar stukje gereedschap voor de CX eigenaar. Slechte contacten kom je dan zo op het spoor. Het zou goed kunnen dat hij door het inbranden geen contact meer maakt en je met een schuurpapiertje al geholpen bent.
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb zojuist een 9 volts batterij in m’n koffie gegooid
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hm, het lijkt toch niet aan de schakelaar te liggen want deze doet het ook (niet meer). De gele draad voor het dimlicht is aan het uiteinde wel wat donker dus ik denk dat ik het daar moet zoeken. Zal er eens een stukje afknippen en er een nieuw stekkertje aanknijpen. Kijken of dat helpt. Vanavond weer op tijd naar huis dus…
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het lijkt nu een brakke schakelaar te zijn. Als ik de hendel niet helemaal doorduw naar dimlicht maar zo’n beetje tussen stadslicht en dimlicht inzet, doet alles het gewoon… De oude schakelaar maar even goed schoonmaken en er toch nog eens inzetten, kijken of dat wat uithaalt.
Totaal aantal Berichten: 10248
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En toch nog geen grimlach?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb inmiddels wel wat eelt op mijn ziel…
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En na het grondig schoonmaken van de oude schakelaar en het opschuren van de contactjes doet ie het gewoon weer.
Meteen de (dus ten overvloede) aangeschafte nieuwe schakelaar ook maar schoongemaakt, kunnen we in ieder geval even vooruit…
Totaal aantal Berichten: 6127
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als ik het zo lees wordt het toch écht hoogste tijd voor een relais’tje - of twee. Wat je beschrijft past helemaal bij ingebrande contacten.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik weet het ik weet het…
En dan nu te koop…..
Mulder schreef:Ja, zomer vorig jaar gevuld. Spread the word… Ik zal wel even in mijn eigen topic verdergaan hierover…
Het is ook zeker geen slechte auto hoor. Ik zat toen alleen nog heel erg in de vergelijkingsfase met mijn andere CX. En dat is geen eerlijk vergelijk.
I spread the news… Mijn broer getipt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Goed, de laatste stand van zaken is nu toch uitgelekt (zie het Te Koop-topic dus daarom ook hier maar even een kleine toelichting.
La famille gaat verhuizen. Naar een wat duurder huis, in een andere plaats, wat naar alle waarschijnlijkheid ook betekent dat er een tweede (nou ja, derde) autootje bij gaat komen voor mevrouw Mulder. Uit bedrijfseconomische overwegingen hebben we daarom besloten dat er dan toch een leasebakje komt en om de Break dus te koop te zetten. Ik hoef er ook echt de hoofdprijs niet voor, ik zou het zonde vinden als de auto ‘moet’ worden weggezet omdat er niemand meer mee rijdt. Al is dat wel wat er gaat gebeuren als ie niet wordt verkocht. Heb ik er misschien nog eens wat aan als de kilometerheffing er eenmaal is…