21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 januari 2011 12:41 PM
  [ # 301 ]

Zo, vanochtend de nieuwe accu erin gezet samen met de nieuwe poolklemmen. Gelukkig wel eerst de poolklemmen verkeerd om op de bedrading aangesloten en dan past het zaakje natuurlijk niet.. Dat dus opnieuw gedaan en alles aangesloten. Toen kwam het moment van de waarheid… en ja, ze loopt weer!

Toen even een ritje met de dame gemaakt om te kijken of alles netjes werkte en dat deed het. Wel kwamen er weer wat andere gebreken naar boven. Binnenkort moet de koppeling toch echt vervangen gaan worden en ook de wiellagers voor zijn op hun einde aan het lopen. En oh ja, de flens van de uitlaat op de turbo is lek en het stukje uitlaat van de wastegate naar de rest van de uitlaat is ook gescheurd. Ach ja hè, het houd je van de straat.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 januari 2011 04:54 PM
  [ # 302 ]

goed om te horen !

mbt de koppeling, ging je voor een geupgrade koppelingsset ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 januari 2011 05:02 PM
  [ # 303 ]

Evert-Jan is aan het kijken wat de mogelijkheden en prijzen zijn wat betreft de koppeling. Afhankelijk daarvan zou er dan een zwaardere koppeling in komen of niet. Voorlopig zal het motorvermogen waarschijnlijk nog in de buurt blijven van wat het is en dan waarschijnlijk ook niet door de koppeling heen trekken, aan de andere kant is het wel fijn alvast voorbereid te zijn.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 januari 2011 06:16 PM
  [ # 304 ]

De originele koppelingen zijn weer duurder geworden, heb ik laatst gemerkt. Dus mogelijk wordt het binnenkort zelfs interessanter om een aftermarket koppeling te installeren.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 januari 2011 06:19 PM
  [ # 305 ]

Laatst heb ik zo’n ding mogen proberen. Werkt echt super.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 januari 2011 08:39 PM
  [ # 306 ]

Smile

Laurensvzb schreef:

... aan de andere kant is het wel fijn alvast voorbereid te zijn.

Mss heb ik wat post gemist hoor, maar wat ben je van plan met het motorvermogen? Ga je EJ’s mods overnemen?

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 januari 2011 08:47 PM
  [ # 307 ]

Ik zou uiteindelijk graag ook een VEMS e.d. hebben, naast het motorvermogen moet het daarmee ook mogelijk zijn om desgewenst ook de motor zuiniger te laten rijden en ook mooier te laten lopen.

Na de investering van een nieuwe koppeling en wat andere die er dan nog bijkomen als de motor eruit is zal het weer even duren voordat er middelen zijn om een VEMS of iets dergelijks aan te pakken. Waarschijnlijk wordt dat dan eerst het inlaattraject en nog een deel uitlaat en dan ook nog de benzine voorziening. Als dat gebeurd is, zijn de meeste voorbereidingen voor een VEMS wel getroffen en kan daar aan gedacht en voor gespaard worden.

Dat alles natuurlijk in de compleet idiote veronderstelling dat er verder geen onderhoud zal zijn Razz

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 26 januari 2011 09:16 PM
  [ # 308 ]

Besef wel dat een in goede staat verkerende standaard turbo2 heel erg mooi kan lopen; mijn T2 is hiervan het levende bewijs. Enorm soepel en stationair geen enkel plofje in de uitlaat. Als dat niet zo is is er gewoon iets mis en of je er dan verstandig aan doet een forse investering te doen is de vraag. Ook het zuiniger rijden moet je maar afwachten zeker als je de rijstijl aan het vermogen gaat aanpassen. Persoonlijk zet ik ook vraagtekens bij het streven naar meer dan 170 pk bij een toch bejaard blok en dito onderstel. Als je dit regelmatig gaat aanspreken is dat vragen om problemen.
Maar als je het leuk vind moet je het natuurlijk gewoon doen.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 27 januari 2011 12:23 AM
  [ # 309 ]

Het is niet dat de dame niet soepel loopt, maar het kan met (aanzienlijk) nieuwere technologie natuurlijk een stuk strakker nog. Ook is het mogelijk om aan een VEMS een kleine computer te verbinden waardoor tussen verschillende “maps” kan wisselen. Voor het dagelijkse gebruik dan eentjes die zuinig staat afgesteld met het standaard vermogen en eentje die puur op vermogen is gericht.

Verder heb ik in het blok wel vertrouwen en als die dan een keer boem zegt vallen de kosten van een nieuwe motor ook nog relatief mee. Het enige zit ‘m dan in het in- en uitbouwen ervan. Wat betreft het onderstel denk ik dat dat, kort door de bocht gezegd, het meest te leiden heeft van het gooi en smijt werk. Dus meer het hard door de bocht gaan dan het hard optrekken. Met het standaard vermogen heb er dan denk ik ook al genoeg aan om die onderdelen pijn te doen. Daarnaast, als het dan vervangen moet worden vind ik dat niet het grootste probleem, ik zie het dan meer als onderhoud.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 januari 2011 12:42 PM
  [ # 310 ]

mijn pa heeft een ingespoten LPG systeem ingebouwd in zijn 2400i, met aparte injectoren hiervoor op de inlaatbuizen. na 1 minuut schakelt ie van origineel systeem op benzine over naar LPG, met eigen motormanagement. op benzine/origineel loopt ie normaal, zoals gebruikelijk, zoals we allemaal gewend zijn.
als ie dan overschakelt op lpg loopt ie opeens zo strak als een naaimachientje !!  zo veel strakker, 100% regelmatig !! dan pas merk je dat die af fabriek dus eigenlijk niet zo zuiver is…. ik denk dat een dergelijke verbetering ook bij een T2 merkbaar zal zijn.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 27 januari 2011 01:31 PM
  [ # 311 ]

ik blijf van mening dat een fabrieksnieuwe CX injectie, 2400 of t2, gewoon als een naaimachien liep. Door slijtage van de distributie, niet meer 100% functionerende contacten, een bobine die niet meer 100% is, een minder werkende luchtmassameter, vervuiling, etc, etc verandert dit. En ik moet zeggen (afkloppen…) mijn T2 benadert deze perfectie momenteel vrij goed (oa stationair zo regelmatig als een diesel)

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 27 januari 2011 03:25 PM
  [ # 312 ]

Alles is natuurlijk van invloed op hoe de motor loopt. Mijn ervaring is dat vooral de luchtmassameter veel invloed heeft op hoe de motor loopt. Laat dat nou net een ding zijn dat verdwijnt bij een VEMS en vervangen wordt door een sensor die preciezer en over een grotere bandbreedte kan meten. Weliswaar heb je dan ook een uitlaatgastemperatuursensor nodig, maar die twee bij elkaar kosten al wel minder dan één nieuwe LMM. Daarnaast kun je met een VEMS de motor ook beter afstellen op wat jij precies wilt. Het is dus niet nodig, maar als met de motor aan de slag gaat toch zeker het overwegen waard…

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2011 07:58 PM
  [ # 313 ]

Ik heb een reserve LMM gekocht voor rond de 100 eurie, daar kan ik geen VEMS voor inbouwen Wink

Het is natuurlijk maar net waar je je voorkeur aan geeft. De 1 wil graag alles zo modern mogelijk. De ander wil graag het beste uit het originele systeem halen.
Beide hebben zo zijn voor en nadelen.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 27 januari 2011 08:24 PM
  [ # 314 ]

ik behoor zeker tot de groep die alles zo origineel mogelijk wil houden. Tenzij het wel heel aantrekkelijk wordt om overstag te gaan. Ik sluit niet uit dat ik ook ooit een keer op gas overga als het inderdaad lukt om de auto wegenbelasting vrij te krijgen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2011 08:45 PM
  [ # 315 ]

Gas is een alternatief, het is zeker geen verbetering. Ik heb de afgelopen 15 jaar zo’n 5 ton op LPG gereden, met diverse auto’s en diverse typen LPG installaties. Ik heb de opkomst van DGC, DGI, lpi, dampgas en noem maar op mee mogen maken en kunnen uitproberen en durf dus ook best te zeggen dat ik wat van LPG weet. Het is goedkoop rijden. No more. Echte auto’s vragen om een echte brandstof: benzine.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook