Onregelmatig lopen bij hoge toeren
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 18 januari 2011 05:35 PM

Beste allen,

Mijn auto (1.9 TGI) heeft het probleem dat de motor onrelmatig gaat lopen bij het maken van relatief veel toeren zoals tijdens het invoegen. De motor trilt erg en lijkt dan op drie poten te lopen. Ook trilt de versnellingspook dan hevig. Bij stationair draaien en onbelast hoge toeren draaien lijkt er niet veel aan de hand. Kent iemand dit probleem? Ik heb al geprobeed de ECU te resetten door een uur de accu er af te halen maar de klachten zijn gebleven.

Graag hoor ik jullie advies.

Dank en groet,

Peter

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6135

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 januari 2011 06:35 PM
  [ # 1 ]

Dit lijkt me ontsteking gerelateerd.

Check benzine, vonk, lucht. Dat ok? Dan verder zoeken. Ik verdenk hier, als de auto er een heeft, de verdelerkap. Anders de bobine. Hoe oud zijn de bougies en bougie-kabels? Eventueel zou het nog iets met valse lucht kunnen zijn, maar dan zou ook het motor-management lampje moeten gaan branden.

Profiel  

Peter2006
> 100 berichten
RankRank

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 29 januari 2011 06:28 PM
  [ # 2 ]

Vandaag heb ik de verdeelkap eens bekeken en deze bleek de boosdoener. Zo te zien was het de eerste nog. De kunstof keerring was totaal vergaan waardoor er olie in de kap zat. De contactpunten voor zover ze niet onder de olie zaten waren erg ingebrand. De zaak even schoongemaakt en de contactpunten opgeschuurd. Maandag maar even een nieuwe bestellen.

Peter

Profiel  

Peter2006
> 100 berichten
RankRank

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 01 februari 2011 06:49 PM
  [ # 3 ]

Vandaag nieuwe verdeelkap en rotor gemonteerd. De kunstof ring die onder de rotor zit bleek niet meer leverbaar uit de toelevering niet meer leverbaar. Weet iemand waar deze te krijgen zijn? Of moet ik met pakkingpapier aan de slag? Graag hoor ik jullie advies.

Dank en groet,

Peter

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook