7 van de 29
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Herproductie veerpoot trillingsdempers
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3244

Gepost: 27 januari 2011 07:54 PM
  [ # 91 ]

En ik heb een reactie vanuit Litouwen:

Thank you for your inquiry. At the moment we don’t have repaired strut 
mounts on stock. We send repaired strut mounts to other continents, in 
Europe we provide repair services. So you have to send us your strut mounts 
for repairing and we will send them back after repair.
There is no minimum ammount. Repair of 1 strut mount costs 60 EUR + VAT 
(21%). If you are VAT registered company then no VAT will be in our invoice 
for you. If ordering 10 or more strut mounts in one batch then repair of 1 
strut mount will cost 55 EUR + VAT (21%).
Shipping Lithuania, Kaunas - Netherlands:
Shipping can be made by carrier for business clients. 2 strut mounts 
shipping would cost 30EUR (probably including 21%VAT, will check that 
later). Shipping 10 units (22kg) strut mounts would cost 36 EUR (probably 
including 21% VAT). Delivery time 5 working days.
If the reciever is a private person, then shipping can be made by 
non-express post (possibly shipping shouldn’t take more than a week anyway) 
shipping 1 unit is 18 EUR (including 21% VAT). Shipping 9 units (maximum 
package weight is 20kg) by ground post is 43 EUR (including 21% VAT).
You should add shipping costs from Netherlands to Lithuania, Kaunas.
You can pay after I will send photos of your repaired strut mounts. You can 
pay by bank transfer, PayPal and possibly other payment systems if you wish.
Sincerely,
Director Irmantas Galinis

Ik moet zeggen dat het verhaal serieus op mij overkomt. ‘ns kijken hoe we er hier verder handen en voeten aan kunnen geven.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 27 januari 2011 09:47 PM
  [ # 92 ]

Heel goed Wimb,chapeau!
Misschien is een firma als bijv.Chyparse geïnteresseerd om als tussenpersoon te werken.
Wordt het wel weer duurder , maar dan hoef je geen 3 weken te wachten tot je schotel klaar is .
Als zij er 10 of 20 tegelijk opsturen , krijgen ze waarschijnlijk ook wel weer korting.
Weet alleen niet of zij dat risico willen nemen , ze moeten het tenslotte ook gaan voorschieten.
(Ook lastig dat je ze niet kunt mailen trouwens)
Of dat er binnen dit forum en/of het XM forum zelf wat te regelen is ?
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4927

Gepost: 27 januari 2011 11:03 PM
  [ # 93 ]

Chyparse doet niets met XM, alleen ID/DS en wat van de SM.

Profiel  

Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520

- ID/DS D Special
Gepost: 27 januari 2011 11:54 PM
  [ # 94 ]

Misschien wil Renard in Beneden Leeuwen hier wel aan meewerken

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 28 januari 2011 12:40 AM
  [ # 95 ]

uhm, waarom met een tussenpersoon werken ??

Je zoekt een stel veerschotels die bij het betreffende model horen maar in plaats van dat je nu goede zoekt hoeft dat nu niet meer. Als je de juiste hebt gevonden stuur je ze op en wacht rustig af. Dit moet je dus eigenlijk gewoon doen als je ze nog niet nodig hebt maar ze wel op de plank wilt hebben.

Tussenpersonen maken het het gewoon een stuk duurder. Die willen ook winst maken en risico afdekken.

Persoonlijk vind ik die 200 euro die genoemd word een schijntje. nieuwe originele zijn per stuk flink duurder. Als je ze nieuw al nog kon krijgen zou het old stock zijn en dus ook oud rubber zijn, niet gebruikt, maar wel oud rubber. Stel dat er nu ergens een dealer was die nog een nieuw set op de plank had maar daar dus de ori troen prijzen voor zou willen hebben… Ik denk dat die dan echt HEEEL snel verkocht zouden zijn…

Daarbij zijn het kosten die je 1 keer in de hoeveel tijd hebt? Setje banden kost meer en dat moet je vaker doen…

Wel zou het wellicht een optie zijn om aan de XM club te vragen of er idd budget is om een test met die dingen te laten uitvoeren bij de ANWB. of…. een zo’n ding bestellen en dan gewoon eens de zaag erin zetten of met een pers het breekpunt opzoeken.  Dan kunnen we met eigen ogen zien wat ze ervan gemaakt hebben voordat we ze op de A2 gaan gebruiken.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 28 januari 2011 10:56 AM
  [ # 96 ]

Misschien kan je die lui zélf een bewijs van test laten leveren?

Ouwe mopperkont

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 28 januari 2011 12:12 PM
  [ # 97 ]

Op zich ook geen slecht idee. Het kan er aan de buitenkant allemaal goed uitzien, belangrijk is dat het aan de binnenkant in orde is. Een doorgezaagde schotel na hun behandeling zou daar iig al een goed idee over geven.

Dan blijft daarna de de opmerking over de gebruikte pu compound staan. een druktest zou denk ik daar uitsluitsel over kunnen geven. Die zou ik echter liever in eigen beheer uitvoeren.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3244

Gepost: 28 januari 2011 02:05 PM
  [ # 98 ]

En wie gaat voor €130,- een schotel laten reviseren om ‘m vervolgens door te zagen om te kijken of het allemaal wel deugt? Ik niet hoor. Overigens heb je dan wel 100% zekerheid dat ‘ie onbruikbaar is. Laughing
Let wel, ze doen 2 dingen:
1) refurbishen.
2) modificeren zodat de poot niet meer door de motorkap schiet.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een non-discussie. Wij XM- en Xantiarijders kunnen kiezen uit 2 kwaden. Namelijk doorrijden met de huidige schotels en daarbij de zekerheid hebben dat ze er op enig moment doorheen schieten. Of de gok nemen dat je er nog jaren tegen kan voor €200,-.
Ik ben veel nieuwsgieriger wat de verschillende clubs doen. En daarover heb ik een goed gevoel. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2011 07:34 PM
  [ # 99 ]

Ik heb er vanmiddag een paar beugels overheen gezet.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 02 februari 2011 09:20 PM
  [ # 100 ]

Grolsch?
Foto’s ?

Ouwe mopperkont

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 02 februari 2011 09:45 PM
  [ # 101 ]

U vraagt, wij draaien.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 02 februari 2011 09:50 PM
  [ # 102 ]

De beugels zitten de schotels niet in de weg!? Ik bedoel hebben ze genoeg bewegingsvrijheid ze raken elkaar niet?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

furriegurrie
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2125

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 februari 2011 09:54 PM
  [ # 103 ]

Hoeveel ruimte zit er eigenlijk tussen de poot en de motorkap? Ik denk dat als de poot doorschiet dit de boel wel zal tegenhouden. Maar het zal wel enorm vervormen, de poot zal dus een heel stuk dichter bij de kap komen. Wellicht is het niet je bedoeling om de kap te redden en “alleen maar” zo veilig mogelijk te kunnen stoppen mocht een poot door de steun schieten.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 02 februari 2011 09:57 PM
  [ # 104 ]

Boeit me niet, van mij mag dat blik van het schoteltje de beugel raken, als het lawaai maakt krijgt ie een beuk zodat hij hem niet meer raakt. Alles is beter dan een poot door de motorkap en de kap hangt er maar een heel klein stukje boven. Een strip staal van 12 mm over het hart van de poot heen lukt al niet.

Ik dacht eerst om een paar lange M8 moeren te gebruiken en daar een paar stukken draadstang in met daar over het hart van de poot een strip staal van 12 mm bij 45 mm, maar daar is geen ruimte voor.

Het is bijna zeker dat een jongeman zondag de XM van me overneemt en ik wil niet dat hij over een paar maanden een poot door de kap heeft. En de boel demonteren om te kijken hoe het rubber er uitziet is me iets teveel werk.

Profiel  

furriegurrie
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2125

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 februari 2011 10:14 PM
  [ # 105 ]

Han,

Ik kijk net nog eens naar je foto’s en ben bang dat dit minder zal doen dan je denkt. Ik weet niet hoeveel ruimte/speling er komt als de poot doorschiet, maar ik denk dat door het grote gewicht en de bewegingsvrijheid die ontstaat als de poot doorschiet de poot de beugel makkelijk iets opzij zal drukken. Hierdoor zal die langs de beugel glijden en op de HD leiding komen. Deze zal weinig weerstand bieden en vervolgens ook gewoon vervormen. Gevolg is dat de poot waarschijnlijk eigenlijk net zo ver kan doorschieten als zonder beugel…..

Furrie

Profiel  

7 van de 29
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook