vandaag een probleem met mijn saxo 1.4 automaat uit 1999,
heb hem nog maar net,
en heeft maar 80dkm gelopen,
nu werkt de automaat achteruit wel,gewoon goed en soepel,
maar vooruit doet hij geheel niets meer,
kan normaal gas geven,hendel gaat goed heen en weer,
wie weet wat ik het beste kan doen,
en waar het probleem te vinden is,
olie nivo is goed,en mooie heldere olie
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Hij maakt geen rare geluiden of geeft af en toe een duwtje?
nee,hij doet in de vooruit geheel niets meer,
achteruit is geheel goed…en schokloos,
geen rare geluiden…
Totaal aantal Berichten: 397
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Hmmm Als het niveau en de olie goed zijn weet ik het eigenlijk ook niet. Ik hoop dat er mensen zijn die meer verstand van automaten hebben.
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Heb je wel de olie gepijld met lopende motor? Zo ja, vrees ik het ergste maar dat laat ik verder aan de automaat deskundigen over.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Wat je zou kunnen proberen is hem handmatig in D te zetten? Wie weet is op 1 of andere manier de afstelling zo verlopen dat hij niet meer ‘pakt’. Heb met mijn BX zo een week ‘geschakeld’ dus misschien is het bij de Saxo ook wel mogelijk (was wel vervelend om te parkeren, moest ik telkens uitstappen om hem in R te zetten en weer in D enzovoort).
Weet nog wel dat mijn BX ook niet in versnelling wou als er te weinig ATF in zat. Dus eerst eens peilen en desnoods bijvullen (even nakijken in welke stand je moet peilen, is wel met warme motor meestal )
inderdaad olie gecontroleerd,en is ok,
de hevel op de bak,verplaats goed,
ook heb ikd e zeefe ruit gehaald,en opnieuw gevuld,en zonder zeef geprobeerd,
ik vermoed nu het ergste..
joepie , mijn automaat doet het ook niet meer !
nadat, 2 weken geleden, er al voor 850 euro aan electronica aan de auto verspijkerd is (computer contactslot + bobine)heeft zojuist de automaat besloten zijn ATV dagen op te maken.
109.000 km.
1.4i Aut.
1998
hij gaat niet meer voor of achteruit , er zit voldoende olie in de bak en ik zie de schakelstangen bewegen als de pook verzet wordt
heeft iemand een idee , om te controleren ?
Totaal aantal Berichten: 226
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Een automaatbak van een saxo gaat zelden stuk!
Meestal is een van de aandrijfassen defect, dit is het gedeelte wat uit de versnellingsbakbak komt (in een rubber hoes) en is moeilijk waar te nemen van buiten af!
Even goed (laten) nakijken, na vervanging van de defecte as kan er weer gewoon gereden worden.
Succes!
ik zit nu mijn “vraagbaak “door te spitten….
omdat het nu donker is , ga ik morgen pas verder kijken , hij staat buiten en ik zie geen moer…
maar bedankt voor de tip , ik laat horen hoe het afloopt !