54 van de 118
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
   
XM’s te koop
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 januari 2011 11:37 AM
  [ # 796 ]

Leuke erfenis tongue wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 januari 2011 02:14 PM
  [ # 797 ]

Welliswaar niet een complete Xm maar toch een essentieel onderdeel…

Dat sommige dealers/garagebedrijven nog wat mooi spul in het magazijn hebben is niet zo vreemd.

maar om nu dit nog op de plank te hebben staan….

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/169122156.htm?ca=17_s

Uiteraard is het maar de vraag hoe “neuf” het geheel daadwerkelijk is.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 januari 2011 07:58 PM
  [ # 798 ]

Wel leuk om achter de hand te hebben, het is dat ik niet €1500 over heb.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 januari 2011 11:42 PM
  [ # 799 ]

een dergelijk nieuw bloik zou bij troen iets van 4500 euro hebben gekost…

Er zal nog best iets aan moeten gebeuren na zoveel tijd, maar wel erg mooi idd om op de plank te leggen na een goede beurt.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 24 januari 2011 12:07 PM
  [ # 800 ]

Er stond een mooie antracietgrijze xm exlusive in Leiderdorp te koop met flink wat plaatschade, maar verder tiptop. Matthijs en ik zijn daar zaterdag wezen kijken om te zien of het een opknapproject kon worden. Mijn idee was een nieuwe neus erop zetten, de auto technisch lekker fris maken en eens goed poetsen om er daarna iemand blij mee te maken.

Bij aankomst bleek dat geen optie, de hele auto zat onder de kleine krasjes, schaafplekken en deukjes. De linker spiegel hing los, de achterbumper zat los etc. Matthijs had wel oren naar de motor (slechts 175.000 gereden) en bak om in zijn v6 te hangen.

De motor loopt keurig stationair, het hydrolische gebeuren is in goeie staat, en ze veert super. Helaas kwam de halve Rijn uit de uitlaat bij een beetje gas geven. Ook liep de overdruk van het reservoir over, en was de oliedop iets teveel aan het zweten. Na een proefrit van 4km bleef ze maar witte rook geven en bij terugkomst was er opnieuw water gelekt uit het reservoir en kwam het nog steeds uit de uitlaat. De oliedop was bovendien in die 4km naar de snackbar geweest en zat onder de mayonaise.

Duidelijk verhaal dus, lekke kop. Hoe onvoorstelbaar ook, dit is nu de tweede lekke koppakking die Matthijs en ik tegen zijn gekomen. Het bestaat dus toch, de v6 met een lekke kop!

Tot slot;
het leren interieur ziet er keurig uit op wat kleine plekjes na. Plaatwerk zoals gezegd niet veel soeps meer. Motorisch kan er een hoop gebruikt worden, er hangt een nieuwe uitlaat onder en hydrolisch is het allemaal super.

Het belangrijkste is echter de automatische verscnellingsbak. Die is boterzacht en schakelt subliem.

Kortom, voor iedereen die de advertentie had gezien (hij is nu van internet af??), nu weet je alvast wat je er mee kunt doen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 24 januari 2011 01:27 PM
  [ # 801 ]

Wat was de vraagprijs voor dat ding ?

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 24 januari 2011 02:25 PM
  [ # 802 ]

€ 1050,- wilde hij er voor hebben. Hij staat bij Ras in Leiderdorp. Was echt jammer want het zag er uit als een prachtige exlusive uit januari 97. Maar om m rijdende te houden, moet je op zn minst de motor reviseren. Als dat klaar is, rij je wel nog voor lul en moet je de motorkap, spatborden, grill, bumper en rechtervoordeur, plus de linker spiegel vervangen.

En als je dat klaar hebt, wil je waarschijnlijk ook het linker achterscherm laten repareren en als je dan toch bezig bent, de achterschermen helemaal laten spuiten. En eerlijk gezegd, dan heb je alleen de de linker deuren en rechter achterdeur plus dak niet gespoten dus kan je net zo goed de hele auto in 1 keer laten spuiten.

Dan heb je wel weer een piekfijne auto die voor het overige volgens mij goed is.

Ik had zelf voor ogen dat ik er zo’n 750 in zou steken aan reparaties, maar wist toen nog niet dat ie er zo slecht aan toe was en het blok gaar was…...

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 januari 2011 04:22 PM
  [ # 803 ]

Zojuist de rode Exclusive in Barneveld bekeken.

Diskwalificerend is de lekke Diravi. Aan de passagierszijde drupt het ding bij het draaien tussen de uiterste standen. Ik heb begrepen dat Van der Laan daar een betaalbare list voor heeft, daarmee zou het best interessant zijn.
Voor het overige niet slecht, ziet er niet afgeleefd uit. Als donorauto zeker interessant. Keurig lederen interieur, onbeschadigd lederen stuurwiel met radioknoppen.
Alle ramen werken behalve rechtsachter.

Hydractieflampje deed het niet, maar de auto sprong netjes op bij deuropenen. Bollen zo te voelen rondom redelijk.
Rechtsvoor is de veerschotel verdacht, staat iets hoger dan links (ik krijg daar oog op).
Goede Michelins rondom. Achterste uitlaatdeel lekt, maar ziet er lasbaar uit. Hydraulisch verder in orde.
Motor loopt prima, alleen peil stond veel te hoog. Bak schakelt goed.
Airco pomp draait niet, klimaatregeling staat aan, dus waarschijnlijk leeg systeem. Pomplager draait geruisloos (en dat is best een duur ding).
Waarschijnlijk versleten onderste motorrubber.
Aadrijfashoezen droog en zonder scheurtjes (voorzover ik het kon zien).

Buitenom bijna zonder deuken en schrammen. Linksvoor onder de bumper enige parkeerschade.

Ik wilde dat ik de ruimte had.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 januari 2011 08:20 PM
  [ # 804 ]

Deze wil ik er nog wel bij hebben Smile Jammer van de kleur, maar wel helemaal compleet. Incl. het schuifdak..

http://www.leboncoin.fr/voitures/170450227.htm?ca=17_s

Profiel  
 
Goonie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-01-2011

Gepost: 25 januari 2011 09:35 PM
  [ # 805 ]

Nou mijn eerste berichje hier zet ik ook gelijk de auto van mijn vader maar te koop haha.

http://auto.marktplaats.nl/citroen/414748957-citroen-xm-ct-turbo-type-2-van-liefhebber.html

Ik zelf rij dan ook nog steeds de xm v6 24v exclusive en doe net als mijn vader nog steeds glimlachen achter het stuur. Maar ach hij word oud en wil weer oud rijden. Heeft vroeger ooit een paar cx’en gehad en wil die dan ook graag weer gaan rijden.

Dus ben dan ook maar wat graag op zoek voor die ouwe. Smile

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 januari 2011 09:54 PM
  [ # 806 ]

Welkom hier. Mooie XM die jullie te koop hebben!

Ook een goed idee om CX te gaan rijden… very good Voorlopig maar eens goed het “CX te koop” draadje gaan volgen!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 26 januari 2011 04:48 PM
  [ # 807 ]
JanSr schreef:

Zojuist de rode Exclusive in Barneveld bekeken.

Diskwalificerend is de lekke Diravi. Aan de passagierszijde drupt het ding bij het draaien tussen de uiterste standen. Ik heb begrepen dat Van der Laan daar een betaalbare list voor heeft, daarmee zou het best interessant zijn.
Voor het overige niet slecht, ziet er niet afgeleefd uit. Als donorauto zeker interessant. Keurig lederen interieur, onbeschadigd lederen stuurwiel met radioknoppen.
Alle ramen werken behalve rechtsachter.

Hydractieflampje deed het niet, maar de auto sprong netjes op bij deuropenen. Bollen zo te voelen rondom redelijk.
Rechtsvoor is de veerschotel verdacht, staat iets hoger dan links (ik krijg daar oog op).
Goede Michelins rondom. Achterste uitlaatdeel lekt, maar ziet er lasbaar uit. Hydraulisch verder in orde.
Motor loopt prima, alleen peil stond veel te hoog. Bak schakelt goed.
Airco pomp draait niet, klimaatregeling staat aan, dus waarschijnlijk leeg systeem. Pomplager draait geruisloos (en dat is best een duur ding).
Waarschijnlijk versleten onderste motorrubber.
Aadrijfashoezen droog en zonder scheurtjes (voorzover ik het kon zien).

Buitenom bijna zonder deuken en schrammen. Linksvoor onder de bumper enige parkeerschade.

Ik wilde dat ik de ruimte had.

Het klinkt dus als een auto waar je naast de diravi een mooie 2 dagen aan kunt klussen. Is de moeite van het opknappen waard. Ben nou wel benieuwd wat die Van der Laan truc is…..

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 januari 2011 05:09 PM
  [ # 808 ]

Inderdaad Malle Pietje, voor dat bedrag zeker interessant, mits.

Ik heb een goede Diravi liggen, maar ik ben nog niet toegekomen aan het uitvinden wat er bij de zuigerstang mogelijk is.
Ik denk dat je hem met het huidige lekje nog wel door een niet te kieskeurige APK krijgt.

Vermoedelijk kan je de stofzak aan een passend busje met een lekleiding zetten, zodat de lekolie in de tank komt, of iets wat daar op lijkt.
Ook lijkt er ruimte voor een boorgaatje met een nippel op de stuurcilinder, waar een slangetje naar de tank op kan.
Dat lekken op zich merk je niets van afgezien wat olieverlies.
Die APK freaks willen de boel droog hebben daar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 30 januari 2011 01:08 PM
  [ # 809 ]

Tja, dan ben je toch wel even bezig. Ik zou het alleen interessant vinden om de boel weer helemaal goed te krijgen voor weinig, zodat ik de auto daarna weer kan verkopen. Een xm gered, mezelf een tijdje vermaakt en misschien wat geld verdienen. Beetje ala wheelerdealer…

Toch even bij Van der Laan langs rijden een dezer dagen om te horen wat ze voor ideen hebben over de diravi.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 januari 2011 01:34 PM
  [ # 810 ]
malle pietje schreef:

Duidelijk verhaal dus, lekke kop. Hoe onvoorstelbaar ook, dit is nu de tweede lekke koppakking die Matthijs en ik tegen zijn gekomen. Het bestaat dus toch, de v6 met een lekke kop!

Als je enkele uren plankgas rijdt in Duitsland is de kans erg groot dat je daar een lekke koppakking aan overhoudt. Kan ik je uit eigen ervaring mededelen. Dat was met een bijna nieuwe Type I met ZPJ.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
54 van de 118
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 56 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook