3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Draagarmlagers vervangen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2011 07:13 PM
  [ # 31 ]
CEE-IKS schreef:

of dat toevallig het stangetje van je hoogteregelaar losgeschoten is, en de auto niet meer omhoog komt. Da’s ook zo’n leuke!

Dat kan je vrij makkelijk voorkomen door de armen niet beide gelijktijdig uit de auto te bouwen en de stabi-stang aan één arm vast te laten tot je de andere arm weer hebt ingebouwd en de stang weer vast zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 januari 2011 07:36 PM
  [ # 32 ]
baroen schreef:

Oja en als je toch bezig bent, monteer meteen een paar smeernippels, dan kun je in de toekomst, voor extra levensduur, een keer de vetspuit erop zetten!

Afgezien van dit: Gewoon doen!!

Daar wil ik nu wel eens andere meningen over horen.

Hier worden ze, als de gelegenheid zich voordoet, altijd wel aangebracht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2011 07:40 PM
  [ # 33 ]

Hier ook als het enigzins mogelijk is. Het vet dient namelijk eigenlijk helemaal niet om te smeren maar gewoon om water écht buiten te houden. Dat het smeert is mooi meegenomen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 januari 2011 07:59 PM
  [ # 34 ]

Oke, maar perst het er niet net zo snel weer uit als dat het er in geperst wordt? En punt twee, gaan gezien die eenzijdige belasting de lagers er sowieso niet aan, of zie ik dat verkeerd?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2011 08:02 PM
  [ # 35 ]

Het vet blijft keurig achter de keering zitten en als je iedere 2 jaar een keer vetspuit op de armen zet gaan ze écht 10 jaar mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 januari 2011 08:09 PM
  [ # 36 ]
waterman schreef:

Het vet blijft keurig achter de keering zitten en als je iedere 2 jaar een keer vetspuit op de armen zet gaan ze écht 10 jaar mee.

Als het vet netjes achter je keering blijft zitten dan hoef je dit ook niet aan te vullen/verversen.
want vol is vol.
Maar één ieder wie ooit vetnippels heeft geplaatst heeft ze ook maar een keer volgedaan.(want vol is vol)
dus bespaar je die moeite en druk alles vol vet en terug plaatsen,gaat ook tien jaar mee.
eigen ervaring!
succes frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 31 januari 2011 12:36 PM
  [ # 37 ]

Nou, het waren weldegelijk de draagarmlagers.
Ik heb het bij de Hegru laten doen, als je tijd, de ruimte en
iemand hebt die het ooit al eens gedaan heeft, scheelt het.
Kun je het samen doen…
Ze zijn er 5 à 6 uur mee bezig geweest, maar het gekreun is weg.

Toch even een vraag aan allen, is er iemand binnen het forum.
die me eens een dag wil helpen met een stukje wegwijs te maken
betreft het klein onderhoud aan m’n CX?
Ik woon in Brabant, voor de grote klussen zal gaat ie naar de garage
maar dat gaat denk ik ook niet anders, denk ik.

Het gaat erom een aantal zaken zelf te kunnen bijhouden en te leren.
Lees het graag, en dank voor jullie reacties!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook