jebbers schreef:Abyssion schreef:jebbers schreef:Ahum zo’n weerstand in de aanjager goedkoop? 65 euro moest ie nieuw kosten heeft de dealer me verteld.
He?ik moest er maar 11 euro voor neerleggen
Wat vreemd. Ik heb het over dat ding op de foto van XBXG he. Dus niet die in het dashboard maar die in de blower. Kijk 11 euro vind ik een nette prjs voor zo’n eenvoudig circuitje.
Die dingen zijn doorgaans vrij eenvoudig zelf te repareren. Ik heb er nog nooit eentje nieuw gekocht.
Voor tips: zie
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/
FAQ
Interieur
Ich bin ein Breaker
Jay2 schreef:Nu ik weer aan het werk ben en het donker is wanneer ik thuis kom, kan ik helaas nog niet aan de slag… Erg frustrerend! Echt een naar idee dat er iets niet af is aan je auto. In ieder geval goede tips gelezen. Ik ben bang dat de aanjager zelf ook stuk is, dus moet ik op zoek naar een andere. Prijzen vind ik niet zo heel interessant, je moet er wat voor over hebben. Niet dat het geld me op de rug groeit hoor… Dan reed ik wel een C6
Zet dan eens directe spanning op de 2 polige stekker die tussen de “weerstand” (in feite de echte regelmodule, dat in de dash is de stuurmodule) en de blower zelf zit. Als je die 2-polige stekker met rood/zwarte draad loshaalt en iets vanaf het stukje a/d motor direct naar de accu leidt moet de fanmotor gaan draaien. Is mogelijk wel richtingsgevoelig, dat merk je vanzelf.
Ich bin ein Breaker
Eens proberen!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ja!!! Het paneel zit weer op zijn plaats… Al kan ik niet zeggen dat de knoppen helemaal soepel lopen… Maar het werkt gelukkig.
Nu nog zorgen dat ik ook weer lucht naar binnen geblazen krijg….
Edit: Heb de tip opgevolgd en de fan op de accu aangesloten—> Hij doet het, gelukkig dat scheelt weer. Zometeen maar even naar Bart Ebben. Dan kan ik misschien ook ophelderen wat je nu betaald voor zo’n kachelweerstand.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
[smilie=14.gif] Zo net een Hertog Jan open gemaakt om te vieren dat de klus geklaart is.
@ Karel & XBXG & anderen: Bedankt, ik drink er ook één op jullie (elk)
Ik zit er weer warmpjes bij in de Progress. :burninhell
Totaal prijskaartje : 75 Euro, 50 voor bedieningspaneel, 25 voor de weerstand. Beide bij Bart Ebben en drie maand garantie.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Proost!!
Fijn dat je er weer warmpjes bij kunt zitten.
Maar wat heb je nu precies moeten vervangen in het interieur? Dat is me ff niet duidelijk. Of ik heb eerder in dit topic niet goed opgelet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Jay2 schreef:[smilie=14.gif] Zo net een Hertog Jan open gemaakt om te vieren dat de klus geklaart is.
@ Karel & XBXG & anderen: Bedankt, ik drink er ook één op jullie (elk)
Ik zit er weer warmpjes bij in de Progress. :burninhell
Totaal prijskaartje : 75 Euro, 50 voor bedieningspaneel, 25 voor de weerstand. Beide bij Bart Ebben en drie maand garantie.
Proost, mooi zo.
Btw, die niet-zo-soepele kachelknop: kijk eens vanuit de voetenbak v/d bijrijder; daar zie je de kachelkraan. Daar zit een hevel met een stangetje wat naar voren loopt (niet die v/d kachelkraan zelf) op met een stelschroef. Het is me wel eens gebeurd dat daar iets niet helemaal jofel zat.
Ich bin ein Breaker
He abysson
waar heb je die weerstand dan gekocht?????
groet
rik
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
aanjager/blower/ventilator
Vandaag deed weer die ventilator van de BX voor het interrieur het weer niet, voor de zoveelste keer in jaren ,helemaal niets.
Ik heb de motor eruit uit gehaald en getest op 12 Volt , hij deed het super !!
Het probleem was weer die transistor schakeling die in de blower behuizing zit, ik heb geprobeerd het contactje te solderen dat ging niet.
Ik heb nu de stekker van de transistor schakeling losgmaakt en de twee dikke blauwe draden door verbonden. De blower doet het nu altijd!!!
Is alleen niet meer regelbaar , maar so what!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het werkt
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
blower
Ik heb toch maar een nieuwe weerstand met transistor gekocht, dat blazen gaat toch irriteren, kost nieuw toch wel € 91,—
Xantia activa II 2.0 turbo ct lpg g3 Vialle LPI 1998 330k
BX break 16tgi 1991 naar de sloop
kadett gsi 1990 met heku carcamp 234k verkocht
C2 2008 65k
C5 ph3 2.2 hdi exclusive 2009 155k
Chevrolet National 1928
citroen C3 trefle 1925 verkocht
c3 pluriel 3 stuks
Daar koop je tegenwoordig zowat een BX voor?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
Heeft iemand nog die foto van XBXG nog?
Mijn bx (net met mijn studentenbeurs aangeschaft) gekochte bx heeft een blower die of uit valt en niks wil doen….of jaagt vol open.
Lijkt mij dat er iets mis is. Als de blower het niet doet moet ik een klap geven op de aanjager (onder de kap)
Help…mijn bx was voor mijn doen al duur genoeg en op internet staat zo’n nieuwe motor voor 300
Hopelijk valt het ook te verhelpen net als bij jay2.
Mvg,
Bram
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo’n aanjager heb ik nog wel liggen. PB me maar bij interesse.