Goeiemiddag,
vandaag zou ik de ashoezen eindelijk willen plaatsen, zowel wiel als bakzijde. Ik heb een ligarex tang gekocht, wat een fantastisch stuk gereedschap !!
Nog eenmaal voor de zekerheid : is het beter om de hele as eraf te halen, los van de bak ? Dus de zes bouten/schroeven los . Ik heb me laten vertellen dat dit het makkelijkst werken is om de nieuwe hoezen vast te zetten.
Is dit een gevaarlijke/lastige operatie ?
bedankt,
Jozef
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. Gewoon losmaken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zoals Bogaard al aangaf, gewoon loshalen!
Volgens mij heb je de rest al los liggen van de aandrijfas. (gezien dit topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209044/P90/)
Dus dan is het enkel een leeg tripoïdehuis. Dan is loshalen echt een makkie, en maakt het monteren van de ligarex een stuk makkelijker!
Hier heeft midfriesland ook nog een paar tips (hij heeft het tripoïdehuis dus wel laten zitten) maar voor het idee kan je nog wel even naar de foto’s kijken: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196541/P330/
Succes! en je hebt dus het T-stuk van de pomp ook al vastgezet met Ligarex?
Misschien wil je ook nog even laten weten hoe je de ashoesen over de as hebt gekregen (trillingsdemper verwijderd of over de 3 poot?)
Vloeken en tieren !!
Ik krijg die moer niet van de as af . Nr 32 beweegt niet.
Ik ben daar al een week mee bezig; het is de enige moer uit de hele auto die niet meewerkt.
De hele auto beweegt mee, maar die 32 blijft zitten waar hij zit.
Voor de rest nader ik de ontknoping. Maar wat te doen met die verrekte vaste moer ??
By the way: Ligarex rules !
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wiel op de grond, dop door velg wringijzer op dop. Krik pijp op wringijzer. De arm is zo 1,5 meter. dan er aan gaan hangen. BTW de splitpen is eruit toch?
anders moer splijten en een nieuwe nemen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
U zou me moeten bezig zien ! Ik ga daar aan hangen en krak, die sleutel schiet eraf.
Eén vinger helemaal blauw ...
Het belangrijkste is dan de rust bewaren, en héél snel naar het vriesvak voor ijs op de vinger.
Morgen bekijk ik het nog eens. Is die misschien los te kloppen door een botte beitel tussen die stukjes te hameren ?
Trouwens, het is toch gewone draad, en niet dat ik omgekeerd moet werken ?
lol,
wat je nog kan doen is in plaats van er aan te gaan hangen er even op de springen nadat je de moer heet hebt gestookt met een gasbrandertje. Dan schrikt hij misschien wel los! Is inderdaad gewone draad, en met de botte beitel gaat die moer sowieso stuk, dan zou ik eerder voor de split actie gaan, minder kans op schade aan je draad!
Volgende keer eerst die moeren maar even lostrekken voordat je je blok en aandrijfassen losgooit, maar dat is nu spreekwoordelijke mosterd ....
Sterkte met je vinger en succes met de volgende poging
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Hier helpt waarschijnlijk alleen nog maar een luchtsleutel.
Ik heb er de grote middelen bijgehaald. Dit betekent dat mijn oom (Jef, je moet meer spek eten !) zich maandag over de zaak komt ontfermen.
Op één of andere manier maakt die gedachte mij helemaal rustig.
Weet er trouwens iemand hoe deze stukken horen te zijn: mat zwart, of blinkend verzinkt ?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeker niet blinkend Jefke
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat moet er dan mee gebeuren ? Het zijn zo’n onhandige dingen .
Op deze manier komen ze uit de zinkfabriek ...
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Roestbruin is de juiste kleur!!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Origineel zijn de spruitstukken blank gietijzer. Het plaatje voor de voorverwarmingsbuis is hittebestendig matzwart gespoten.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pmd schreef:lol,
wat je nog kan doen is in plaats van er aan te gaan hangen er even op de springen nadat je de moer heet hebt gestookt met een gasbrandertje. Dan schrikt hij misschien wel los! Is inderdaad gewone draad, en met de botte beitel gaat die moer sowieso stuk, dan zou ik eerder voor de split actie gaan, minder kans op schade aan je draad!
Volgende keer eerst die moeren maar even lostrekken voordat je je blok en aandrijfassen losgooit, maar dat is nu spreekwoordelijke mosterd ....
Sterkte met je vinger en succes met de volgende poging
Je kan de dop ondersteunen met een pootje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sterker nog: Doe je dat niet, dan loop je grote kans dat die dop eraf schiet….
Citroen!