2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Wat is een BX waard/taxatiewaard(e)?
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 mei 2007 07:23 PM
  [ # 16 ]
bogaard77 schreef:

Done.  Cool

Mooi (en dank) maar dan moet je wel even op pagina-1 je bijdrage dat het offtopic is weer weghalen, want hier is het niet offtopic Smile

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 mei 2007 10:09 PM
  [ # 17 ]

ik heb dit ook pas laten uitzoeken maar een taxatie geld helaas niet bij de meeste gewone verzekeringen helaas

daarbij heeft waterman een punt stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering
oldtimer is anders daar krijg je gewoon het bedrag wat op je raport staat mits er niet te veel veranderd is

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 mei 2007 11:47 PM
  [ # 18 ]
citroenc2 schreef:

stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering

De meeste verzekeringen stellen een maximale termijn aan de geldigheid van een taxatierapport. Dat varieert van 1 tot meestal 2 tot (voor zover ik ze ken) maximaal 4 jaar oud. Langer geleden? Opnieuw taxeren dus (inclusief de kosten daarvoor)?!
Verder valt me weer op dat ‘we’ wel weer erg elkaar aan het overtuigen zijn van de mening of taxatie zinvol is of niet. Ieder zijn eigen keuze daarin, toch?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 mei 2007 11:56 PM
  [ # 19 ]
oudelut schreef:
citroenc2 schreef:

stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering

De meeste verzekeringen stellen een maximale termijn aan de geldigheid van een taxatierapport. Dat varieert van 1 tot meestal 2 tot (voor zover ik ze ken) maximaal 4 jaar oud. Langer geleden? Opnieuw taxeren dus (inclusief de kosten daarvoor)?!
Verder valt me weer op dat ‘we’ wel weer erg elkaar aan het overtuigen zijn van de mening of taxatie zinvol is of niet. Ieder zijn eigen keuze daarin, toch?

ik heb het hier over een gewone dagelijkse verzekering Wink
ben aan het zoeken gegaan voor de bx omdat deze nog niet als oldtimer kan daarom heb ik het uitgezocht voor een dagelijkse verzekering maar daar kleven veel dingen aan
om de tussenpersoon te herhalen taxatie is leuk maar als je schade heb kijk de expert en die bepaald de prijs

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 mei 2007 12:01 AM
  [ # 20 ]
Nico Wijnhoven schreef:

Waarom zou een bx nog niet als oldtimer verzekerd kunnen worden?
Heb je bij Emerpark al geinformeerd?


Groeten Nico

Daar kun je in ieder geval als BX Club lid van korting op de premie profiteren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 mei 2007 12:02 AM
  [ # 21 ]
Nico Wijnhoven schreef:

Waarom zou een bx nog niet als oldtimer verzekerd kunnen worden?
Heb je bij Emerpark al geinformeerd?


Groeten Nico

ik probeer eerst bij me eigen verzekering anders heb ik straks alles verschillend

emerpark doet het wel maar moet je weer lid worden van een club

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 03 mei 2007 02:29 AM
  [ # 22 ]
Bram schreef:

Ik zou daar de mening van een echte verzekerings-expert wel eens over willen horen….bij mijn weten is de dagwaarde van een BX TZD-turbo (of hij nu 2,5 of 3,5 ton heeft gelopen) rond de 800 euro.

De verzekering heeft mij ruim een jaar geleden voor een TZD turbo Berline met 3ton (geen airco, leer of ABS) €1500 uitgekeerd (maar daar hebben ze bij Gert de Jong wèl voor moeten duwen, verzekering begon meen ik bij 800-1000…).
Tjsa een TZD turbo met weinig km’s en wel de extra’s, dan zou ik van de verzekering toch wel zo’n 2000 à 2500 willen vangen (als reële vervangingskosten). € 4000-4500 lijkt mij wel èrg veel, maar zo’n taxatierapport is als onderhandelingsbasis wel erg fijn Cool

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 mei 2007 02:44 AM
  [ # 23 ]
citroenc2 schreef:

ik heb het hier over een gewone dagelijkse verzekering Wink
ben aan het zoeken gegaan voor de bx omdat deze nog niet als oldtimer kan daarom heb ik het uitgezocht voor een dagelijkse verzekering maar daar kleven veel dingen aan
om de tussenpersoon te herhalen taxatie is leuk maar als je schade heb kijk de expert en die bepaald de prijs

Het punt wat bovendien nog speelt is niet jouw verzekering, maar de verzekering van de tegenpartij.

OFwel: als iemand anders mij aanrijdt (tegenpartij schuldig) en ik heb em getaxeerd: krijg ik dan terug wat op het rapport staat of toch een slap aftreksel.

In feite heb je in zo’n geval helemaal niet met je eigen verzekering te maken, want de tegenpartij moet uitbetalen.

Als je een oldtimer hebt is het wat makkelijker. Immers, daar is de waarde al redelijk stabiel van. Bovendien maken die in de regel weinig kilometers en staan vaak binnen. Waarschijnlijk zal een tegenpartij dan al snel geneigd zijn OF de waarde van de auto uit te keren volgens taxatie, of de reparatie indien niet total loss (en met een fatsoenlijke taxatie waarde zul je de total loss grens natuurlijk een stuk minder eenvoudig bereiken).

