Toerenteller Xsara zo over te zetten?
Quinten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 235

Gepost: 18 januari 2011 11:21 PM

Of het waar is weet ik niet maar ik heb eens in het verleden gehoord dat je een toerenteller-cockpit van een ZX zo kan overzetten in een exemplaar zonder T-T (en dat hij het dan ook doet), als dat zo is: kan dat dan ook met een xsara?

Alvast bedankt.

C3 Pluriel 2003

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 januari 2011 11:19 PM
  [ # 1 ]

Het is een volledig elektronisch instrumentarium, dus als een 1.4 een toerentalsensor op de bak heeft, wie weet werkt het. Als je een ander tellerblok hebt liggen wissel je dat in een halfuurtje tijd. Zit je overigens wel met een afwijkende kilometerstand, maar goed.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 januari 2011 11:43 PM
  [ # 2 ]

Zijn er dan Xsara’s zonder TT, dat wist ik niet eens.

Instrumenten paneel word aangestuurd door de BSI, als je een ander paneel aansluit, word de hoogste km-stand meteen overgenomen. In het ergste geval blaas je de BSI op, wat een duur grapje kan worden.

Profiel  

Quinten
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 januari 2011 08:39 PM
  [ # 3 ]

Ja ik heb een xsara zonder toerenteller, wel 4 airbags en A.B.S, veiligheid koste nogal wat denk ik…

Ik wil natuurlijk niets stuk maken, en de luxe om verschillende instrumentenpanelen te testen ook niet, als ik weet of het zo kan dan haal ik een tellerbak van de sloop.

Is het niet zo dat hij automatisch de km stand van de auto overneemt?

C3 Pluriel 2003

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 januari 2011 11:42 PM
  [ # 4 ]

Kilometerstand wordt niet overgenomen.

Er zit overigens nog geen BSI in deze versie, je hoeft dus niet bang te zijn dat daar iets mee mis gaat.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Quinten
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2011 08:55 PM
  [ # 5 ]
2d schreef:

Kilometerstand wordt niet overgenomen.

Er zit overigens nog geen BSI in deze versie, je hoeft dus niet bang te zijn dat daar iets mee mis gaat.

Jammer dat hij de km stand niet overneemt, het is op de sloop ook niet te zien wat de km stand van de betreffende teller is en er zit een waterdicht onderhoudshistory bij de xsara dus wil ook geen iets hogere of lager km stand.

Mischien kan je of anderen mij wat advies geven over het samenstellen van 2 instumenten panelen?
D.m.v. het toevoegen van een toerenteller aan de oorspronkelijke teller.

C3 Pluriel 2003

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 29 januari 2011 09:07 PM
  [ # 6 ]

Mischien kan dan, maar ik heb daar nooit mee geëxperimenteerd. Wel eens een VTS-huis over gezet en dat werkt prima. Op de olietemperatuurmeter na dan.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook