Hier ben ik weer met een probleem met men Xsara II 2.0 VTR.
Afremmen voor de lichten, terug willen schakelen, koppelingspedaal blijft achteraan steken :s.
Ik kan deze wel nog met de hand bewegen en de veer zit goed.
Toen ik op men vloermat keek zat ik een klein, wit, half rondje liggen dat blijkbaar ergens was afgebroken.
Helaas geen betere foto’s.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Aansluitingsbusje van de koppelingskabel naar het pedaal. Is bij mij ook een keer geknakt, heb toen maar meteen de hele kabel vervangen. Misschien kun je ook alleen het koppelstukje vervangen, als dit los verkrijgbaar is bij de dealer.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Onderdeeltje 8. Het witte busje zit daarin en moet dus alle kracht overbrengen. Beetje rare constructie als je het mij vraagt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nieuwe kabel koste 75 euro geloof ik, bij een dealer in Turnhout gekocht destijds.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de snelle reactie. Morgen maar eens naar de dealer bellen.
Is het zelf vervangen van de kabel zelf te doen?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Op zich wel, als je een beetje handig bent. De accubak moet er uit en het koppelingspedaal moet los.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Poging 1 mislukt, ik vandaag dus een nieuwe kabel gaan halen. Alles gedemonteerd om deze te installeren, blijkt dat er niets aan de kabel is, maar dat alleen het witte busje afgebroken is. Hoop dat ik dit alsnog apart kan kopen (dit zat blijkbaar niet bij de kabel?)
Vrijdagavond het stukje kunnen vervangen. Is niet de gemakkelijkste plaats om te sleutelen maar het is toch gelukt.
Ondertussen al weer een weekje aan het rondbollen maar ik merk toch dat er iets “niet natuurlijk” aanvoelt bij het koppelingspedaal. Heb het gevoel dat het zwaarder is om in te drukken en dat hij te dicht bij het rempedaal aanzit (wat niet zo handig is). Zou er iemand een duidelijke foto kunnen posten van het koppelingspedaal?
vraagje: moeten deze kabels worden afgesteld heb zelf sxara 1999 1.4i
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209615/
Koppeling is zelfstellend.
Ondertussen nog altijd problemen met koppelingspedalen. Zo erg zelfs dat de Xsara hier al 3 maanden in de garage staat en ik ondertussen een mondeo heb overgekocht van het werk :s.
Toch zou ik de Xsara graag terug op de baan krijgen.
Het koppelingspedaal voelt gewoon niet goed aan. Heeft er iemand een duidelijke foute van het pedaal?
Ik heb hetzelfde met mijn vorige xsara gehad. ik heb dat plasticje vervangen door een bout en een moer. Dat gaat iig nooit kapot.
Ik vind dit echt een waardeloze constructie. Volgens mij hebben ze dit bij citroen op een blauwe maandag ochtend bedacht ofzo….
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Is er nu echt niemand die deze ongeduldige man kan helpen met een foto van de stand van het pedaal en van de posities van de bouten?