19 van de 91
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  dash lampje vd olie blijft branden
Gepost: 04 januari 2011 10:44 PM
  [ # 271 ]

Ha grappig! Toevallig vandaag zelf ook bezig geweest met de thermostaat van de Pekelteef.
Daardoor ontdekt en uit betrouwbare bron vernomen: die rubberen ring die erbij zit is eigenlijk altijd te groot voor de CX. Ik zocht/vroeg daarom bij de automaterialenman een kleiner dat wel mooi past.

@xcj: de oude ring weer gebruiken kan wel, maar natuurlijk niet als deze gaar is want dan heeft de thermostaat niet zoveel zin meer hè?  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2011 11:50 PM
  [ # 272 ]

Mr. Green Het is natuurlijk beter rubbertjes geen twee keer te gebruiken hè

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 januari 2011 12:35 AM
  [ # 273 ]

precies, morgen maar eens even op zoek naar een ander/nieuw rubbertje, de oude is redelijk uitgedroogd en gemangeld…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 januari 2011 12:46 AM
  [ # 274 ]

nog geen rubbertje voor de thermostaat. maar hij lekt niet.
moet nog wel langs de onderdelen meneer…..

ondertussen had ik een Pilot HID Xenon setje liggen in H4 bi-xenon (3000K kleur)

rechter lamp is nog mijn gewone/standaard H4 lichtbron in mijn Morette set. linker is met de xenon lamp er in. even voor het verschil naast elkaar gezet. licht is geel, en wat meer dan met de gewone H4 lamp, maar niet verblindend cool cheese 
licht verspreidt zich netjes, maar nog niet de weg op geweest. net de rechter er ook maar even in gezet.

ben benieuwd !

Afbeelding Bijlagen
IMG_1839 (Medium).jpgIMG_1847 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2011 06:10 PM
  [ # 275 ]

Rechts en links vanaf de bestuurder?
De thermostaat zal door het ontbrekende rubbertje niet gaan lekken, maar er kan natuurlijk wel kvs langs terwijl hij nog dicht is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 januari 2011 07:37 PM
  [ # 276 ]

juist, li/re tov de bestuurder !

beetje KVS er langs is niet zo erg denk.
nog wel rubbertje scoren.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 januari 2011 10:04 AM
  [ # 277 ]

huh ??
weer warm / aan de kook ... ?!

slangen + radiator warm, maar de fans draaien niet ?!
heb al een tijdelijke kabeltje + stekkertjes liggen in het bakje bij de voorpoot. even doorverbinden en weer draaien….

maar ik had er toch net een radiator sensor in gezet?

ik niet snappen….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2011 10:53 AM
  [ # 278 ]

Kan het niet gewoon een draadbreuk o.i.d. zijn in de kabels van de sensor naar de ventilator? Been there… Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 januari 2011 11:02 AM
  [ # 279 ]

ja kan… had ik ook al aan gedacht.
maar als ik die stekker los trek vd sensor, en even met mijn klaarliggende tool doorverbind slaan de fans gewoon/direct aan.
ik zal er eens wat aan rommelen aan de bedrading, kijken of die fans dan haperen…... zal straks weer eens even proberen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 januari 2011 03:25 PM
  [ # 280 ]

de fans sloegen net wel weer aan (net stukje gereden).
even rommelen aan de bedrading thv de stekker bij die sensor maakte geen verschil, fans stopten er niet mee.

na het koken wel weer even wat moeten aanvullen, 1,5 liter of zo .... ?
ik raak het overzicht wat kwijt, weet zo niet of ik per ongeluk wat verlies/verbruik heb zo…..

ik heb vaak tussendoor ontlucht (nippel op waterpomphuis), er kwamen nooit belletjes lucht. dus te veel lucht in het systeem zal ‘t ook niet zijn. ontluchten gaat toch ook vanzelf via dat potje achter de luchtinlaat voor het interieur… ?

grrrrrrr.  waar de boel nu hapert weet ik niet.
ik zal nog wat lager gelegen bedrading controleren richting de fans.

tips zijn welkom.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 11 januari 2011 04:33 PM
  [ # 281 ]

Ik zou de kabels een stukje inkorten. Het is goed mogelijk dat je er gewoon nieuwe schoentjes aan moet monteren. Let er wel op dat je een goede tang gebruikt.

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 31 januari 2011 11:01 PM
  [ # 282 ]

Ik had laatst een lek in de radiator van mijn break. ANWB erbij, vullen etc. Daarna weer rijden, op en neer naar Den Haag, en daarna: weer niet, kokende motor, koele radiator. cry Ontluchten op drie plekken: boven op radiator, pomphuis en onder de bocht naar eerste/laatste cilinder. Na lang ontluchten gaf die de doorslag. Begrijpen doe ik het nog niet. Ook ik een liter KVS armer. Wellicht toch nog ergens minieme lekkage? Wat de draden betreft: door die draden verlies je geen KVS toch… Shocked

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 januari 2011 11:09 PM
  [ # 283 ]

jij had dus lekkage / lekke radiator ?
mijne is niet heel oud, 2 jaar of zo. lijkt droog. de vorige was dat niet !

bij mij is er nooit veel lucht uit die nippel gekomen bovenop het waterpomp huis.

waar ontlucht je dan boven op de radiator ?? daar zit toch geen nippel ?? links zit de aanvoerende slang. rechts zit laag een dun slangetje meer onderaan….. 

dat 3e punt, onder de laatste cilinder, dat is meer aan de achterkant vh blok, reservewiel er even uit, en in die hoek ?
en wat bedoel je met de doorslag….. ? zat daar veel lucht of zo ?  of merkte je toen je radiator lek .... ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 februari 2011 09:27 PM
  [ # 284 ]

het ontluchten is bij mij niet het probleem (via de 2 nippels en rechtsboven zijkant radiator).

ergens is er iets verkeerd gegaan: koppakking is doorgeslagen   Sad
of thermostaat kapot, koken, op druk en de koppakking is er uit geblazen
of alles is tgv de doorgeslagen koppakking

als de motor draait komt er nu compressiedruk in het KVS systeem, bv. de slangen thv de radiator staan op spanning. die druk zorgt ervoor dat er KVS uit het reservoir loopt.

dus mijn auto staat weer even bij Dibert…....
behoorlijk balen (understatement). net 20 dkm geleden alles nieuw, ook die koppakking.

nu kijken of er geen verdere grote schade is….....  hmz

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 februari 2011 09:30 PM
  [ # 285 ]

Dat is zeker balen. En ook vreemd. Ik heb in al die jaren eigenlijk nooit een lekke koppakking meegemaakt bij een CX gti turbo…. en jij hebt het 2x… dat is echt wel reden om goed naar de kop en de hoogte van de cilinderbussen moet kijken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
19 van de 91
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook