dat is nu de melding na het starten. Vervolgens blijft het lampje van het motormanagementsysteem branden. Met rijden merk je verder niks. Probleem en mogelijke oplossing bekend? Bedankt voor een reactie!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik weet niet wat het kilometrage is van je C6, maar het FAP filter zal uiteindelijk vollopen met as, dat niet meer verdwijnt. Vervangen of extern laten schoonmaken.
Bedankt voor je reactie! Bij aflevering, zo’n 25.000 km geleden, zijn alle (?) filters vervangen. Neem wel contact op met de garage. Wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik denk dat het Fap filter niet bij “alle” filters hoort. Als je veel kleine stukjes rijd kun je dit ook krijgen. Even laten uitlezen dus. Het gaat wel om een diesel?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Het gaat inderdaad om een diesel.
Wat zijn de onderhoudsvoorschriften voor dat fap filter?
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Het filter regenereert zichzelf, de as blijft achter en verstopt het filter.
De totale kilometrage is dus belangrijk. Schoonmaken of vervangen (door een 2e hands)is de remedie.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als je veel kleine stukjes rijd kan het filter niet regenereren. Dan krijg je ook foutmeldingen en moet de dealer geforceerd regenereren. Dus dat is ook nog een optie.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Sorry mannen, maar ik ben ff los. Waarom is het kilometrage van belang indien er geen onderhoudsvoorschriften zijn?
Overigens wordt de C6 voor overwegend snelwegritten gebruikt. De kilometerstand is nu ca. 195.000 km.
die zijn er dus wel…
nu weet ik het niet voor de C6 maar bij de C5 moet bij 120000 km de eloyse vloeistof worden bijgevuld.
en ik meen bij 140000 km de roetfilter worden vervangen..
maar als je auto verder prima rijdt en er verder niks raars is.. dan kan het net zo goed iets anders zijn..
waar tank je?? kan net zo goed zijn dat je dieselfilter verstopt is etc etc..
dus gewoon even langs de garage en even laten uitlezen..
OK, dat is helder. Wie weet hoe dit bij de C6 is voorgeschreven?
je hebt toch een onderhoudsboekje bij de auto neem ik aan..??
daar kan je dat in terugvinden hoor…
in het (overigens zeer ontoegankelijke) onderhoudsboekje staat onder het kopje Roetfilter:
eolys 176 bijvullen elke 120.000 km
vervangen elke 180.000 km
dus duidelijk..
eloyse bijvullen op 120k
roetfilter vervangen op 180k
even een update:
de melding is spontaan verdwenen. Wel even uit laten lezen en storingen gewist. Het is en blijft een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
id19b1966 schreef:..... Het is en blijft een Citroen…
Hoe vaak heb je het storingsbericht gehad? 1 x, telkens bij het starten, dagelijks?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
1 hele lange dag…