In mijn 4 maanden oude c4 grand picasso ging gisteravond een servicelampje bij starten branden. Op het dasboard verschien de melding breng het oliepeil op niveau. Volgens de peilstok zit er nog voldoende olie in. Volgens de garage zou de sensor gevoelig zijn en komt dit weleens vaker voor. Is één van de mede forumleden reeds bekend met dit voorval. Heb inmiddels bij de dealer een afspraak staan om de motor uit te lezen. Tijdens het rijden komt er geen melding op het scherm. Het is alleen met starten.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Staat je auto op een vlakke ondergrond geparkeerd?
Het afgelopen jaar is bij mij ook twee keer het olielampje gaan branden en een servicemelding verschenen. In beide gevallen moest er een litertje olie bij.
Oliepeilen is overigens nauwelijks zelf te doen. Ik heb het een paar keer geprobeerd. Maar door de ringvormige constructie van de peilstok waardoor de olie er tussendoor vloeit, kan ik het moeilijk aflezen. Oliepeilen doe ik niet meer. Als het lampje gaat branden is het volgens de garage vroeg genoeg om actie te ondernemen. Litertje erbij in mijn geval.
Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business