2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aanjager stuk…
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2006 12:51 AM
  [ # 16 ]
jebbers schreef:
Abyssion schreef:
jebbers schreef:

Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.

He?ik moest er maar 11 euro voor neerleggen

Wat vreemd. Ik heb het over dat ding op de foto van XBXG he. Dus niet die in het dashboard maar die in de blower. Kijk 11 euro vind ik een nette prjs voor zo’n eenvoudig circuitje.

Die dingen zijn doorgaans vrij eenvoudig zelf te repareren. Ik heb er nog nooit eentje nieuw gekocht.
Voor tips: zie
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
FAQ
Interieur

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 november 2006 12:53 AM
  [ # 17 ]
Jay2 schreef:

Nu ik weer aan het werk ben en het donker is wanneer ik thuis kom, kan ik helaas nog niet aan de slag… Erg frustrerend! Echt een naar idee dat er iets niet af is aan je auto. In ieder geval goede tips gelezen. Ik ben bang dat de aanjager zelf ook stuk is, dus moet ik op zoek naar een andere. Prijzen vind ik niet zo heel interessant, je moet er wat voor over hebben. Niet dat het geld me op de rug groeit hoor… Dan reed ik wel een C6 Laughing

Zet dan eens directe spanning op de 2 polige stekker die tussen de “weerstand” (in feite de echte regelmodule, dat in de dash is de stuurmodule) en de blower zelf zit. Als je die 2-polige stekker met rood/zwarte draad loshaalt en iets vanaf het stukje a/d motor direct naar de accu leidt moet de fanmotor gaan draaien. Is mogelijk wel richtingsgevoelig, dat merk je vanzelf.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 14 november 2006 02:03 AM
  [ # 18 ]

Eens proberen!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 16 november 2006 01:27 PM
  [ # 19 ]

Ja!!! Het paneel zit weer op zijn plaats… Al kan ik niet zeggen dat de knoppen helemaal soepel lopen… Maar het werkt gelukkig.

Nu nog zorgen dat ik ook weer lucht naar binnen geblazen krijg….

Edit: Heb de tip opgevolgd en de fan op de accu aangesloten—> Hij doet het, gelukkig dat scheelt weer. Zometeen maar even naar Bart Ebben. Dan kan ik misschien ook ophelderen wat je nu betaald voor zo’n kachelweerstand.

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 16 november 2006 06:24 PM
  [ # 20 ]

[smilie=14.gif]  Zo net een Hertog Jan open gemaakt om te vieren dat de klus geklaart is.

@ Karel & XBXG & anderen: Bedankt, ik drink er ook één op jullie (elk)

Ik zit er weer warmpjes bij in de Progress.  :burninhell

Totaal prijskaartje : 75 Euro, 50 voor bedieningspaneel, 25 voor de weerstand. Beide bij Bart Ebben en drie maand garantie.

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 november 2006 01:04 AM
  [ # 21 ]

Proost!!

Fijn dat je er weer warmpjes bij kunt zitten.  Very Happy

Maar wat heb je nu precies moeten vervangen in het interieur? Dat is me ff niet duidelijk. Of ik heb eerder in dit topic niet goed opgelet.  Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 november 2006 01:10 AM
  [ # 22 ]
Jay2 schreef:

[smilie=14.gif]  Zo net een Hertog Jan open gemaakt om te vieren dat de klus geklaart is.

@ Karel & XBXG & anderen: Bedankt, ik drink er ook één op jullie (elk)

Ik zit er weer warmpjes bij in de Progress.  :burninhell

Totaal prijskaartje : 75 Euro, 50 voor bedieningspaneel, 25 voor de weerstand. Beide bij Bart Ebben en drie maand garantie.

Proost, mooi zo.

Btw, die niet-zo-soepele kachelknop: kijk eens vanuit de voetenbak v/d bijrijder; daar zie je de kachelkraan. Daar zit een hevel met een stangetje wat naar voren loopt (niet die v/d kachelkraan zelf) op met een stelschroef. Het is me wel eens gebeurd dat daar iets niet helemaal jofel zat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 18 november 2006 03:57 PM
  [ # 23 ]

He abysson
waar heb je die weerstand dan gekocht?????

groet

rik

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 18 november 2006 04:04 PM
  [ # 24 ]

aanjager/blower/ventilator

Vandaag deed weer die ventilator van de BX voor het interrieur het weer niet, voor de zoveelste keer in jaren ,helemaal niets.
Ik heb de motor eruit uit gehaald en getest op 12 Volt , hij deed het super !!
Het probleem was weer die transistor schakeling die in de blower behuizing zit, ik heb geprobeerd het contactje te solderen dat ging niet.

Ik heb nu de stekker van de transistor schakeling losgmaakt en de twee dikke blauwe draden door verbonden. De blower doet het nu altijd!!!
Is alleen niet meer regelbaar , maar so what!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het werkt

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
kukelu
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 15-12-2005

Gepost: 12 januari 2007 11:37 PM
  [ # 25 ]

blower

Ik heb toch maar een nieuwe weerstand met transistor gekocht, dat blazen gaat toch irriteren, kost nieuw toch wel € 91,—

Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 januari 2007 03:42 AM
  [ # 26 ]

Shocked


Daar koop je tegenwoordig zowat een BX voor?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
bramzbx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007

- BX 1.6 TGI progress
Gepost: 01 februari 2011 12:09 AM
  [ # 27 ]

Heeft iemand nog die foto van XBXG nog?
Mijn bx (net met mijn studentenbeurs aangeschaft) gekochte bx heeft een blower die of uit valt en niks wil doen….of jaagt vol open.
Lijkt mij dat er iets mis is. Als de blower het niet doet moet ik een klap geven op de aanjager (onder de kap)
Help…mijn bx was voor mijn doen al duur genoeg en op internet staat zo’n nieuwe motor voor 300 gulp
Hopelijk valt het ook te verhelpen net als bij jay2.

Mvg,

Bram

Ook deze gek een gebrek!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 februari 2011 12:34 AM
  [ # 28 ]

Zo’n aanjager heb ik nog wel liggen. PB me maar bij interesse.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook