Slechte start…
nevaeh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 25 januari 2011 01:47 PM

Beste mensen,

Als student ben ik de gelukkige bezitter van een ZX uit 93. Deze heeft tot nog toe altijd goed gewerkt. Vlak voor de winter heb ik er dan ook nieuwe banden op laten zetten, distributie laten vervangen + waterpomp.

Echter de laatste weken is er een probleem. De auto start niet lekker. Ik heb zelf het gevoel dat dit met name met de kou te maken heeft. Daarnaast gebruik ik hem niet vaak. 2 weken geleden heb ik er 5 minuten over gedaan om hem te starten. Beetje extra gas bijgegeven zodra ik het gevoel had dat hij aansloeg…Daarna 45 minuten mee gereden (omdat ik dacht dat t ook de accu kon zijn en daarna de auto weer weggezet) Die avond (5 uur later) startte hij direct en had ik geen problemen. Nu (2 weken later dus) heeft hij weer het startprobleem. Het duurt gewoon voordat hij aanslaat. Ik weet niet of dit puur door de kou kan komen.
Vandaag heb ik er dus een eindje mee gereden en deed hij het weer goed. Morgen zal ik hem weer proberen te starten.
Is er een kans dat ik al dingen fout heb gedaan? Lees veel dingen over overstarten en de motor zo verzuipen. Op zich ruik ik geen benzine bij de start. Dus hoe kan ik dat controleren en kan het daardoor komen dat hij lastig start?
Alvast bedankt!

Profiel  

CitroenZetiX
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 27 januari 2011 10:15 PM
  [ # 1 ]

Nieuwe bougies geprobeerd? Misschien ligt het wel aan je bougiekabels?
Soms werkt injectiecleaner ook goed.

Nieuwe bougies draai je er zelf makkelijk in. En injectiecleaner gooi je erbij bij een tankbeurt.

Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS

Citroen!! What else? love

Profiel  

xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 281

Gepost: 28 januari 2011 03:04 AM
  [ # 2 ]

Klinkt inderdaad als nieuwe bougies.
Doe gelijk de kabels e.d.
Ga jij de winter weer doorkomen….........

Hans.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook