3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Eerste zweefervaringen in Bea
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 30 januari 2011 08:05 PM
  [ # 31 ]

Weet ik niet, hoe kan ik dat controleren?

Er zit wel een scheur in de carterontluchting. Zag net dat die slang echt door is. Kan dat een oorzaak zijn?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 januari 2011 08:21 PM
  [ # 32 ]

Ze zal er wel wat valse lucht door trekken maar ik denk niet dat die ontluchtingsslang de oorzaak van niet starten is. In principe zou ze zelfs zonder die slang nog wel aan moeten slaan.

Start ze trouwens al langer moeilijk of is het plotseling gekomen? Zijn er andere symptomen vooraf geweest? (stotteren, inhouden enz.)

En springt ze zo nu en dan nog even over bij het starten of is de motor helemaal levenloos?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 30 januari 2011 08:32 PM
  [ # 33 ]

Ik heb deze winter gehad dat ze een paar keer na een tijd niet gelopen te hebben erg inhield. Het werd erger naarmate ik meer gas gaf. Dat ging steeds weg na een stukje rijden en de laatste tijd was er niet veel aan de hand. De motor is nu verder levenloos.

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 30 januari 2011 09:45 PM
  [ # 34 ]

De ANWB man heeft de ontstekingsmodule vervangen en nu gaat ze weer als een trein. Heb voor nu de carterontluchting even met een plastic zakje dicht gemaakt.
Ik heb het idee dat de motor nu iets mooier loopt en ook iets meer kracht heeft Smile

Bedankt voor de suggesties!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 januari 2011 10:33 PM
  [ # 35 ]

Kijk, dat zijn goede berichten. Mooi dat ze het weer doet.
Een ventilatieslangetje is niet zo’n grote opgave om te vinden en te vervangen. Volgens mij nog wel nieuw te bestellen (Brezan, Ype Kramer) en anders op de sloop nog wel te vinden voor een krats.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 21 mei 2011 03:22 PM
  [ # 36 ]

Groot probleem met Bea!

Twee weken geleden is een koelwaterslang gescheurd omdat er olie door het koelwater zat. De slang was helemaal week geworden. Ik heb er toen een tijdelijke slang op gezet die niet helemaal mooi pastte, maar op zich prima was.

Nu wilde ik die tijdelijke slang vandaag vervangen door de goede, en nu blijkt dat er ook al een laag vet aan de binnenkant van die slang zit.

Ik kan dus concluderen dat er nog steeds olie door het koelsysteem zit. Nu heb ik twee vragen;

Hoe krijg ik het koelsysteem schoon? Alle koelwaterslangen zullen in ieder geval vervangen moeten worden.

Kan ik hier met zekerheid uit concluderen dat de koppakking kapot is?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 mei 2011 03:34 PM
  [ # 37 ]

Het lijkt er inderdaad op dat de koppakking door is. Het goede nieuws is, dat het vervangen van de koppakking bij een TU wel meevalt. Om je koelsysteem schoon te krijgen zal dus eerst die pakking vervangen moeten worden. Daarna zul je het systeem grondig moeten spoelen, eventueel met een reiniger.

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 22 mei 2011 10:04 PM
  [ # 38 ]

Oke! Is de sleutelclub in Berlikum een geschikte plek om deze operatie te doen?

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 12 juli 2011 01:25 PM
  [ # 39 ]

Vanochtend APK keuring gehad, is een flink lijstje geworden. De grootste dingen zijn:
- 2 nieuwe banden
- nieuw wiellager achter
- Roest in dorpel moet gelast worden

Verder nog wat kleinere dingetjes als handremkabels, massaprobleem achterlicht en een stuurashoes.

Inmiddels lekt de voorste hoogteregelaar ook flink wat LHM, en de versnellingsbak lekt olie bij de aandrijfas dus die moeten ook meteen maar meegenomen.

Dus dat wordt sparen en dan flink klussen Smile

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 12 juli 2011 09:59 PM
  [ # 40 ]

Veel plezier met je wiellager achter. Ik heb er vandaag 1 mogen doen. Morgen nog 1 Sad

Er zit hier in leeuwarden overigens een DHZ garage. 35 euro voor een dagdeel.

Profiel  
 
Roald
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 12 juli 2011 10:30 PM
  [ # 41 ]
h0mp schreef:

Veel plezier met je wiellager achter. Ik heb er vandaag 1 mogen doen. Morgen nog 1 Sad

Er zit hier in leeuwarden overigens een DHZ garage. 35 euro voor een dagdeel.

Zijn die wiellagers een rotklusje?

Ik heb gelukkig al een plek waar ik kan sleutelen Smile

Profiel  
 
h0mp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 18-04-2009

- BX Cannes
- C15 D Hit
- BX 14 RE
Gepost: 12 juli 2011 11:24 PM
  [ # 42 ]

Ik heb het als volgt gedaan:

Steunen onder de achter as.
Auto in de laagste stand gezet.
Remblokken verwijderd.
Bout die de remblokken op hun plaats houdt weer gemonteerd.
Borgschroefje losmeppen met slagschroevendraaier.
Remklauw los gemaakt
Remschijf er uit wurmen
Remklauw weer op z’n plek.
Naafmoer loshalen.
Naaf los trekken.
Er blijft een ring achter van de lagers op de as.
Hierachter zit een schaal van messing of brons waar de keerring op afdicht dus niet beschadigen.
Een groef slijpen in de ring met een slijptol.
Koudbeitel in de groef en een flinke ram daarop.
Die ring die je er af haalt, die zit ook in de set die je koopt.
Deze uit de nieuwe naaf halen, op de as zetten en er op geklopt mbv de oude ring.
De rest van de naaf om de as.
Met nieuwe naafmoer de hele zooi op z’n plaats persen.
Schoonmaken, vet er in, moer borgen, zooi weer monteren.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 augustus 2011 02:47 PM
  [ # 43 ]

Bea’tje krijgt wat last van ouderdomskwaaltjes zie ik. Maar niks onoverkomelijks lijkt me.
Niet vergeten te schorsen he, anders krijg je straks een bekeuring. Op welke plek ga je sleutelen trouwens?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook