7 van de 86
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 29 december 2010 10:28 PM
  [ # 91 ]

Laat dan ook de krukas, vliegwiel en drukgroep balanceren. Scheelt een hoop trillingen en maakt een 4-bak (bijna) overbodig.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 10:31 PM
  [ # 92 ]

Ik heb nu een blok met een gebalanceerde krukas aan mijn driebak hangen en ik ben het daar zeer stellig niet mee eens. Die driebak is prachtig als je de provinciale weg niet af komt. Zodra je wat verder wil dan het rondje rond de kerk wordt dat gegier erg vervelend. In zijn tijd was het vast meer dan voldoende, maar anno nu degradeert het de Traction tot een stukje speelgoed voor de zondag en dat is niet wat ik er mee wil.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 29 december 2010 10:42 PM
  [ # 93 ]

Ik rij al 25 jaar met een nooit gereviseerde driebak in mijn 11B uit 1954 en ga regelmatig de snelweg op met een kruissnelheid van 95 km/h. Zo vele ritten gemaakt tot 800 km op 1 dag. Natuurlijk is een 4-bak een verbetering en in de jaren vijftig waren er ook diverse accessoire fabrikanten die iets dergelijks leverden voor de Traction zoals Reda, Duriez, etc.
Ik blijf echter van mening dat ook met een 3-bak nog prima te rijden is. Een traction is nu eenmaal geen DS!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 10:48 PM
  [ # 94 ]

95 km/h was vroeger natuurlijk best te doen. Tegenwoordig is dat mijns inziens écht niet relaxt als je even van Nederland naar Zuid Frankrijk wilt voor een leuk evenementje zoals wij graag doen. Ik werd bij 100 km/h in de traction van Graddus helemaal gek van het kabaal en je voelt gewoon dat die motor het niet tof vind.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 29 december 2010 10:59 PM
  [ # 95 ]

Vergeet niet dat een Traction ontworpen en gemaakt is in een tijd dat er nog nauwelijks snelwegen en files waren. Op de Franse binnenwegen is een Traction in haar element. We hebben het hier wel over een ontwerp van 75 jaar oud. Voor het snelle werk kun je beter een moderne Citroen kopen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 december 2010 11:03 PM
  [ # 96 ]

Hmm… ja, dat is best wel een beetje waar. Maar ook op de binnenwegen zitten de trucks met 90 op je bumper. Niet fijn. Als citroën verder was gegaan met de ontwikkeling van de traction en niet door een oorlog werd dwars gezeten, denk je dat de traction dan echt 20 jaar met een 3 bak gemaakt was? Ik denk het niet..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 29 december 2010 11:38 PM
  [ # 97 ]

De start in 1934 was helaas al niet goed; de automatische versnellingsbak liep te warm en werd vervangen door de 3-bak. De zescilinder Traction werd in 1938 op de markt gebracht eveneens voorzien van een 3-bak die echter wel totaal anders is geconstrueerd dan bij de viercilinder. Daarna hield echter de ontwikkeling op.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 11:46 PM
  [ # 98 ]

Dat is inderdaad bekende materie. Ach het is ook een kwestie van wat je er mee wil. Ik ben geen originaliteitsfreak en wil gewoon zo veel mogelijk genieten van het rijden met mijn trax. Voor mij heeft die extra versnelling voldoende meerwaarde om deze ‘zonde’ te plegen. Grootste voordeel vind ik dat het kan zonder dat het iets onomkeerbaars wordt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 december 2010 12:47 AM
  [ # 99 ]
traks schreef:

De start in 1934 was helaas al niet goed; de automatische versnellingsbak liep te warm en werd vervangen door de 3-bak. De zescilinder Traction werd in 1938 op de markt gebracht eveneens voorzien van een 3-bak die echter wel totaal anders is geconstrueerd dan bij de viercilinder. Daarna hield echter de ontwikkeling op.

Klopt! Vanaf ‘38 werd alle ontwikkeling ingezet op de 2cv, de ds en de hy.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 05 januari 2011 09:19 PM
  [ # 100 ]

Zoek de verschillen:

DSC03595

DSC03625

Waterman is prachtig werk aan het leveren, ik ben onder de indruk. Gisteren ook nog even het werk aan de versnellingsbak aan den lijve gaan bepampelen, ziet er ook veelbelovend uit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 januari 2011 09:44 PM
  [ # 101 ]
graddus schreef:

Zoek de verschillen:

DSC03595

DSC03625

Waterman is prachtig werk aan het leveren, ik ben onder de indruk. Gisteren ook nog even het werk aan de versnellingsbak aan den lijve gaan bepampelen, ziet er ook veelbelovend uit.

Goed gelukt hé Cool en de maten zijn prima! Nieuwe standaard maat lagerschaaltjes er in en gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 18 januari 2011 07:17 PM
  [ # 102 ]
waterman schreef:

Als citroën verder was gegaan met de ontwikkeling van de traction en niet door een oorlog werd dwars gezeten, denk je dat de traction dan echt 20 jaar met een 3 bak gemaakt was? Ik denk het niet..

Ik denk het wel ja, de HY is tot begin jaren 80 met 3-bak geleverd. Je zou toch zeggen dat er genoeg tijd was om wat nieuws te bedenken Smile

gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2011 10:50 PM
  [ # 103 ]

Ik kreeg net nog een leuk filmpje van de auto. Gemaakt op de terugweg van de 75 heures de 75 ans de Traction Avant in juli 2009. Vanuit een prachtige Peugeot 203 trouwens, voor de nieuwsgierigen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 30 januari 2011 09:29 PM
  [ # 104 ]
CitrofielNL schreef:

Ik denk het wel ja, de HY is tot begin jaren 80 met 3-bak geleverd. Je zou toch zeggen dat er genoeg tijd was om wat nieuws te bedenken Smile

Tijd zat, maar helaas.

Het fiscale vermogen wordt o.a. bepaald door de overbrengingen van de versnellingen. De H78 motor viel nét binnen de 11CV en de H72 motor viel nét binnen de 9CV schaal. Bij een langere bak en/of vierbak zou de belastingschaal omhoog gaan, en zou de HY geen goedkoop hok meer zijn…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 30 januari 2011 11:22 PM
  [ # 105 ]

Ja, da’s nou jammer. Alle romantiek weer weg. Natuurlijk ging het niet om de centen, toch…....?????????????

Gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
 
7 van de 86
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook