Beste mensen,
Om maar met de deur in huis te vallen :
ik ben sinds een kleine week de tevreden eigenaar van een tweedehands Citroen Berlingo 1.8 benzine, 2001, goed onderhouden, strak in de lak en met weinig op de teller. Toen ik gisteren de vloeistoffen aan het nalopen was zag ik dat er een stalen leiding behoorlijk aan het doorrotten is. Ik kan niet achterhalen wat het is, iemand enig idee? Mijn engelstalige vraagbaak maakt me ook niets wijzer…
En heeft iemand ook een tip waar ik dat onderdeel goedkoop zou kunnen bestellen (en of het uberhaupt door een amateur-sleutelaar te vervangen is?)
Ik heb een fotootje bijgeplaatst. Het gaat dus om het stalen pijpje dat tussen de rubberen slang en stalen pijp van het stuurbekrachtigingsreservoir loopt, links van de dynamo. Foto is beetje uit verband maar het idee is duidelijk…
Hoop wat van jullie te horen!
groet, Petrik
Niemand??
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nog niet.
Kan je de leiding niet volgen? Waar loopt ie naartoe?
Citroen!
Aan de voorzijde duikt het pijpje langs het radiatorreservoir naar beneden, om daar uit beeld te verdwijnen. Heb niet de indruk dat ‘ie op de radiator zit aangesloten. Aan de achterzijde (inmiddels is de pijp dan vervangen door een rubberen slang) verdwijnt de slang achter het motorblok en kan ik hem ook niet volgen zonder vanalles te moeten demonteren… Misschien morgen toch even naar een merkgarage, zij zullen wel weten wat het is. Ik laat het wel even horen, je weet nooit of er nog iemand profijt van kan hebben!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Niets van de stuurbekrachtiging?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dacht ik eerst ook. Ik zet er vannacht eens een bakje onder, want ‘iets’ lekt ook wat vloeistof daar in de buurt. Het ding alleen is dus dat alles in die hoek zit, zowel koelsysteem, stuurbekrachtiging en ruitewisservloeistof komen in aanmerking. To be continued.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Denk ook aan stuurbekrachtiging.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25618
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het lijkt erop of de aansluiting op het pijpje zweet en daarom corrosie veroorzaakt. Dat sluit stuurbekrachtiging uit want dat is olie. Denk dus toch KVS. retour van de kachel?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@Bogaard:
Wat betreft de roest op die specifieke plek mijn theorie: zat zo’n stomme ‘sok’ over de overgang van het pijpje naar flexibele slang. Vocht dat daaronder komt droogt minder snel en biedt gelegenheid roestvorming. Zit echt alléén daar, vond het ook pas toen ik die sok wegschoof…
Het bakje eronder vannacht zal meer helderheid geven, dank voor het meedenken!
mij lijkt t ook, of een leiding van de stuurbekrachtiging, of airco (als deze aanwezig is).
Only the lowest survive.