jantje1948 schreef:Zat die 20 jaar geleden niet op het Winkler Prinsplein?
Volgens mij wel, naast de plaatselijke Roverdealer. Nu op het bedrijventerrein achter de Broekhovenseweg. Klein maar fijn en met een mooie privé collectie DS-en. Aardige vent De Vries en met verstand van zaken voor zover m’n broer dat heeft kunnen beoordelen. Daar kan de ex Jelte wel terecht voor kleine onderhoudsdingetjes. Grote dingen aan de CX, dat doet De Vries niet meer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Opes, over valse start gesproken. La Leo lijkt de meeste punten te scoren met diagnose LHM lekkage. Heeft echter niet mijn focus tot nu toe gehad, constructie waarmee ik de koppeling tijdelijk werkend had gekregen…... was inderdaad slechts tijdelijk. Gevolg lam pootje en gefrusteerde Hans met een prachtige CX die honkvast in zijn garage staat. En dus, nieuwe suggesties gevraagd om auto van a naar b te krijgen om aldaar de koppeling als ook LHM lekkage structureel aan te pakken.
Toch leuk zo’n hobby auto en tot aan het voorjaar incasseer ik dit alles met het grootste gemak. Daarna wil ik probleemloos zweven….
Groet
Hans
Hans Schuermans
Non, Je Ne Regrette Rien

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik zou zeggen rij ff langs Raamsdonkveer en haal daar een andere koppelingskabel en pruts die erin kun je iig weer rijden, rijdt je hem daarna op een brug voor de lekkage.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
schuermans schreef:tot aan het voorjaar incasseer ik dit alles met het grootste gemak. Daarna wil ik probleemloos zweven….
(Nouja, wensen kan altijd natuurlijk)
Serieus nu: is de kabel nu echt gebroken, dus niet meer provisorisch te fixen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Toch leuk zo’n hobby auto en tot aan het voorjaar incasseer ik dit alles met het grootste gemak. Daarna wil ik probleemloos zweven….
Groet
Hans
Het blijft natuurlijk wel een CX hè, dus ik zou me niet meteen verheugen op héél véél kilometers zonder problemen. Begin eens met een maand probleemloos te willen rijden, da’s wellicht haalbaar!
Niettemin natuurlijk wel heel veel plezier gewenst met deze mooie dame!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en Hans,hoe gaat het met je dame ?
iets met je koppeling en LHM lekkage….. dat was in februari.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Is allemaal reuze meegevallen, zeker de LHM lekkage heeft geen extra kosten in zich gehad. Wel een nieuwe koppelingskabel, maar daarin ben ik goed geholpen door Ton van Soest. Verder geen problemen, heerlijke stereo geinstalleerd (zonder extra gaten).... en in september nog door bretagne en normandie gezweefd. Tot week geleden nog dagelijks gebruikt voor woon werk, maar nu veilig in de garage. Op scheurtje na (op naad) lederenbekleding voorstoel is de auto in TOP conditie.
Hans Schuermans
Non, Je Ne Regrette Rien
Klopt het dat jouw CX een LPG installatie heeft ?
Weet je toevallig welk systeem erin ligt?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE