2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
losmaken aandrijfas
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 28 januari 2011 11:20 AM
  [ # 16 ]

Hoi Jef,

Die uitlaat spruitstukken zijn af-fabriek origineel verchroomd met daarover een laagje bladgoud Wink

Het blok van Dr. Pallas ziet er super netjes uit, maar ik denk dat het op die foto nog geen noemenswaardige omwentelingen heeft gemaakt. En zodra je je spruitstuk heet stookt zal de verf (ook de hittebestendige) of zink verbranden als sneeuw voor de zon! Dat plaatje zal het wel wat langer kunnen verduren.

Al met al lekker belangrijk hoe je spruitstukken eruit zien! tenzij je je blok als showobject in in je huiskamer laat staan, dan is het natuurlijk wel mooi om naar te kijken (zoals ook die fap foto van de Dokter)

Succes ermee!

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 28 januari 2011 12:25 PM
  [ # 17 ]

De motor op mijn foto heeft nog geen km gedraaid. Maar een andere motor die ik op dezelfde manier heb behandeld heeft na 5.000 km nog gewoon de zwarte hittebestendige verf overal. Werkt prima.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 28 januari 2011 12:39 PM
  [ # 18 ]

Dat is mooi!
Misschien kan je het merk van je verf even vermelden.
Het is mij nog niet gelukt om een spruitstuk langdurig echt netjes kunnen houden (op de minder hete delen blijft het wel zitten maar op de directe uitgang niet, die ervaring heb ik met een 2cv spruitstuk)

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 28 januari 2011 02:42 PM
  [ # 19 ]

Het merk is Arexons. Maar ik ben bang dat dit merk in Nederland niet beschikbaar is.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 februari 2011 11:55 PM
  [ # 20 ]

De aandrijfassen zijn intussen voorzien van nieuwe hoezen.  Dat ziet er prachtig uit.  De moer die niet wou lossen, is niet gelost, maar dat hoefde bij nader inzicht ook niet.

De stabilisatie-ringen kon ik er mooi af- en weer opschuiven.

Verder heb ik nog een vraag over één bepaalde bout die ik niet meer kan thuisbrengen:

weet iemand waar die hoort ?

Afbeelding Bijlagen
k92.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 februari 2011 12:13 AM
  [ # 21 ]

Jef,

doe je zelf een groot plezier een koop een slagmoersleutel op 220v, hier gaat zo ongeveer alles mee los zonder moeite, ik heb zelf een tijd geleden zo’n ding gekocht voor de vliegwielbouten bij een CX los te halen, peuleschil met zo’n ding wat je met ander gereedschap niet lukt en inmiddels heb ik hem al vaker gebruikt zeker als je vaker klust aan auto’s ku je niet zonder en voor de prijs hoef je het niet te laten.

slagmoersleutel

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 10 februari 2011 12:51 AM
  [ # 22 ]
jef scholliers schreef:

weet iemand waar die hoort ?

Tuurlijk! Onderdeel M7, alleen vanaf AM 1976 aanwezig. Dat is de afstandsbus die je ter hoogte van de olieleiding in de rechter cilinderkop moet schroeven en de hoge druk leiding tussen pomp en accumulateur op zijn plaats houdt.

Wat heb ik gewonnen? bye2

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 10 februari 2011 10:38 AM
  [ # 23 ]

love

Dankuwel Doctor Pallas.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 februari 2011 03:14 PM
  [ # 24 ]

Dames en heren,

is dat borgringetje vanvoor op de aandrijfas van levensbelang ja of nee ?

De as gaat erop zonder, maar zeer lastig met het ringetje.  Ik overweeg montage zonder ring, maar is dat dodelijk/gevaarlijk ?

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 11 februari 2011 04:02 PM
  [ # 25 ]

Dodelijk? Nee. Gevaarlijk? Nee. Maar je as slijt er sneller van en je zal tijdens het rijden, sturen en inveren vreemde geluiden horen.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 februari 2011 04:12 PM
  [ # 26 ]

Allemaal dingen die ik niet wil dus.  Ik heb net met een garagist gebeld en die gaf als tip het ringetje samen te drukken voor het in dat gewricht gaat.
Probleem bij mij is dat de 32moer niet los wou en dat dus nu alles er zo weer op moet. 
Ik haat het om ergens zo kort bij te zijn en dat het dan toch weer niet wil lukken !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2011 04:59 PM
  [ # 27 ]

doe er een slangeklem om en tik dan de as in de homokineet. hiermee klem je de ring.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 februari 2011 05:54 PM
  [ # 28 ]

Hallo Bogaard,

het is inderdaad een probleem als bij de segmenten.  Nu heb ik dat pas door.  Ik had al even met Frank-citropower gebeld en die heeft het verduidelijkt.
Het was omdat “af” met de hamer ging, dat ik dacht dat “op” ook zo moest.
Ik stuur dadelijk een foto van het resultaat .

  Dank.  Jozef

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook