Kan de achterklep niet meer openen
van alles al gedaan.
wie kan mij instructie geven?
Het gaat over een Citroén Saxo van 1996
Heb je al geprobeerd met de sleutel ingedrukt in “los” positie achter in het slot de klep omhoog te heffen?
Als dit lukt moet je de zwart pcv loshalen van de achterklep en zoeken naar een losse veer die je gewoon terug op zen plaats moet trekken.
Anders met de achterbank plat zelfde verhaal als hierboven.
Het kan zijn dat er een stukje pcv gebroken is deze kan je weggooien of na de herstelling terugvastlijmen met bison alleslijm of sec lijm
Daarna de boel proper maken met wd40 en smeren met olie. Zelfde al gehad maar omgekeerd maar twas bij mij in 2minuten gefikst
Klinkt erg eenvoudig K_saxo, heb hetzelfde probleem met een Saxo uit 1997. Met het klepje bedoel je daarom de kunstofrand rondom het “sleutelgat”? Van binnenuit zie ik nix wat er los zou kunnen. NAar de garage ermee wordt waarschijnlijk een duur geintje voor een auto van €1350…..
Met klep bedoel ik de ganse achterdeur.
Dus je maakt draait het slot los duwt de sleutel naar binnen zonder de sleutel van positie te wijzigen en opent tegelijkertijd de deur. Als ze niet meer open wil dit is optie 1 en dan kan je proberen de veer terug op zen positie te brengen met een beetje handigheid en geduld en geluk lukt dit.
optie 2 is de zwarte plastic aan de binnenzijde van de deur los te maken.(maw de bekleding in pvc van de achterdeur) Je hebt wel een torxsetje nodig om de zwarte pvc (die aan de binnenzijde vasthangt aan de deur) los te halen. Maat weet ik niet meer ... ik heb dan ook bijna alle maten van een torx…