Stel, je hebt een youngtimer die gewoon voor dagelijks gebruik wordt ingezet, dan zullen ze welliswaar van die taxatie waarde uitkunnen gaan (laten we aannemen dat dat werkt), maar dan nog kan het zijn dat je intussen alweer 40.000 km gereden hebt. Dat is bijv. in Harms voorbeeld niet eens zo gek gedacht. DAn heb je een taxatiewaarde van 4300 eur, amar dan zal de verzekering van de tegenpartij nog gaan mekkeren, reken daar maar op…

Helaas (of eignelijk gelukkig) ken ik maar weinig praktijkgevallen, waarin die taxatiewaarde echt een rol speelde.

Profiel  
 
mike_58
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 30-01-2011

- BX 16 TRI S6
Gepost: 31 januari 2011 10:35 PM
  [ # 24 ]

Hello,

Ik heb een soortgelijk probleem, in dit geval met blikschade aan een portier. Mijn auto, een klassieke Citroen BX 16 TRI S6, wit (creme) van 1987 werd vorige week vrijdag geparkeerd aangereden door een collega in een van onze bedrijfsautos. De dagwaarde van mijn auto is circa 65 euro, taxatiewaarde waarschijnlijk om of nabij 1650 euro (Hij heeft de eerste 8 jaar 120000 km gereden, steeds onderhouden door een Citroen specialist en daarna 15 jaar lang droog weggezet). Mijn garagist, ook een Citroen specialist adviseert de auto te laten taxeren als klassieker, en een nieuwe portier te verhalen op het bedrijf. Echter de verzekering van mijn bedrijf zal zich beroepen op de dagwaarde waardoor ze hem total-loss verklaren. Het ‘uitdeuken’ zal vermoedelijk makkelijk gaan, echter waarschijnlijk niet zonder zichtbaar herstel. De aanrijder is een goede vriend, en we houden het liever buiten de bedijfssfeer. Advies?

Michael

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 januari 2011 10:44 PM
  [ # 25 ]

Allereerst: welkom!

Om op je vraag te antwoorden: met taxeren ben je nu al te lat. Dit had je moeten doen zodra de auto de weg opging. Echter: de auto is ook méér waard dan € 65,- Cool

Ik zou het bedrijf dus wel aansprakelijk stellen. Waarschijnlijk komt er dan een schade-expert om de hoogte van de schade en de waarde van de auto te bepalen. Waarschijnlijk gaat die een bedrag noemen waarvoor je de auto mag houden, maar niet zal kunnen repareren met nieuwe onderdelen enzovoorts. Dit is de zogenaamde economisch total loss. Met dat bedrag kun jij waarschijnlijk best een knap portier vinden, (laten) spuiten en in de auto prutsen.

Het eindresultaat daarna als de bliksem laten taxeren en je kunt weer een poosje verder Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 31 januari 2011 11:31 PM
  [ # 26 ]

Je mag de auto altijd houden. Als de auto economisch total-loss wordt verklaard betekent dat niet dat je er afstand van moet doen, maar dan krijg je de dagwaarde minus de waarde van de restanten uitgekeerd. Daar kan je echt wel een tweedehands deurtje voor halen en laten spuiten.

En als dat is afgerond als de wiedeweerga laten taxeren!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
M. Carrot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 28-10-2010

- BX 19 TRD
Gepost: 31 januari 2011 11:55 PM
  [ # 27 ]

Wat ongeveer kost de taxatie van een BX eigenlijk? En waar moet je op letten als je op zoek gaat naar een taxateur? Maakt het nog uit of je de auto vlak na een grote beurt laat taxeren, of zou dat niet uit mogen maken?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 februari 2011 12:36 AM
  [ # 28 ]

Rond de 100 euro is gebruikelijk voor een taxatie. Ik weet zo geen taxateur, maar anderen hier vast wel.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 februari 2011 10:06 AM
  [ # 29 ]
Hilko16TZI schreef:

Om op je vraag te antwoorden: met taxeren ben je nu al te laat.

Hoezo dat? Je kan hem toch met deuk laten taxeren? Als je het vriendelijk vraagt aan de taxateur wil hij ook nog wel de waarde van de BX met goede deur in het rapport zetten. Dan heb je een sterk punt tegen de verzekeraar.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 01 februari 2011 10:48 AM
  [ # 30 ]

Laat hem als klassieker taxeren, kan nu ook met schade.
Zorg dat de auto netjes is, gewassen / gestofzogen ed ed…

Ik heb ook een klein deukje gekregen vorigjaar in mijn toen nog peugeot 305 break van 1988.

Conclussie taxateur; Een prachtige wagen voor zijn leeftijd, zie je zelden nog zo.
Schade 750 euro, geen total loss verklaring….

Allicht hielp het dat ik hem naar een oldtimer handellaar heb gebracht, die kende de taxateur ook omdat die daar vaker over de vloer komt….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook