1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
onbekende draad
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 25 januari 2011 07:32 PM

een draad die loshangt en ik weet niet wat er mee te doen. het is een zwarte draad in een plastic huls. Hij komt van het richting het schubord en eindigd ongeveer bij de dynamo, er zit een femail plat stekkertje aan.

ik zal een foto maken zo direct.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 08:43 PM
  [ # 1 ]

Staat er spanning op? alleen als contact aan is?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 25 januari 2011 10:29 PM
  [ # 2 ]

ik vergis me, het is een rond stekkertje, vrouwtje. Wanneer ik er stroom op zet gaan de ventilatoren draaien, ik denk dat het iets met de airco te maken heeft, die trouwens niet echt is aangesloten (volgend project)

waar zou het stekkertje op moeten?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 januari 2011 10:59 PM
  [ # 3 ]

deze draad zit normaal op het drukcontact van de diravi . ( 21 )

Dient om de ventilators bij ingeschakelde airco uit te schakelen wanneer de auto genoeg snelheid heeft
om de condensor door de rijwind te koelen .

hangt tegen de linker balk , ter hoogte van de travers waar de versnellingsbak een hangt .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 25 januari 2011 11:35 PM
  [ # 4 ]

dank, ik ben aan het zoeken, waar vind ik de plek waar de draad op moet, kan niets vinden? Onderkant bovenkant deriva?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 januari 2011 11:43 PM
  [ # 5 ]

Neen binnenkant linker voorbalk , aan de ander kant dan je oliekoeler ....

In de buurt van waar de remleidingen tegen het chassis vastgezet zijn .

Aan die module komt een leiding aan , bovenkant heeft één stekkeraansluiting .

Zit verborgen onder de baktravers .

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 januari 2011 11:45 PM
  [ # 6 ]

De ventilatoren zouden moeten gaan draaien als je deze draad met massa verbindt! Dat manocontact zit tegen de binnenkant van de langsligger, vlak achter de radiateur die akelig in de weg zit als je dat contact moet vervangen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 januari 2011 11:56 PM
  [ # 7 ]

Enkel als je koude lucht vraagt !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 januari 2011 12:03 AM
  [ # 8 ]

Klopt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 26 januari 2011 05:22 PM
  [ # 9 ]

ik heb de draad geaard maar dan gebeurt er niets. Wanneer ik stroom zet op de draad en het contact aan zet gaan de grote radiatuer fans draaien, wanneer ik vervolgens de schuif van de verwarming op blauw zet stoppen de grote fans en gaat de kleine fan voor het interieur aan en wordt ook het wiel van de airco vastgezet

weet iemand waar deze draad voor dient en waar hij op moet.

Ik zal me ook in de airco verdiepen om die aan te sluiten

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 januari 2011 06:11 PM
  [ # 10 ]

Probeer eens het volgende: contact aan, kachelventilator aan, dan de onbekende draad met massa varbinden.
Gaan de radiateurfans nu draaien?
Als je namelijk doet wat jij gedaan hebt: 12v erop zetten zonder de kachelventilator aan gaat de stroom via de elektrokoppeling van de compressor naar de aarde en wordt het relais dat de fans bedient bekrachtigd. Probeer bovenstaande maar eens.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 januari 2011 02:05 AM
  [ # 11 ]

klopt helemaal de draad doet wat u zegt, nu nog zien te vinden waar hij aan vast moet

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2011 10:00 AM
  [ # 12 ]

Op het drukdoosje zoals walter al aangaf!

wbogaerts schreef:

Neen binnenkant linker voorbalk , aan de ander kant dan je oliekoeler ....

In de buurt van waar de remleidingen tegen het chassis vastgezet zijn .

Aan die module komt een leiding aan , bovenkant heeft één stekkeraansluiting .

Zit verborgen onder de baktravers .

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden .

Walter

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 januari 2011 10:09 AM
  [ # 13 ]

mijn oliekoeler zit juist links,verwarring over rechts en links dus. de draad zit juist aan kant van de oliekoeler. ik neem aan dat dat drukelement ook links zit?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2011 10:19 AM
  [ # 14 ]

De draad hoort dan dus aan de kant van de radiateur te hangen. Daar zit die drukdoos.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2011 10:28 AM
  [ # 15 ]

ja onder je dynamo ergens. waar die t stukjes op de balk zitten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook