Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo allemaal,
Vandaag de knoop doorgehakt en besloten m’n Xantia weg te doen en een eend te gaan kopen. Deze week veel kijkers voor de Xantia ingepland dus hopelijk kan ik volgende week in de regio Groningen rond gaan kijken. Ik heb er vaker over nagedacht maar toen is het er elke keer niet van gekomen. Toen ik vorige week mijn cx naar pasman bracht voor een kleine ingreep kreeg ik een leen eend mee terug. Na de eerste 100km was ik verkocht ....zoeen ding moet ik ook hebben !!!
Het liefst heb ik een eendje van voor 1979 waar ik eigenlijk niet zoveel meer aan hoef te doen. Ze hoeft niet mooi te zijn als ze maar technisch in orde is en niet al te veel roest heeft. Ik ga haar namelijk delen met mijn broertje en deze heeft om het maar zacht uit te drukken twee linker handen en daarom is het belangrijk dat de auto technisch echt in orde is.
Inmiddels heb ik al bijna 2 jaar een cx waar ik een paar van de franse kwaaltjes tegen ben gekomen ROEST !! dus vanzelfsprekend weet ik dat ik de dorpels, bodem, kofferbak, onderkant deuren moet checken voor roest. Ik denk dat een kleine water proef voor het dak ook niet onverstandig is.
Hebben jullie misschien nog tips waar ik verder naar moet kijken?? Mijn budget is ongeveer 2000 euro ( Is het mogelijk een degelijke eend te kopen voor dit geld ?? ). Ik verwacht niet dat ik een vlekkeloze eend koop en hier en daar een plekje roest is acceptabel maar ik zou wel graag een eendje hebben die de APK door komt zonder al te veel ellende.
Alvast bedankt voor de reacties !!
Ps : 400 ste bericht
Tsja, een Eend waar je “eigenlijk niet zoveel meer aan hoeft te doen” ga je waarschijnlijk niet meer vinden voor dat geld. De dagen dat een Eend een goedkoop vervoermiddel was liggen al jaren achter ons. Neem bijvoorbeeld iets simpels als een set banden: komt je zo op 500 euro voor Michelins (en die moeten er naar mijn mening ECHT onder). Peter Lollinga in Roodeschool is eigenlijk het enige adres dat ik je kan aanraden in de lagere prijsklasse. Zijn auto’s zijn vaak niet de mooiste, maar technisch wel 100%. Hij heeft er momenteel twee staan in jouw prijsklasse: een voor 1800 en een voor 2500 euro. http://www.inmneendje.nl
Totaal aantal Berichten: 19
- 2CV Charleston
- Berlingo XTR VTI120
Waarom geen Dyane? Gezien je budget schat ik de kans niet zo groot in dat je daarvoor een probleemloze eend kunt aanschaffen. Dyanes zijn minder gewild en goedkoper, die van mij heb ik voor een kwart van jou budget aangeschaft, en rijdt nu 5 jaar later nog steeds zonder problemen en hoge kosten
Citroën 2CV6 Charleston, 1986, rood-zwart
Peugeot 205 GTI 1.9, rood Vallelunga, 1991
Citroën Berlingo 1.6 VTI120 XTR, 2010, Sable Bivouac
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat was dan ook een lot uit de loterij denk ik.
Verder ben ik het met je eens hoor!
Jeroen
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Apprentice schreef:Zijn auto’s zijn vaak niet de mooiste, maar technisch wel 100%. Hij heeft er momenteel twee staan in jouw prijsklasse: een voor 1800 en een voor 2500 euro. http://www.inmneendje.nl
Dat is precies wat ik zocht, bedankt !!
Dyane’s zijn mooie auto’s but my mind is set on a duck !
Bedankt in iedergeval en ik zal jullie op de hoogte houden. Zodra die Xantia weg is ga ik eens kijken bij in mn eendje.
Die Xant kun je misschien wel inruilen bij IME, hangt er een beetje vanaf wat je er voor hebben wilt.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je wilt dan ben je van harte welkom, ik kan je alle aandachtpunten van een 2cv laten zien in de praktijk.
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Patje kan ik ook lang komen met een potentiele eend?? Ik ga eind deze week kijken bij een eend (iets boven mn budget) 2750 maar wel in erg goede staat. Interieur is goed, nieuw dakje, garantie op het motorje en alleen een paar blaasjes .Mooiste van het verhaal is dat ik mn xantia er op in kan ruilen….staan nota benen meer dan 350 xantia’s te koop op het moment…hoezo ondergewaardeerd ??
Maarja ben erg beniewd wat je ervan zal vinden.
Bedankt in iedergeval.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Natuurlijk! Als ik het in mijn agenda kan prutsen dan zetten we hem zo even op de brug en gaan we even overal bij langs.
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Wat verbruikt een eendje eigenlijk gemiddeld??
Totaal aantal Berichten: 19
- 2CV Charleston
- Berlingo XTR VTI120
Tussen 1 op 15 tot 1 op 17 moet altijd mogelijk zijn.
Is natuurlijk afhankelijk waar je rijdt, snelweg of binnenstad, en met zomerweer of ‘s winters met de choke veel open. Bij mij scheelt het wel dat ik een electronische ontsteking heb, dit rijdt net weer iets zuiniger.
Citroën 2CV6 Charleston, 1986, rood-zwart
Peugeot 205 GTI 1.9, rood Vallelunga, 1991
Citroën Berlingo 1.6 VTI120 XTR, 2010, Sable Bivouac
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Ik ben eruit Deze moet het gaan worden.
http://link.marktplaats.nl/415368567
Prijs is reël en krijg goed geld voor mijn xantia (niet wat ik wou hebben maarja) Dus binnenkort tuf ik rond in deze mooie bolide In de koop zit het volgende :
Nieuwe chassis
Nieuwe Bodemplaaten
Nieuwe Uitlaat
Nieuwe wielen
Nieuwe Banden (helaas geen michellin)
Nieuw dak
Motor word nagekeken en krijgt een grote beurt ( daarnaast laat ik hem even stralen en opnieuw verven )
Alle schroefjes, bouten, moertjes en rubbere ondelen worden vervangen
Nieuwe apk
123 onteking ( geen idee wat het is….iemand??)
Dus bijna een nieuwe eend De carosserie ziet er nog erg goed uit en het zelfde gaat voor het interrieur
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd met je eend
en 123 ontsteking is ipv van het mechanisch systeem een betrouwbaarder electronisch systeem met minder bewegende delen.
MArk
CX 2000 pallas ‘78
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Thanks..
Als het goed is dan staat ze over drie weken voor m’n deur.
Totaal aantal Berichten: 579
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
die eend had ik al wat over gehoord!
mooi hoor!!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
2000 euro voor zo’n eend!? Doe mij ook zo’n ding!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa