Sinds 3 weken heb ik nu een eigen saxo 1.4I Vts Axics 66.100km.. Mijn eerste auto
De voorspeakers heb ik dankzij dit forum al kunnen vervangen.. Mijn achterspeakers worden vervangen met beter weer… Zelfs de interne autoradio is al vervangen.. Ik heb zelf mijn carkit al ingebouwd Ziet er nu strak uit.. En niet verpauperd xD
Nu wil ik graag een spoiler op de auto plaatsen ( de standaard ). Echter ben ik laatst op de sloop geweest en vond ik een blauwe versie die door de ruit was geplaatst. Weet iemand misschien een andere idee.. Ik wil hem liever niet plakken.. Of ik moet de ruit overnemen en een rode spoiler zoeken..
Verder heb ik mijn auto gekocht met een kapot sierstuk in de klep. Ik wou graag dit sierstuk vervangen maar ik weet niet hoe dit heet of waar ik dit onderdeel kan vinden… Dat is ook het enige mankement aan mijn auto
Hier een foto ( niet mijn auto )
Totaal aantal Berichten: 828
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Binnenbekleding van de achterklep verwijderen. Je vind dan vast en zeker wat doutjes waarmee dit deel vast zit. Dat heb ik in ieder geval een keer bij een Xsara gedaan.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Inderdaad, zoals beschreven, bekleding weghalen en afschroeven. Wat betreft de spoiler, volgens mij zitten ze altijd door de ruit heen. Dus gewoon doorzoeken naar een klep in de juiste kleur of de ruit overnemen…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
De spoiler zoals die op de foto hierboven (Saxo VTS fase 1) zit niet door de ruit heen, maar gewoon op de klep bevestigt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Jah hoe ik die klepplaatje los haal snap ik wel.. Alleen weet niet hoe het onderdeel zelf heet..
Bedankt voor de tip wat de spoiler betreft dan ga ik even op zoek naar een ander achterruitje..
volgen service.citroen heet het sierlijst, heel toepasselijk…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Hoe zit nou die bovenste spoiler vast op de klep?
Ik lees meerdere reacties, zit hij nu door het glas heen of op de ruit? of juist met bout en moer door de klep?
Graag jullie bevestiging, ik wil graag z’n spoiler aanschaffen.
Bij het 2001 model wat ik heb zit er een gat door de ruit heen en zit hij met 2 moertjes en boutjes vast..
Ik weet niet welk model jij hebt..
ik heb model “sport” uit 1999, maar zonder de hoge spoiler op de achter klep boven het raam
hangt of van je achterraam als je geen gaatjes hebt kan je de spoiler best verlijmen en niet pogen een gaatje te boren in je raam of de raam wisselen met een met gaatjes.