2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Kacheltje stookt er lustig op los…..
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 januari 2011 08:54 PM
  [ # 16 ]

Volgens mijn instructieboekje (type 1) zijn er drie versies:
. volledig handbediend
. semi-automatisch
. vol-automatisch

Ik heb semi-automatisch, met twee kabels.
1 voor de keuze binnen of buiten of te wel recirculeren of verversen.
En 1 voor de keuze van de uitstroomopeningen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 januari 2011 10:21 PM
  [ # 17 ]
Mitch schreef:

Die servo op de foto is naar mijn idee de servo die de kachelkraan bedient, dus degene die zo ongeveer ter hoogte van je rechter scheenbeen zit. In de handbediende versie, dus met 3 draaiknoppen op het dashboard, zitten echt wel 3 kabels. Nog een gemeen werkje om die los te wippen overigens. Kabel waar ik op doel regelt dus van koud (blauw) naar rood (warm) Deze kabel bedient de kachelkraan op de eerder genoemde plaats. Als er behoefte bestaat wil ik van het weekend wel even een fotootje proberen te schieten om mijn verhaal te verduidelijken…..

Heb jij dan zo’n uitvoering met 2 warmteknoppen (links en rechts) ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 januari 2011 11:03 PM
  [ # 18 ]
René Jongejan schreef:

Volgens mijn instructieboekje (type 1) zijn er drie versies:
. volledig handbediend
. semi-automatisch
. vol-automatisch

Ik heb semi-automatisch, met twee kabels.
1 voor de keuze binnen of buiten of te wel recirculeren of verversen.
En 1 voor de keuze van de uitstroomopeningen.

Met foto’s van de panelen:

. volledig handbediend
. semi-automatisch
. vol-automatisch

Dit lijkt me juist?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 januari 2011 11:35 PM
  [ # 19 ]

Die volledig handbediende versie is wel fijn hoor. Toch iets dat ik wel mis in de volledige automatische versie. Het links en rechts appart kunnen instellen. Binnen bepaalde grenzen kan je bijrijder het dan wat warmer stellen dan jij als bestuurder…. Jammer dat de volautomaat dat niet heeft Sad

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 22 januari 2011 12:22 AM
  [ # 20 ]

Die servo op de foto is naar mijn idee de servo die de kachelkraan bedient,

De XM heeft geen ‘kachelkraan’. Maar dat bedoelde je misschien ook niet letterlijk.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 22 januari 2011 08:24 PM
  [ # 21 ]

Nou ja kachelkraan, het is in feite toch een klep waarmee je de hoeveelheid warmte die je wilt toelaten kunt regelen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het hendeltje de doorstroom van het warme water door de kachelradiateur zou regelen maar uit jouw woorden begrijp ik dat ik het mis heb. Bij veel auto’s wordt de toevoer van warm water al voor het schutbord afgeknepen middels een klep of kraan in het koelwatercircuit.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 januari 2011 09:02 PM
  [ # 22 ]

Het warme water door de radiateur is constant. Je regelt met die klep hoeveel warme en koude lucht gemengd wordt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 22 januari 2011 09:08 PM
  [ # 23 ]

Is ook vandaar dat met name de radio/cd speler zo warm kan worden, of niet?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 januari 2011 01:09 PM
  [ # 24 ]

dat zou best kunnen. Mij is het ook wel eens opgevallen dat de middenconsole bij de asbak en radio lekker warm kan worden.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 januari 2011 06:05 PM
  [ # 25 ]

Een radio/cd-speler genereert gewoon best wat warmte, en het kan daarvandaan nauwelijks weg. Die warmte is dus gewoon eigenwarmte van die radio.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 25 januari 2011 09:06 PM
  [ # 26 ]

Goed, in mijn uitvoering zitten dus 3 identieke servo’s. Zijn die andere 2 makkelijk bereikbaar (waar zitten ze precies?) anders kan ik dmv uitwisselen beter tot uitsluiting van de storing komen….

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 25 januari 2011 11:15 PM
  [ # 27 ]

Bovenop het kachelhuis zit er 1 en de ander zit meer naar links. Zie hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1244783/

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 26 januari 2011 09:07 PM
  [ # 28 ]

Nou dashboardkastje er ook nog maar even uitslopen dan….

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 28 januari 2011 05:42 PM
  [ # 29 ]

Zo het ei is gelegd mijn halve auto ligt uit elkaar en na uitwisseling met een ander servo, die uit het dashboardkastje, blijkt dat de servo zelf naar z’n grootje is. Weet iemand of deze servo ook aanwezig is in de eerste types XM en of ze ook gebruikt zijn in de Xantia’s? Ik heb hier niet zo veel keus op de plaatselijke sloop. Indien ik morgen niet slaag, is er iemand die er nog een heeft liggen voor een schappelijk prijsje??
Wat sleutelt dat trouwens heerlijk daar onderin zo’n dashboard, je zou je auto onderste boven in een takel moeten kunnen hangen…..

Mitch

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 januari 2011 06:16 PM
  [ # 30 ]

ff je stoel eruit halen…. kost je een paar tellen maar maakt het een stuk prettiger als je onderin moet zijn voor een dergelijke klus.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook